Volvo S60 a V60 R-Design: Přeostření ostrého
Sada R-Design v případě nového Volvo S60/V60 neznamená pouze mírně upravený vzhled a velká kola! Kromě změněných nárazníků totiž auta dostanou i několik vylepšení na karoserii a podvozku, které dále napřímí reakce auta na povely řidiče.
I když je karoserie S60 moderní tuhou konstrukcí odpovídající vysokým nárokům přísných crash-testů, dynamické tuhosti není nikdy dost. S R-Design paketem proto dostanete přední rozpěru v motorovém prostoru, která snižuje kroucení karoserie. Vhod přijde zejména u silnějších verzí s velkými pětiválci a šestiválci, které zatěžují přední nápravu. Spojením horních úchytů tlumičových vzpěr dojde k podstatnému vyztužení přední struktury, která tak lépe odolává silám od hnacího ústrojí, brzdění a řízení.
Dalším opatřením je nasazení jednoplášťových tlumičů na zadní nápravě místo dvouplášťových. U jednoplášťového tlumiče proudí kapalina stejným ventilem při roztahování i stlačování, tlumič je schopen reagovat rychleji, což řidič nakonec vnímá jako lepší kontakt s vozidlem.
Přední i zadní pružiny jsou o 15 mm zkráceny, jejich tuhost byla o 15 % zvýšena proti standardnímu nastavení S60. O 20 % tužší je i uložení tlumičů v karoserii, výrazně tužší je i spojení zadního pomocného rámu s karoserií.
Přeprogramován byl systém Corner Traction Control, který při průjezdu zatáčkou automaticky přibrzďuje vnitřní kolo a pomáhá tak lépe přenášet točivý moment motoru na silnici.
Sadu R-Design lze objednávat se všemi nabízenými motory, včetně čtyřválců s objemem 1,6 l.
{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/2pgvqUV-N14?fs=1&hl=cs_CZ" style="auto"}