Volvo Trucks: Modré koridory

Volvo Trucks: Modré koridory

 
 

Společnost Volvo Trucks se podílí na zřizování tzv. modrých koridorů, které mají být strategicky umístěnými stanicemi pro doplňování zkapalněného zemního plynu.

Pro těžká nákladní vozidla dálkové dopravy je zkapalněný zemní plyn (LNG –liquefied natural gas) přijatelnou alternativou s nízkými emisemi škodlivých plynů vůči naftě, avšak v Evropě chybí nezbytná infrastruktura. Společnost Volvo Trucks se právě proto podílí na zřizování tzv. modrých koridorů.

Přepravní průmysl se podílí přibližně 25 procenty na celkových emisích oxidu uhličitého v Evropě, i proto jsou nezbytné konkurenční alternativy k naftě. Zemní plyn je jednou z nich; přirozeně je také fosilním palivem, avšak nabízí výhody ve vztahu k životnímu prostředí a je také levnější. Pokud se více zpřístupní kapalný bioplyn (LBG - liquid biogas), uhlíková stopa vozidel, které jej používají, se sníží až o 70 procent.

„Jsme přesvědčeni, že zkapalněný plyn se bude jako palivo používat po celém světě. Je jasným trendem při plnění energetických potřeb a my jsme toho součástí,“ uvedl Lennart Pilskog, ředitel pro veřejné záležitosti společnosti Volvo Trucks.

Společnost Volvo Trucks, která je členem Sdružení vozidel na zemní plyn a bioplyn v Evropě (NGVA - Natural & Bio Gas Vehicle Association), byla prvním a je stále jediným výrobcem vozidel s metan-naftovým systémem v Evropě.

NGVA Europe je zájmová skupina společností pracujících s plynem pro vozidla. Propaguje dobré vztahy s evropskými a mezinárodními institucemi a pracuje na široké škále otázek týkajících se plynu pro vozidla. Má více než 140 členů. Volvo se připojilo v roce 2011. Manuel Lage, generální ředitel NGVA Europe říká, že technologie jízdy s LNG je osvědčená a mezi vlastníky přepravních společností a dodavateli plynu existuje vůle problém potlačit dopředu.

V mnoha evropských městech se na lokální úrovni rozšiřuje infrastruktura pro stlačený plyn - včetně bioplynu vyráběného z odpadních produktů. Avšak je nemožné provozovat těžkou dálkovou dopravu na stlačený plyn, protože nádrže jsou těžké a zabírají příliš mnoho prostoru. V kapalné formě má však plyn menší objem, což ho činí vhodnějším pro tento druh dopravy.

Za účelem zprovoznění dálkové nákladní dopravy na LNG napříč Evropou, musí být nejprve zřízena infrastruktura plnících stanic. A právě proto vznikl projekt Modrých koridorů, nabízejících síť plnících stanic LNG pro těžká vozidla.

Zřízení takové infrastruktury nebude jednoduché, protože dodavatelé plynu, výrobci vozidel, přepravní společnosti a různé politické a administrativní organizace na regionální, tak na národní úrovni mají do toho co říct a bude zapotřebí rozsáhlé koordinace.

„Výzvou je, že celý proces se musí koordinovat mezi různými stranami,“ říká Pilskog, přičemž dodává, že Volvo je aktivní ve švédském demo projektu BiMe Trucks (kamiony na biometan), který je podobný projektu modrého koridoru, avšak v menším rozsahu.

V současnosti se Volvo Trucks v rámci projektu Modré koridory soustřeďuje na na lokalizování velkých odběratelů, kteří jsou ochotni testovat a budovat specifické trasy. Zájem mezi menšími odběrateli naroste, když uvidí, že to funguje a ocení ekonomické přínosy.

V Evropě je již množství plnících stanic na LNG a práce na zřizování modrých koridorů je tak v plném proudu. Pomocí těchto stanic, jako východiska, je možné identifikovat počet potenciálních koridorů vhodných pro rozvoj.

„Pokud si vezmete mapu a označíte místa stávajících plnících stanic, snadno můžete nakreslit různé možné přepravní trasy a potom identifikovat, zda na některé z těchto tras chybí plnící stanice,“ říká Lage. Aby se tento proces urychlil, komise EU v současnosti zřídila za 8 milionů EUR projekt výzkumu koridorů LNG.

„Doufám, že budeme mít okolo 200 kamionů jezdících těmito modrými koridory, abychom demonstrovali, že LNG je dobře fungující alternativou pro dálkovou nákladní přepravu v Evropě,“ říká Manuel Lage a dodává, že nejedná o žádný vzdušný zámek, protože veškeré nezbytné technologie jsou již k dispozici a trh je připraven na komercializaci LNG.

Volvo FM MethaneDiesel: Sériový model na plyn (video)

Spolupracujeme s TipCars.com
Obědy zdražují, do stovky je lze průměrně pořídit jen v Olomouci a Jihlavě Obědy zdražují, do stovky je lze průměrně pořídit jen v Olomouci a Jihlavě

Češi letos v červnu zaplatili za oběd v průměru 108,20…

Zatemněná a pro Židy zakázaná. Podívejte se, jak jezdila tramvaj za protektorátu Zatemněná a pro Židy zakázaná. Podívejte se, jak jezdila tramvaj za protektorátu

Tramvaj č.2294 byla běžnou součástí pražské veřejné…

Američané do Číny začnou dovážet rýži, jedná se o známku zlepšování vzájemných vztahů Američané do Číny začnou dovážet rýži, jedná se o známku zlepšování vzájemných vztahů

Čína poprvé povolila dovoz americké rýže. Oznámil to dnes…

 
Zdroj: Volvo Trucks

Štítky Volvo Trucks Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

 





 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Dnes 18:57

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

 

iSport.cz

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský záložník Mandjeck

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský…

Fotbalová Sparta hlásí svou devátou letní posilu, z francouzských Mét přichází střední záložník Georges…

Žilina vypadla, kouči vadila penalta. Přirovnal bych to k Saganovi, řekl

Žilina vypadla, kouči vadila penalta. Přirovnal bych…

Vyhráli v Kodani 2:1, ale po domácí porážce 1:3 vypadli a v pohárové Evropě končí. Na trenérovi fotbalistů…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…