Volvo S60, V60 a XC60: Facelift pod drobnohledem
Volvo modernizovalo šest ze svých osmi modelů. S60, V60 a XC60 byly faceliftovány tak, aby byly konkurenceschopnější. Automobilka se především zaměřila na kvalitu a smysl pro detail. Pro zákazníky mají vozy také přitažlivější.
Přídě sedanu S60, kombi V60 a crossoveru XC60 dostaly širší mřížku chladiče a upravený přední nárazník s diodami pro denní svícení. Hlavní světlomety pak už nejsou rozděleny do dvou částí. Cílem designérů bylo zdůraznit horizontální linie těchto aut.
Uvnitř se objevily nové barvy čalounění a dřevěné prvky. Podle designérů má být kabina S60 a V60 útulná a příjemná jako švédský dům za chladné noci.
Nová je také kaplička s přístroji tvořená TFT displejem jako u V40. Ta umožňuje vybrat mezi třemi zobrazeními – základním Elegance, „zeleným“ Eco s důrazem na ukazatel spotřeby paliva a sportovně rudým Performance s centrálně umístěným otáčkoměrem. V60 Plug-in Hybrid přidává Hybrid s informacemi o hybridním pohonu.
Volvo vylepšilo i multimediální systém Sensus ovládaný přes sedmipalcový displej. Ten umožňuje připojit se k internetu. Přes internet je tak možné streamovat hudbu nebo poslouchat rádio, pokud auto stojí, je možné prohlížet také internetové stránky. Systém je vybaven i hlasovým ovládáním.
Novinkou jsou dále úspornější motory. S60 se vznětovým čtyřválcem D2 (84 kW) a manuální převodovkou spotřebuje v evropském kombinovaném cyklu jen 4,0 litry paliva na 100 kilometrů. Klesla také spotřeba turbodieselů D3 a D4 a zážehových T3 a T4 spolupracujících s automatickou převodovkou. K automatu jsou nyní mimochodem dodávána řadicí pádla pod volantem.
V60 Plug-in Hybrid je pak nově dostupné ve všech barvách a výbavách. Přední kola této verze jsou poháněna 2,4litrovým vznětovým pětiválcem (158 kW a 440 N.m), zadní kola pak elektromotorem (52 kW a 200 N.m). V čistě elektrickém režimu V60 Plug-in Hybrid ujede až 50 kilometrů.
Novinkou v nabídce jsou také sportovní sedačky, které mají být pohodlné a zároveň perfektně podrží posádku při rychlém průjezdu zatáčkou. Sedadla údajně testovalo takřka 100 lidí různých tvarů a velikostí.
Ve výbavě se dále může objevit automatické přepínání tlumených a dálkových světel nebo přisvětlování do zatáček. Vozy vybavené dešťovým senzorem dostanou i vyhřívané čelní sklo.
Standardem u XC60 se stane systém Corner Traction Control, který přibrzďováním vnitřního kola pomáhá snížit nedotáčivost auta. Příplatkový Hill Descent Control zase hlídá stálou rychlost při jízdě ze strmých svahů.
Zákazníci S60 a V60 mohou nově vybírat ze čtyř provedení podvozku – Touring, Dynamic a nastavitelný aktivní podvozek Four-C doplnil Sport, který byl dosud dostupný pouze pro vrcholnou verzi R-Design.