Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S80 se čtyřválcovými dvoulitry na českém trhu pod milion Kč

Ondřej Láník
Diskuze (52)
Automobilka Volvo rozšiřuje svou paletu motorů pro modely S80 a V70 o čtyřválce. Cena sedanu S80 se díky zážehovému čtyřválci dostala pod milion korun.

Dvoulitrový přeplňovaný dieselový agregát disponuje přímým vstřikováním nafty common-rail druhé generace, díky čemuž nabízí rychlou odezvu na sešlápnutí plynového pedálu a pyšní se velmi dobrou spotřebou paliva (viz tabulka níže).

Druhý čtyřválcový motor má také zdvihový objem dva litry, spaluje ovšem benzin a je plněn atmosféricky. Jedná se o lehký a kompaktní hliníkový motor se čtyřventilovou technikou, známý mj. s modelové řady Fordu.

Zatímco vznětový čtyřválec bude dodáván se standardní šestistupňovou ručně řazenou převodovkou, u zážehového dvoulitru se budou muset zákazníci spokojit s pěti ručně řazenými převodovými stupni.

Automobilka Volvo se pro zavedení čtyřválců rozhodla z jednoduchého důvodu. Stále více zákazníků totiž preferuje nízkou spotřebu a emise CO2. Podle viceprezidenta Volva pro obchod a produktovou strategii Lexe Kerssemakerse je tedy velmi důležité dát zákazníkům to, co chtějí.

Volvo S80 se čtyřválcovými motory
Motor2,02,0D
Zdvihový objem [cm3]19991997
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]107/6000100/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]190/4800320/2000
Max. rychlost [km/h]205200
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,611
Komb. spotřeba [l/100 km]8,35,7
Cena [Kč]969.000,-1.049.000,-

Ondřej Láník
Diskuze (52)
15. 10. 2007 21:54
Re: TAH HODNY GENERALA
Mozna to je tim, ze ani Audi, ani BMW zatim neprodavaji v podobnych cenovych relacich jako VW/Ford. Neni pravidlem, ze stredni trida musi byt pateri firemnich flotil. Zitra to muze byt vyssi stredni za cenu stredni. Jak jsem jiz napsal, pouze zaslepeny hlupak by se teto moznosti nechytil. Pomer ceny/hodnoty je v tomto pripade velice dulezity.
15. 10. 2007 21:40
Re: TAH HODNY GENERALA
Bud jses hornik a cely zivot travis dolovanim uhli, nebo jsi celych 20 let sveho zivota koukal do oken sousedu o panelak vedle. Pak mas potrebu s rozhledem nad sousedoveho Favorita nekoho poucovat. Tvym problemem je nedostatek vedomosti. Nevis, jak to ve firmach chodi. Navic prekrucujes a vymyslis si. Nenapsal jsem, ze firmy budou houfne opoustet Passaty a Mondea. Psal jsem, ze se prodeje V70/S80 zmnohanasobi. VW svuj Passat nabizi velice pod cenou a urcite pujde jeste niz. Firmy, ktere kupuji nove vozy do svych flotil a chteji se reprezentovat si koupi radeji V70 nez Passat Variant. Je to logicke (tobe tak vzdalene). Pokud pred nasazenim teto nabidky firma koupila 3 kusy V70 a po prichodu jich koupi 30 jde o zmnohanasobeni. Nikde se nepise, ze stredni manager musi v kazde firme ridit stredni tridu a top vyssi stredni. Muze ti byt vyssi stredni/lux, zalezi na firme. Apropo, na zapad od CZ stredni manager se nesnizi k tomu aby jezdil s vozem stredni tridy. To je jednoduse nemyslitelne. Ale to bys nejdriv o managementu musel neco malo vedet. Mozna bys mohl radsi prispevovat do diskusi kolem zahradniceni, protoze o autech toho moc nevis.
Avatar - Dinar
15. 10. 2007 20:25
Re: TAH HODNY GENERALA
Problém je opravdu ve snaze zobecňovat. Když budu tvrdit, že top management jezdí převážně ve vyšší střední a ty že v lux. třídě, pravda je na obou stranách. Záleží, jaké má kdo firmy na mysli. Možná, že ve firmách, kde top management jezdí lux. třídou může střední management dosáhnout na vyšší střední, a možná i díky těmto soc. motorizacím, rozhodně to ale není pravidlo a nic, co by mělo zmnohonásobit prodeje daného modelu vyšší střední. Nevím o tom, že by A6 2,0tdi nebo BMW520i byla auta tvořící páteř flotil firemních vozů mnoha firem. Proto nevidím důvod, proč by to stejně koncipované S80 2,0d mělo nějak zásadně měnit. A jak jsem psal ve svém prvním příspěvku na toto téma, umím člověka s limitem kolem milionu, který zvolí tuhle variantu, bez problému pochopit. Jen se celou dobu točíme kolem Mariánkových představ, že nákup S80tek 2,0d bude nadále masovým postupem firem a střední třída tímto počinem Volva v podstatě ztrácí smysl.
Avatar - Dinar
15. 10. 2007 20:10
Re: TAH HODNY GENERALA
>:D >:D co věta, to perla. Ano Mariánku top management jezdí zásadně v lux třídě. Jenže malí chlapci nahlížejíc do "reality" zatím jen skrze monitory svých počítačů ji bohužel vidí velmi zkresleně, třeba také podle A8ček stojících na parkovištích pražských centrál nadnárodních bank nebo nadnárodních firem, kolem kterých chodí ráno do školy. Ale to je špička ledovce, a pokud chceme v tomto v debatě zobecňovat, je třeba si uvědomit, že firemní sektor je tvořen z větší části malými a středními firmami, kde v ČR, ale nejen tu, platí to i pro naše mnohem bohatší sousedy, je naprosto běžné a převažující, že střední management jezdí v lepším případě střední třídou a top management vyšší střední. Samozřejmě je to různé, ale pro tuto diskusi o soc. verzi S80ky nepodstatné. Se svým tvrzením o tom, že firmy začnou houfně opouštět passaty a mondea a strkat svůj střední management do S80 2,0d, čímž zmnohonásobí prodej modelové řady S80, tím můžeš, mariánku, vyvolat leda pousmání.
15. 10. 2007 18:12
Re: Predrazeny kram
že většina běžných aut nestačí s dechem...
>:D

Hmm, tak myslím, že i Tvůj příspěvek je celkem nesmyslný. Já jezdím se 100kW C-Maxem a něco tak líného bych jako soukromé auto opravdu nechtěl.

Já nemám nic proti tomu, aby lidé jezdili v autech s průměrným výkonem (cca kolem 110kW a 1500kg hmotnosti), ale nepište pak, že máte něco extra silného, co je rychlejší než "většina běžných aut"

Nebo ještě jinak řečeno: pocit z rychlosti hlavně u turbodieselů je velmi velmi subjektivní. Zkus jezdit půl roku třeba v Audi S3 nebo Impreze STi a pak sedni do toho 103kW zázraku. Bude se Ti to zdát, jak to říct, tak trochu jiné ;-)