Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo zatápí německým značkám na jejich domácím hřišti

David Bureš
Diskuze (12)
Nová Volva se v Německu loni prodávala za skoro stejné ceny jako auta z dílny německé prémiové trojky.

Vozy Volvo se loni v Německu prodávaly za obecně vyšší částky než v minulosti. Švédská automobilka tím dohání německou prémiovou trojku. Šéf Volva, Stefan Jacoby chce, aby se Volvo do budoucna stalo jasně prémiovou značkou.

Průměrná cena loni v Německu prodaného nového Volva činila 35.039 eur (cca 869 tisíc korun), což je podle výzkumu Univerzity Duisburg o 3,7 % vyšší částka než v roce 2010.

Zároveň to bylo jen o 1.281 eura méně, než kolik loni u našich západních sousedů činila průměrná cena vozu značky Audi. Průměrná cena nového Audi meziročně vzrostla jen o 0,3 % na 36.320 eur (zhruba 901 tisíc korun).

Nejdráže se z německého prémiového tria prodávaly automobily od BMW – jejich průměrná cena v roce 2011 v Německu byla 39.938 eur (asi 991 tisíc Kč), druhé v tomto žebříčku skončily vozy Mercedes-Benz s průměrnou cenovkou 39.912 eur (cca 990 tisíc Kč).

Volvo v současnosti stojí mezi běžnými značkami a těmi prémiovými, což se má v budoucnu změnit. Generální ředitel automobilky, Stefan Jacoby chce, aby se Volvo profilovalo jako jasně prémiová značka. Podle něj současná pozice Volva dává větší prostor konkurenci.

U našich západních sousedů Volvo patří mezi prémiové značky, alespoň co se týče cen. Rozdíl mezi průměrnou cenou za nové Volvo a mezi průměrnou cenou za nový Volkswagen loni v Německu činil propastných 11.101 eur (asi 275 tisíc korun).

Pokud však jde o prodeje, Volvo na velkou prémiovou trojku ztrácí. Podle německého orgánu automobilové dopravy se v roce 2011 v Německu prodalo 33.888 exemplářů Volvo. Audi za loňský rok na německém trhu prodalo 250.708 aut, Mercedes-Benz dokonce 285.651 aut.

Do konce desetiletí chce Volvo zvýšit své prodeje až na 800 tisíc aut ročně, na starém kontinentu chce švédský výrobce do roku 2020 ročně prodávat 390 tisíc automobilů. Během roku 2011 Volvo na celém světě prodalo 449.255 vozů.

Studie německé univerzity zjistila i další zajímavá fakta. Průměrná cena za prodaný nový automobil v Německu loni meziročně vzrostla o 3,9 % na 25.893 eura (cca 642 tisíc korun). Průměrná cena nového Fordu byla asi o 2.150 eur vyšší než v případě nového Opelu (21.526 eur vs. 19.381 euro). Průměrná cena za nové Hyundai činila 15.976 eur, což je o skoro 1.000 eur víc než průměrná cena nového Fiatu (14.994 eur). Průměrná cena Nissanu pak meziročně vzrostla o 13 % na 20.123 eur.

David Bureš
Diskuze (12)
3. 4. 2012 21:23
Re: Jen další bulvární nadpis...
jo jo německá trojka je úplně vystresovaná, jak jim volvo zatápí. :-)
Avatar - Ham.
3. 4. 2012 16:48
Re: Neznám současnou kvalitu Volvo Cars
Jj, se čtyřhrnkem jacoby v prémii nebyl.
3. 4. 2012 16:00
Zavery
1.,Volvo byla premie i do ted, jinak by ji lidi za takovou cenu nekupovali.
2.,Je tam rozdil v te prumerne prodejni cene (ktera vazne o nicem moc nevypovida), ale hlavne diky absenci vlajkove lodi porovnatelne s vrcholem od konkurence, volvo konci v manazerske tride Asestek.
3.,VW urcite bude nakej *, a zrejme Phaeton, nebo slusne vypaveny Tuareg by nikdo nezaradil do premie... VW samozrejme premie neni, ale jeste nez by nekdo zacal blejt svoje moudra, nezapominejme, ze vyse zminene modely VW jsou trosku nekde jinde v porovnani s Polem v zakladu.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 4. 2012 15:28
Re: VOLVO TOPÍ
Tak, Volvisté odkojení na kombi řadách 240 a 740 jistě hlavou kroutí ještě teď po představení "kombi" V40 nebo life style kombi V60... Zatím to z pohledů prodejů vychází, ale jestli je tahle strategie správná odhalí až delší časový horizont.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 4. 2012 15:25
Re: Jen další bulvární nadpis...
Přesně tak, já podle nadpisu čekal nějaký razantní progres Volva v prodejích, ale výsledek je poněkud... bleskový 8-s