Volvo S60/V60 Polestar: Čtyřválec místo šestiválce

 

Downsizing u Volva pokračuje a nevyhýbá se ani nejvýkonnějším modelům série 60 s logem Polestaru. Místo třílitrového šestiválce dostaly dvoulitrový čtyřválec a o nějaké kilo zhubly.

Volva S60 a V60 Polestar jsou dosud nejrychlejšími sériovými vozy, jaké švédská automobilka spolu s dvorním tunerem, kterého od července 2015 vlastní, vyvinula a vyrobila. Milovníky poctivého šestiválcového zvuku doplněného pištěním turba ale Skandinávci trochu zklamou, protože novinka přešla na čtyřválec řady Drive-E, pochopitelně kvůli menší tabulkové spotřebě benzinu.

Dvoulitr, pro ctitele přesných čísel řadový motor s objemem 1969 cm3, má větší turbo než standardní verze T6, ale k němu ještě navíc přeplňování mechanické, tedy kompresorem. To není nic nového, „twincharger“ známe třeba od VW, poprvé jej použila Lancia a později Nissan už v osmdesátých letech minulého věku. Musely také přijít zákonitě na řadu odolnější ojnice, vačky, větší vzduchový filtr a výkonnější palivové čerpadlo. Výsledkem je vyšší výkon 367 koní (270 kW) při 6000 otáčkách. Osmistupňová samočinná převodovka Geartronic prošla revizí techniků Polestaru a stará se o 470 N.m/3100-5100 min-1, má i páčky pod volantem. pohon všech kol dodává BorgWarner (jak se dnes slavná firma módně píše).

Důležitá je také redukce váhy o 20 kg na 1751, respektive 1796 kg dle karosářské verze. Na předním zavěšení najdeme i karbon, tlumiče od Öhlinsu jsou nastavitelné a elektrický posilovač řízení vyladili technici tunera tak, aby byla cítit nějaká odezva. Sedan vystřelí z klidu na stovku za 4,7 s, kombi je o desetinku pomalejší, ale původní verze na tom byly hůře ještě o dvě desetinky. Maximální rychlost ovšem zůstala elektronicky omezená na 250 km/h. Beztak uvidí dvojitou koncovku nerezového výfuku většina účastníků silničního provozu pouze krátce, tedy alespoň na německých dálnicích, kde je to stále ještě legální.

Tabulková spotřeba činí 7,8 l/100 km (véčko je o tři deci žíznivější), což představuje, jak dobře víme, údaj z říše snů. Palivo z nádrže o objemu 67,5 l bude ubývat určitě mnohem razantněji. Modely označené už letopočtem 2017 jezdí na dvacetipalcových kolech obutých do pneu Michelin Pilot Super Sport 245/35, přední kotoučové brzdy s šestipístkovými třmeny disponují průměrem 371 mm, zadní mají 302 mm. Nepřišly ani o decentní spoilery a domodra laděný sportovní interiér, částečně v kůži a karbonu.

Volvo razantně rozšíří počet trhů, na kterých se budou Polestary prodávat. Zatím jich byla pouhá třináctka, ale nyní se počítá celkem se 47 zeměmi, pozor, včetně České republiky! K nám dorazí oba nabroušené šedesátkové modely během léta. Objednat si je budou moci zákazníci již během dubna, cena S60 Polestar činí přesně 1,6 milionu korun, kombi V60 je o čtyřicet tisíc dražší. Vozů nové série vyrobí, či spíše postaví jen patnáct stovek oproti 750, nikoli takřka čtyřnásobek... S objednávkou je třeba si pospíšit, zbývá jich podle oficiálních stránek Polestaru už jen 1.041. Kromě typické modré Rebel se lakují i v onyxové černi, stříbrné a bílé. Připlatit lze pouze za prosklenou střechu.

Na konci března představený safety car pro mistrovství světa cestovních automobilů (WTCC – World Touring Car Championship), postavený na základě typu V60 Polestar, si ale původní řadový třílitrový agregát s jedním twin-scroll turbem zachoval. To znamená, že díky jeho 350 koním (258 kW) a vyšším 500 newtonmetrům zrychlí z klidu na stovku za 5 s a po okruzích světového šampionátu se pracovně může prohánět až dvěstěpadesátkou, i když, jak bylo uvedeno v úvodu článku, dále jej nepustí omezovač. Pro starší verzi to totiž platilo rovněž.

Volvo S60/V60 Polestar – technické údaje a české ceny
VerzeS60V60
Převodovka/pohon8A/4x48A/4x4
Zdvihový objem [cm3]19691969
Počet válců/ventilů4/44/4
Největší výkon [kW/min]270/6000270/6000
Točivý moment [N.m/min]470/3100-5100470/3100-5100
Maximální rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,74,8
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,88,1
Pohotovostní hmotnost [kg]17511796
Cena [Kč]1.600.0001.640.000

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
Zdroj: Volvo, Polestar

Štítky Volvo Střední třída

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Volvo S60 a V60 Edition: Atraktivní exteriér i interiér Volvo S60 a V60 Edition: Atraktivní exteriér i interiér

Volvo nabídne modely S60 a V60 ve speciálním vydání…

Video: Volvo hlásí návrat do WTCC s vozem S60 Polestar Video: Volvo hlásí návrat do WTCC s vozem S60 Polestar

Švédové byli kdysi na závodních tratích poměrně úspěšní.…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…