Vozy Alfa Romeo by se mohly přestat vyrábět v Evropě
Koncern Fiat se v Itálii potýká s dramaticky nízkým využitím kapacity svých továren a současně má jen málo motivace přesouvat produkci z ostatních evropských továren s levnější pracovní silou do své domoviny, přičemž je současně italská vláda ostře proti zavírání továren a propouštění.
Lékem na tento problém je podle Fiatu masivní investování do značek Maserati a Alfa Romeo, jejichž restart a orientace na neevropské trhy by pomohl zvýšit kapacitu fabrik. Současně ale Fiat naznačil, že zejména expanze důležitější Alfy Romeo by mohla proběhnout zcela bez jakéhokoli dopadu na italskou ekonomiku.
Automobilka hrozí, že zvažuje přesun výroby modelů Alfa Romeo do zámoří, kde vidí velký potenciál trhu a koncern Chrysler také zrovna nejede na tři směny víkend nevíkend. Na tomto silném trhu by tedy Alfa nebyla zatížena náklady na dopravu a clem, což by přineslo větší zisky a možnost lépe nastavit ceny.
Ano, myslím si totéž, co vy - Fiat nic takového ve skutečnosti neplánuje, už proto, že by mu doma nezmizel ten problém s vlastními nevytíženými továrnami. Chce ale touto cestou přejít do ofenzivy a zatlačit na italskou vládu, aby zreformovala trh práce a stanovila průhlednější pravidla. Do této problematiky nevidím, nicméně není tajemstvím, že Fiat bojuje s odborovou organizací FIOM ohledně délky pracovních přestávek a délky přesčasů, přičemž to určitě nebudou jediné třecí plochy.
Je otázkou, jak moc se nechá vláda vyděsit, nicméně je velmi pravděpodobné, že kvůli celkovému dopadu na ekonomiku automobilovému koncernu ustoupí a tím pádem Alfy Romeo plakety Made in USA (až na výjimky) určitě neponesou.