reklama


VW Amarok: Sériový pick-up od Volkswagenu se představuje

VW Amarok: Sériový pick-up od Volkswagenu se představuje

 
 

Volkswagen se vrací do kategorie středních, či chcete-li v evropských měřítkách velkých pick-upů, modelovou řadou Amarok.

Pick-up Amarok, který směřuje do třídy vozidel s užitečnou hmotností kolem 1 tuny, byl kompletně vyvinut v Německu užitkovou divizí firmy Volkswagen. Bude se však vyrábět v Jižní Americe, jeho domovinou bude Argentina, respektive továrna Pacheco nedaleko Buenos Aires.

Jen TDI

Nejdříve se objeví verze s dvojitou kabinou, která měří na délku 5,25 m, jednoduchá budka bude následovat až v první polovině roku 2011. Lišit se však bude jen počtem sedadel a velikostí ložné plochy.

Co je pod kapotou? Základem bude dvoulitrový dvojitě přeplňovaný turbodiesel se vstřikováním common-rail o výkonu 120 kW (163 k). Poskytuje největší točivý moment 400 Nm p5i 1500 min-1. Druhý čtyřválec TDI s menším výkonem 90 kW (122 k) přijde na trh v polovině roku 2010. Ten disponuje 340 Nm při 2000 min-1.

Spotřeba obou agregátů je velmi nízká, slabší žádá za své služby 7,6 l nafty na 100 km jízdy, silnější o dvě desetiny více. Palivová nádrž má objem 80 litrů, což zaručuje zhruba tisícikilometrový akční rádius.

Tři druhy pohonu

Výše uvedené údaje se týkají varianty s přiřaditelným pohonem všech kol 4Motion, ten se uvádí v činnost tlačítkem.

Kromě toho jsou v nabídce ještě permanentní čtyřkolka (také 4Motion, ale s černou číslicí 4 na zádi, první ji má červenou) a verze 4 x 2 s poháněnou zadní nápravou. O stálý pohon všech kol se stará diferenciál Torsen, který jej distribuuje v poměru 40 : 60, první číslo připadá na přední nápravu, druhé na zadní. Zákazníci dostanou bez příplatku u všech variant také elektronickou uzávěrku diferenciálu EDL.

Trojice výbav

Výbavové stupně jsou tři. V základu jsou jen černé nárazníky, kliky dveří i zrcátka. Ta se ovládají manuálně, stejně jako okna a zámky dveří. Pick-up jezdí na ocelových šestnáctipalcových kolech a je určena hlavně pro těžkou práci. Přední sedadla jsou ovšem výškově nastavitelná a zadní sedadlo sklopné. Osvětlení nákladového prostoru je již ve standardu, stejně jako antény integrované do vnějších zpětných zrcátek.

Vyšší specifikaci představuje Trendline. Exteriér je již kompletně lakován a vpředu jsou mlhová světla, v interiéru nechybí elektrická výbava, rádio s přehrávačem CD, polosamočinná klimatizace Climatic, multifunkční displej a tempomat. Kola mají také šestnáct palců, ale jsou již litá.

Nejvyšší výbavou je Highline, který rozšiřuje předešlou o chromované prvky uvnitř i zvenčí, nástavce prahů a blatníků. Litá kola jsou sedmnáctipalcová, v interiéru najdeme například automatickou klimatizaci Climatronic, kůži a lepší audio.

Samozřejmě nechybí ani široká nabídka příplatkových prvků, například kryt prostoru pro náklad.

Místo pro posádku i náklad

Interiér se chlubí velmi dobrým přístupem, prostorem uvnitř i místem pro hlavy cestujících, ti zadní si nebudou stěžovat ani na místo na nohy. Amarok tak může sloužit jako plně pětimístný automobil. Korba nabídne 2,52 m2 po náklad, délka ložné plochy je 1555 mm, šířka 1620 mm.

Užitečná hmotnost činí 1,15 tuny, takže není problém převážet například čtyřkolky. Komu by to nestačilo, může si připlatit za tažné zařízení, které umožňuje připojit přívěs až do 2,8 tuny!

Elektronika

Ve voze nechybí ani bezpečnostní výbava, která čítá čtveřici airbagů a elektronické pomocníky ABS, ASR a ESP. Opěrky hlavy a bezpečnostní pásy jsou nastavitelné na všech pěti sedadlech. Sériová výbava zahrnuje tzv. Off-Road ABS, které zkracuje brzdné dráhy v těžším terénu. Ve spolupráci s elektronickou stabilizací aktivuje při rychlostech do 30 km/h i Hill Descent Assist (HDA) tedy asistent při sjezdech z prudkých kopců.

Mezi dalšími vychytávkami najdeme i tu s opačnou funkcí, tedy Hill Hold Assist. Ten pomáhá naopak při jízdě do kopce.

Kdy na trh?

Amarok se objeví nejprve na latinskoamerických trzích, následovat bude Austrálie, Jihoafrická republika, Rusko a dočká se i Evropa. Zatímco jihoameričtí zákazníci si budou moci Amarok koupit již na začátku roku 2010, ti na starém kontinentě musí vydržet minimálně další půlrok. Již v lednu se objeví armáda asistenčních Amaroků na tratích jihoamerického Dakaru.

Malý pohled zpět

Volkswagen jeden terénní pick-up v minulosti vyráběl. Jmenoval se Taro a vznikal v letech 1988-1996. Nešlo ovšem o nic jiného, než o tehdejší japonskou Toyotu Hilux s logem VW. Německá automobilka se k tomuto tématu vrátila opět v roce 2000, i když koncept AAC nebyl těžkým dříčem, ale spíše luxusní stylovkou. Loňská studie prostě označená Pickup Concept pak již předcházela nyní představované sériové verzi, pouze původně plánovaný název Robust se změnil na Amarok.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů

Rekordních devatenáct milionů korun čerstvých investic…

Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD

Skupina Asental Group miliardáře a někdejšího uhlobarona…

Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky

Pokud bude tuzemský trh s nemovitostmi vykazovat známky…

Západ Československo odepsal už v září 1948. Gottwalda považoval za umírněného Západ Československo odepsal už v září 1948. Gottwalda považoval za umírněného

Západní státy za demokratické Československo přestávaly…

 
 

Přidat názorDiskuse: VW Amarok: Sériový pick-up od Volkswagenu…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 







 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Dnes 19:50

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Čokoláda za 5 korun přilákala Pražany: V Karlíně zahání zimu mlsáním

Čokoláda za 5 korun přilákala Pražany: V Karlíně…

Čokoláda na milion způsobů. Café Parlor se ve středu 18. ledna proměnilo ve sladký ráj neřestí. Lidé si zde po…

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete od počítače

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete…

Windows 10 by se mohly na počítačích s kamerami kompatibilními s technologií Windows Hello samy zamykat.

 

iSport.cz

Byl to můj nejtěžší Dakar, svěřil se Macík. Co řekl dál o náročné rallye?

Byl to můj nejtěžší Dakar, svěřil se Macík. Co řekl…

Dal si cíl a ten splnil. Těsně před odjezdem na Dakar 2017 se český závodník Martin Macík svěřil, že touží po…

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i zastřelením

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i…

Už se mu nelíbilo, jak se v biatlonu přehlížejí problémy v boji s dopingem. Předseda Českého svazu biatlonu Jiří…

 

Reflex.cz

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

Narodila se 1. července 1961 do aristokratické rodiny Spencerů a první roky života strávila na královských…

 
 
reklama