Volvo S80 se čtyřválcovými dvoulitry na českém trhu pod milion Kč
Dvoulitrový přeplňovaný dieselový agregát disponuje přímým vstřikováním nafty common-rail druhé generace, díky čemuž nabízí rychlou odezvu na sešlápnutí plynového pedálu a pyšní se velmi dobrou spotřebou paliva (viz tabulka níže).
Druhý čtyřválcový motor má také zdvihový objem dva litry, spaluje ovšem benzin a je plněn atmosféricky. Jedná se o lehký a kompaktní hliníkový motor se čtyřventilovou technikou, známý mj. s modelové řady Fordu.
Zatímco vznětový čtyřválec bude dodáván se standardní šestistupňovou ručně řazenou převodovkou, u zážehového dvoulitru se budou muset zákazníci spokojit s pěti ručně řazenými převodovými stupni.
Automobilka Volvo se pro zavedení čtyřválců rozhodla z jednoduchého důvodu. Stále více zákazníků totiž preferuje nízkou spotřebu a emise CO2. Podle viceprezidenta Volva pro obchod a produktovou strategii Lexe Kerssemakerse je tedy velmi důležité dát zákazníkům to, co chtějí.
Volvo S80 se čtyřválcovými motory | ||
Motor | 2,0 | 2,0D |
Zdvihový objem [cm3] | 1999 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 107/6000 | 100/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 190/4800 | 320/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 205 | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,6 | 11 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,3 | 5,7 |
Cena [Kč] | 969.000,- | 1.049.000,- |