Volvo S60/V60 Polestar: Čtyřválec místo šestiválce

 

Downsizing u Volva pokračuje a nevyhýbá se ani nejvýkonnějším modelům série 60 s logem Polestaru. Místo třílitrového šestiválce dostaly dvoulitrový čtyřválec a o nějaké kilo zhubly.

Volva S60 a V60 Polestar jsou dosud nejrychlejšími sériovými vozy, jaké švédská automobilka spolu s dvorním tunerem, kterého od července 2015 vlastní, vyvinula a vyrobila. Milovníky poctivého šestiválcového zvuku doplněného pištěním turba ale Skandinávci trochu zklamou, protože novinka přešla na čtyřválec řady Drive-E, pochopitelně kvůli menší tabulkové spotřebě benzinu.

Dvoulitr, pro ctitele přesných čísel řadový motor s objemem 1969 cm3, má větší turbo než standardní verze T6, ale k němu ještě navíc přeplňování mechanické, tedy kompresorem. To není nic nového, „twincharger“ známe třeba od VW, poprvé jej použila Lancia a později Nissan už v osmdesátých letech minulého věku. Musely také přijít zákonitě na řadu odolnější ojnice, vačky, větší vzduchový filtr a výkonnější palivové čerpadlo. Výsledkem je vyšší výkon 367 koní (270 kW) při 6000 otáčkách. Osmistupňová samočinná převodovka Geartronic prošla revizí techniků Polestaru a stará se o 470 N.m/3100-5100 min-1, má i páčky pod volantem. pohon všech kol dodává BorgWarner (jak se dnes slavná firma módně píše).

Důležitá je také redukce váhy o 20 kg na 1751, respektive 1796 kg dle karosářské verze. Na předním zavěšení najdeme i karbon, tlumiče od Öhlinsu jsou nastavitelné a elektrický posilovač řízení vyladili technici tunera tak, aby byla cítit nějaká odezva. Sedan vystřelí z klidu na stovku za 4,7 s, kombi je o desetinku pomalejší, ale původní verze na tom byly hůře ještě o dvě desetinky. Maximální rychlost ovšem zůstala elektronicky omezená na 250 km/h. Beztak uvidí dvojitou koncovku nerezového výfuku většina účastníků silničního provozu pouze krátce, tedy alespoň na německých dálnicích, kde je to stále ještě legální.

Tabulková spotřeba činí 7,8 l/100 km (véčko je o tři deci žíznivější), což představuje, jak dobře víme, údaj z říše snů. Palivo z nádrže o objemu 67,5 l bude ubývat určitě mnohem razantněji. Modely označené už letopočtem 2017 jezdí na dvacetipalcových kolech obutých do pneu Michelin Pilot Super Sport 245/35, přední kotoučové brzdy s šestipístkovými třmeny disponují průměrem 371 mm, zadní mají 302 mm. Nepřišly ani o decentní spoilery a domodra laděný sportovní interiér, částečně v kůži a karbonu.

Volvo razantně rozšíří počet trhů, na kterých se budou Polestary prodávat. Zatím jich byla pouhá třináctka, ale nyní se počítá celkem se 47 zeměmi, pozor, včetně České republiky! K nám dorazí oba nabroušené šedesátkové modely během léta. Objednat si je budou moci zákazníci již během dubna, cena S60 Polestar činí přesně 1,6 milionu korun, kombi V60 je o čtyřicet tisíc dražší. Vozů nové série vyrobí, či spíše postaví jen patnáct stovek oproti 750, nikoli takřka čtyřnásobek... S objednávkou je třeba si pospíšit, zbývá jich podle oficiálních stránek Polestaru už jen 1.041. Kromě typické modré Rebel se lakují i v onyxové černi, stříbrné a bílé. Připlatit lze pouze za prosklenou střechu.

Na konci března představený safety car pro mistrovství světa cestovních automobilů (WTCC – World Touring Car Championship), postavený na základě typu V60 Polestar, si ale původní řadový třílitrový agregát s jedním twin-scroll turbem zachoval. To znamená, že díky jeho 350 koním (258 kW) a vyšším 500 newtonmetrům zrychlí z klidu na stovku za 5 s a po okruzích světového šampionátu se pracovně může prohánět až dvěstěpadesátkou, i když, jak bylo uvedeno v úvodu článku, dále jej nepustí omezovač. Pro starší verzi to totiž platilo rovněž.

Volvo S60/V60 Polestar – technické údaje a české ceny
VerzeS60V60
Převodovka/pohon8A/4x48A/4x4
Zdvihový objem [cm3]19691969
Počet válců/ventilů4/44/4
Největší výkon [kW/min]270/6000270/6000
Točivý moment [N.m/min]470/3100-5100470/3100-5100
Maximální rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,74,8
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,88,1
Pohotovostní hmotnost [kg]17511796
Cena [Kč]1.600.0001.640.000

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Zdroj: Volvo, Polestar

Štítky Volvo Střední třída

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 



Volvo S60 a V60 Polestar s vylepšenou aerodynamikou v limitované edici Volvo S60 a V60 Polestar s vylepšenou aerodynamikou v limitované edici

Nejsportovnější modely švédské značky míří do modelového…

Volvo S60 a V60 Edition: Atraktivní exteriér i interiér Volvo S60 a V60 Edition: Atraktivní exteriér i interiér

Volvo nabídne modely S60 a V60 ve speciálním vydání…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…