Vrátí se BMW do formule 1?
Ekonomická recese, z níž jsme se v této části světa ještě nevymanili (a kdoví, zda v Americe ano), vedla v roce 2008 k rozhodnutí Hondy opustit formuli 1 a o rok později se k ní přidalo i BMW a Toyota. Nyní se Honda vrací a dost možná nebude sama.
O záměru BMW vrátit se už se hovoří několik měsíců a rozhodně se nejedná o spekulace z kategorie zbožných přání nejtvrdšího fanouškovského jádra. Sám zakladatel týmu Minardi, jenž nyní existuje jako Scudedia Toro Rosso, prozradil, že se inženýři BMW objevili na několika Grand Prix i oficiálních testech, což naznačuje velmi seriózní zájem mnichovské značky zkusit štěstí a pochopitelně vlastní potenciál i v efjedničkové éře přeplňování a downsizingu, jenž v prémiové třídě velmi intenzivně prosazuje.
Že informace pochází od Giancarla Minardiho je také vcelku zajímavá skutečnost, protože „jeho“ STR (Scuderia Toro Rosso) funguje coby „juniorka“ stáje Red Bull Racing a o návratu BMW se hovoří právě v souvislosti s Red Bullem. Podobně jako Honda v případě McLarenu bude i BMW potřebovat alespoň jeden silný a schopný tým ze špičky a Mercedes AMG a Ferrari to patrně nebudou, navíc je Red Bull dost nespokojen s momentální výkonností motorů Renault.
BMW by už údajně nemělo chtít vlastní stáj jako v dobách převzetí Sauberu, stejně jako Honda by se chtělo stát jen dodavatelem pohonných systémů. Definitivní rozhodnutí by prý mělo padnout už v květnu, ale je pravděpodobnější, že už dávno padlo a příští měsíc to bude jen oficiálně oznámeno. A aby těch novinek nebylo málo, Ford údajně zvažuje převzetí uzavřeného programu vývoje závodních motorů V6 od Cosworthu a s vlastním motorem by se do efjedničky rád vrátil také.