Volvo spustilo výrobu XC60 v Číně
Čínská produkce Volva se zatím netýká Evropy, my si kupujeme auta vyrobená ve Švédsku a Belgii. Zatím byla určena jen pro Říši středu, to se sice příští rok změní, ale prodloužená S60L zamíří jen do Severní Ameriky. Nikde jinde než v Číně totiž nevzniká a Američané o ni mají zájem. Z bran závodu v Čcheng-tu ovšem nově vyjíždějí SUV XC60, která dobře známe i my. Lokální výroba je logická, protože se jedná o nejprodávanější model značky na jejím největším trhu. S60L je mimochodem aktuálně na druhém místě...
Od ledna do září 2014 si Číňané koupili 66 tisíc nových volv, o 36 % více než za stejné období loňského roku. Odbyt samotné XC60 pak vzrostl o 32 % na 25 tisíc aut. Ano, nejlidnatější země světa předstihla dříve největší trh automobilky: Spojené státy americké. Letos by tam chtěla umístit až 80 tisíc vozů, což není nereálné. Plány však hovoří až o 200 tisících aut ročně jen pro Čínu. Volvo spuštění výroby XC60 oznámilo v neděli 9. listopadu. Továrna v Čcheng-tu má kapacitu 120 tisíc aut ročně, takže zde ještě je prostor k navyšování.
O kvalitu, bezpečnost a šetrnost k životnému prostředí podle slov Larse Danielsona, generálního ředitele Volvo Cars China, nemusejí mít zákazníci strach: i zde se totiž dodržují firemní standardy. „Čínská klientela nemá nižší nároky a neočekává méně než ta evropská. Chce prémiové kvalitní produkty. Zákazníci mají na vysoce konkurenčním trhu také spoustu jiných možností. To je důvod, proč jim poskytujeme vysoce kvalitní vozy, které jsou přinejmenším stejně dobré jako ty, které stavíme v evropských závodech.“ Jistě, žádná automobilka se netetelí blahem, když jim majitelé aut utíkají ke konkurenci, protože nejsou spokojeni.
Není to jediné místo v této části světa, kde se Volva vyrábějí. Pod označením XC Classic, vzniká od září 2014 v Ta-čchingu první generace XC90. Momentálně zde pracuje sedm stovek zaměstnanců a linky v budoucnu rozšíří i „prémiový sedan“ na platformě SPA, tedy s největší pravděpodobností nástupce současné S80. Řekl to Håkan Samuelsson, prezident a generální ředitel Volvo Cars. Tento závod založený v září 2013 disponuje roční kapacitou 80 tisíc jednotek a pochopitelně i on dodržuje globální kvalitativní normy a používá standardizované výrobní metody. Samuelsson navíc považuje čínský trh pro Volvo za druhý domácí, což je logické.
Majoritním vlastníkem Volva je sice holding Zheijang Geely, ale místní vláda v Ta-čchingu drží dalších 37 % akcií společnosti, což je málo známý fakt.