Volvo zatápí německým značkám na jejich domácím hřišti
Vozy Volvo se loni v Německu prodávaly za obecně vyšší částky než v minulosti. Švédská automobilka tím dohání německou prémiovou trojku. Šéf Volva, Stefan Jacoby chce, aby se Volvo do budoucna stalo jasně prémiovou značkou.
Průměrná cena loni v Německu prodaného nového Volva činila 35.039 eur (cca 869 tisíc korun), což je podle výzkumu Univerzity Duisburg o 3,7 % vyšší částka než v roce 2010.
Zároveň to bylo jen o 1.281 eura méně, než kolik loni u našich západních sousedů činila průměrná cena vozu značky Audi. Průměrná cena nového Audi meziročně vzrostla jen o 0,3 % na 36.320 eur (zhruba 901 tisíc korun).
Nejdráže se z německého prémiového tria prodávaly automobily od BMW – jejich průměrná cena v roce 2011 v Německu byla 39.938 eur (asi 991 tisíc Kč), druhé v tomto žebříčku skončily vozy Mercedes-Benz s průměrnou cenovkou 39.912 eur (cca 990 tisíc Kč).
Volvo v současnosti stojí mezi běžnými značkami a těmi prémiovými, což se má v budoucnu změnit. Generální ředitel automobilky, Stefan Jacoby chce, aby se Volvo profilovalo jako jasně prémiová značka. Podle něj současná pozice Volva dává větší prostor konkurenci.
U našich západních sousedů Volvo patří mezi prémiové značky, alespoň co se týče cen. Rozdíl mezi průměrnou cenou za nové Volvo a mezi průměrnou cenou za nový Volkswagen loni v Německu činil propastných 11.101 eur (asi 275 tisíc korun).
Pokud však jde o prodeje, Volvo na velkou prémiovou trojku ztrácí. Podle německého orgánu automobilové dopravy se v roce 2011 v Německu prodalo 33.888 exemplářů Volvo. Audi za loňský rok na německém trhu prodalo 250.708 aut, Mercedes-Benz dokonce 285.651 aut.
Do konce desetiletí chce Volvo zvýšit své prodeje až na 800 tisíc aut ročně, na starém kontinentu chce švédský výrobce do roku 2020 ročně prodávat 390 tisíc automobilů. Během roku 2011 Volvo na celém světě prodalo 449.255 vozů.
Studie německé univerzity zjistila i další zajímavá fakta. Průměrná cena za prodaný nový automobil v Německu loni meziročně vzrostla o 3,9 % na 25.893 eura (cca 642 tisíc korun). Průměrná cena nového Fordu byla asi o 2.150 eur vyšší než v případě nového Opelu (21.526 eur vs. 19.381 euro). Průměrná cena za nové Hyundai činila 15.976 eur, což je o skoro 1.000 eur víc než průměrná cena nového Fiatu (14.994 eur). Průměrná cena Nissanu pak meziročně vzrostla o 13 % na 20.123 eur.