VW Amarok: Sériový pick-up od Volkswagenu se představuje

VW Amarok: Sériový pick-up od Volkswagenu se představuje

 
 

Volkswagen se vrací do kategorie středních, či chcete-li v evropských měřítkách velkých pick-upů, modelovou řadou Amarok.

Pick-up Amarok, který směřuje do třídy vozidel s užitečnou hmotností kolem 1 tuny, byl kompletně vyvinut v Německu užitkovou divizí firmy Volkswagen. Bude se však vyrábět v Jižní Americe, jeho domovinou bude Argentina, respektive továrna Pacheco nedaleko Buenos Aires.

Jen TDI

Nejdříve se objeví verze s dvojitou kabinou, která měří na délku 5,25 m, jednoduchá budka bude následovat až v první polovině roku 2011. Lišit se však bude jen počtem sedadel a velikostí ložné plochy.

Co je pod kapotou? Základem bude dvoulitrový dvojitě přeplňovaný turbodiesel se vstřikováním common-rail o výkonu 120 kW (163 k). Poskytuje největší točivý moment 400 Nm p5i 1500 min-1. Druhý čtyřválec TDI s menším výkonem 90 kW (122 k) přijde na trh v polovině roku 2010. Ten disponuje 340 Nm při 2000 min-1.

Spotřeba obou agregátů je velmi nízká, slabší žádá za své služby 7,6 l nafty na 100 km jízdy, silnější o dvě desetiny více. Palivová nádrž má objem 80 litrů, což zaručuje zhruba tisícikilometrový akční rádius.

Tři druhy pohonu

Výše uvedené údaje se týkají varianty s přiřaditelným pohonem všech kol 4Motion, ten se uvádí v činnost tlačítkem.

Kromě toho jsou v nabídce ještě permanentní čtyřkolka (také 4Motion, ale s černou číslicí 4 na zádi, první ji má červenou) a verze 4 x 2 s poháněnou zadní nápravou. O stálý pohon všech kol se stará diferenciál Torsen, který jej distribuuje v poměru 40 : 60, první číslo připadá na přední nápravu, druhé na zadní. Zákazníci dostanou bez příplatku u všech variant také elektronickou uzávěrku diferenciálu EDL.

Trojice výbav

Výbavové stupně jsou tři. V základu jsou jen černé nárazníky, kliky dveří i zrcátka. Ta se ovládají manuálně, stejně jako okna a zámky dveří. Pick-up jezdí na ocelových šestnáctipalcových kolech a je určena hlavně pro těžkou práci. Přední sedadla jsou ovšem výškově nastavitelná a zadní sedadlo sklopné. Osvětlení nákladového prostoru je již ve standardu, stejně jako antény integrované do vnějších zpětných zrcátek.

Vyšší specifikaci představuje Trendline. Exteriér je již kompletně lakován a vpředu jsou mlhová světla, v interiéru nechybí elektrická výbava, rádio s přehrávačem CD, polosamočinná klimatizace Climatic, multifunkční displej a tempomat. Kola mají také šestnáct palců, ale jsou již litá.

Nejvyšší výbavou je Highline, který rozšiřuje předešlou o chromované prvky uvnitř i zvenčí, nástavce prahů a blatníků. Litá kola jsou sedmnáctipalcová, v interiéru najdeme například automatickou klimatizaci Climatronic, kůži a lepší audio.

Samozřejmě nechybí ani široká nabídka příplatkových prvků, například kryt prostoru pro náklad.

Místo pro posádku i náklad

Interiér se chlubí velmi dobrým přístupem, prostorem uvnitř i místem pro hlavy cestujících, ti zadní si nebudou stěžovat ani na místo na nohy. Amarok tak může sloužit jako plně pětimístný automobil. Korba nabídne 2,52 m2 po náklad, délka ložné plochy je 1555 mm, šířka 1620 mm.

Užitečná hmotnost činí 1,15 tuny, takže není problém převážet například čtyřkolky. Komu by to nestačilo, může si připlatit za tažné zařízení, které umožňuje připojit přívěs až do 2,8 tuny!

Elektronika

Ve voze nechybí ani bezpečnostní výbava, která čítá čtveřici airbagů a elektronické pomocníky ABS, ASR a ESP. Opěrky hlavy a bezpečnostní pásy jsou nastavitelné na všech pěti sedadlech. Sériová výbava zahrnuje tzv. Off-Road ABS, které zkracuje brzdné dráhy v těžším terénu. Ve spolupráci s elektronickou stabilizací aktivuje při rychlostech do 30 km/h i Hill Descent Assist (HDA) tedy asistent při sjezdech z prudkých kopců.

Mezi dalšími vychytávkami najdeme i tu s opačnou funkcí, tedy Hill Hold Assist. Ten pomáhá naopak při jízdě do kopce.

Kdy na trh?

Amarok se objeví nejprve na latinskoamerických trzích, následovat bude Austrálie, Jihoafrická republika, Rusko a dočká se i Evropa. Zatímco jihoameričtí zákazníci si budou moci Amarok koupit již na začátku roku 2010, ti na starém kontinentě musí vydržet minimálně další půlrok. Již v lednu se objeví armáda asistenčních Amaroků na tratích jihoamerického Dakaru.

Malý pohled zpět

Volkswagen jeden terénní pick-up v minulosti vyráběl. Jmenoval se Taro a vznikal v letech 1988-1996. Nešlo ovšem o nic jiného, než o tehdejší japonskou Toyotu Hilux s logem VW. Německá automobilka se k tomuto tématu vrátila opět v roce 2000, i když koncept AAC nebyl těžkým dříčem, ale spíše luxusní stylovkou. Loňská studie prostě označená Pickup Concept pak již předcházela nyní představované sériové verzi, pouze původně plánovaný název Robust se změnil na Amarok.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zaorálek: V Babišově situaci by nejspíš nekandidoval ani Putin Zaorálek: V Babišově situaci by nejspíš nekandidoval ani Putin

Snad ani v Rusku by Vladimir Putin nekandidoval…

Čínské společnosti PetroChina a Sinopec chtějí podíl v ropném gigantu Aramco Čínské společnosti PetroChina a Sinopec chtějí podíl v ropném gigantu Aramco

Čína má zájem o koupi pětiprocentního podílu v…

Soud zakázal vnučce Zdeňka Milera dál poskytovat licence k výrobě předmětů s Krtečkem Soud zakázal vnučce Zdeňka Milera dál poskytovat licence k výrobě předmětů s Krtečkem

Vnučka výtvarníka Zdeňka Milera nesmí dál poskytovat…

 
 

Přidat názorDiskuse: VW Amarok: Sériový pick-up od Volkswagenu…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 






 
Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Dnes 08:00

S rotačním motorem dle patentu Felixe Wankela je nejvíce spojována japonská Mazda. Jenže přednosti tohoto agregátu okouzlily i tvůrce v jiných odvětvích strojírenství a dopravy.




Blesk.cz

TSK v zimě uklidí víc chodníků. Přednost budou mít cesty na úřad, do škol a nemocnic

TSK v zimě uklidí víc chodníků. Přednost budou mít…

Rada hlavního města Prahy schválila nový plán údržby. Na jeho základě Technická správa komunikací (TSK)…

Hasiči pomáhají útulkům: Unikátní kalendář se sexy požárníky podpoří pejsky v nouzi

Hasiči pomáhají útulkům: Unikátní kalendář se sexy…

Sháníte už kalendář na příští rok a ty s recepty nebo nahotinkami se vám už omrzely? Díky unikátnímu projektu 1.…

 

iSport.cz

Horký trůn: Které tenistky už vládly světu a jak si vedou dnes?

Horký trůn: Které tenistky už vládly světu a jak si…

Od pondělí 9. října najdete na místě nejlepší tenistky světa Simone Halepovou. Jen v letošním roce se jedná už o…

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma zazněla také kritika

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma…

Bundesligový zápas ještě nezačal a už z něj byla celosvětová událost. Fotbalisté Herthy Berlín se rozhodli před…

 

Reflex.cz

Larry Flynt, oplzlý ďábel s andělskými křídly, hledá špínu na Trumpa. Nabídl 10 milionů dolarů

Larry Flynt, oplzlý ďábel s andělskými křídly, hledá…

„Larry Flynt je ďábel s andělskými křídly, lacině oplzlý, ale zároveň plný noblesnosti hodné obdivu,“ řekl…

Babiš bude po volbách ovládat i prezidenta. Je nebezpečnější než Zeman, říká Doležal

Babiš bude po volbách ovládat i prezidenta. Je…

Charizmatické politické osobnosti, ovšem bez reálné politické síly. Právě to podle komentátora Bohumila Doležala…