VW Amarok: Sériový pick-up od Volkswagenu se představuje

VW Amarok: Sériový pick-up od Volkswagenu se představuje

 
 

Volkswagen se vrací do kategorie středních, či chcete-li v evropských měřítkách velkých pick-upů, modelovou řadou Amarok.

Pick-up Amarok, který směřuje do třídy vozidel s užitečnou hmotností kolem 1 tuny, byl kompletně vyvinut v Německu užitkovou divizí firmy Volkswagen. Bude se však vyrábět v Jižní Americe, jeho domovinou bude Argentina, respektive továrna Pacheco nedaleko Buenos Aires.

Jen TDI

Nejdříve se objeví verze s dvojitou kabinou, která měří na délku 5,25 m, jednoduchá budka bude následovat až v první polovině roku 2011. Lišit se však bude jen počtem sedadel a velikostí ložné plochy.

Co je pod kapotou? Základem bude dvoulitrový dvojitě přeplňovaný turbodiesel se vstřikováním common-rail o výkonu 120 kW (163 k). Poskytuje největší točivý moment 400 Nm p5i 1500 min-1. Druhý čtyřválec TDI s menším výkonem 90 kW (122 k) přijde na trh v polovině roku 2010. Ten disponuje 340 Nm při 2000 min-1.

Spotřeba obou agregátů je velmi nízká, slabší žádá za své služby 7,6 l nafty na 100 km jízdy, silnější o dvě desetiny více. Palivová nádrž má objem 80 litrů, což zaručuje zhruba tisícikilometrový akční rádius.

Tři druhy pohonu

Výše uvedené údaje se týkají varianty s přiřaditelným pohonem všech kol 4Motion, ten se uvádí v činnost tlačítkem.

Kromě toho jsou v nabídce ještě permanentní čtyřkolka (také 4Motion, ale s černou číslicí 4 na zádi, první ji má červenou) a verze 4 x 2 s poháněnou zadní nápravou. O stálý pohon všech kol se stará diferenciál Torsen, který jej distribuuje v poměru 40 : 60, první číslo připadá na přední nápravu, druhé na zadní. Zákazníci dostanou bez příplatku u všech variant také elektronickou uzávěrku diferenciálu EDL.

Trojice výbav

Výbavové stupně jsou tři. V základu jsou jen černé nárazníky, kliky dveří i zrcátka. Ta se ovládají manuálně, stejně jako okna a zámky dveří. Pick-up jezdí na ocelových šestnáctipalcových kolech a je určena hlavně pro těžkou práci. Přední sedadla jsou ovšem výškově nastavitelná a zadní sedadlo sklopné. Osvětlení nákladového prostoru je již ve standardu, stejně jako antény integrované do vnějších zpětných zrcátek.

Vyšší specifikaci představuje Trendline. Exteriér je již kompletně lakován a vpředu jsou mlhová světla, v interiéru nechybí elektrická výbava, rádio s přehrávačem CD, polosamočinná klimatizace Climatic, multifunkční displej a tempomat. Kola mají také šestnáct palců, ale jsou již litá.

Nejvyšší výbavou je Highline, který rozšiřuje předešlou o chromované prvky uvnitř i zvenčí, nástavce prahů a blatníků. Litá kola jsou sedmnáctipalcová, v interiéru najdeme například automatickou klimatizaci Climatronic, kůži a lepší audio.

Samozřejmě nechybí ani široká nabídka příplatkových prvků, například kryt prostoru pro náklad.

Místo pro posádku i náklad

Interiér se chlubí velmi dobrým přístupem, prostorem uvnitř i místem pro hlavy cestujících, ti zadní si nebudou stěžovat ani na místo na nohy. Amarok tak může sloužit jako plně pětimístný automobil. Korba nabídne 2,52 m2 po náklad, délka ložné plochy je 1555 mm, šířka 1620 mm.

Užitečná hmotnost činí 1,15 tuny, takže není problém převážet například čtyřkolky. Komu by to nestačilo, může si připlatit za tažné zařízení, které umožňuje připojit přívěs až do 2,8 tuny!

Elektronika

Ve voze nechybí ani bezpečnostní výbava, která čítá čtveřici airbagů a elektronické pomocníky ABS, ASR a ESP. Opěrky hlavy a bezpečnostní pásy jsou nastavitelné na všech pěti sedadlech. Sériová výbava zahrnuje tzv. Off-Road ABS, které zkracuje brzdné dráhy v těžším terénu. Ve spolupráci s elektronickou stabilizací aktivuje při rychlostech do 30 km/h i Hill Descent Assist (HDA) tedy asistent při sjezdech z prudkých kopců.

Mezi dalšími vychytávkami najdeme i tu s opačnou funkcí, tedy Hill Hold Assist. Ten pomáhá naopak při jízdě do kopce.

Kdy na trh?

Amarok se objeví nejprve na latinskoamerických trzích, následovat bude Austrálie, Jihoafrická republika, Rusko a dočká se i Evropa. Zatímco jihoameričtí zákazníci si budou moci Amarok koupit již na začátku roku 2010, ti na starém kontinentě musí vydržet minimálně další půlrok. Již v lednu se objeví armáda asistenčních Amaroků na tratích jihoamerického Dakaru.

Malý pohled zpět

Volkswagen jeden terénní pick-up v minulosti vyráběl. Jmenoval se Taro a vznikal v letech 1988-1996. Nešlo ovšem o nic jiného, než o tehdejší japonskou Toyotu Hilux s logem VW. Německá automobilka se k tomuto tématu vrátila opět v roce 2000, i když koncept AAC nebyl těžkým dříčem, ale spíše luxusní stylovkou. Loňská studie prostě označená Pickup Concept pak již předcházela nyní představované sériové verzi, pouze původně plánovaný název Robust se změnil na Amarok.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ

Francouzská farmaceutická skupina Sanofi se dohodla na…

Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět! Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět!

České korunovační klenoty jsou nejspíš zakleté. Vrcholné…

 
 

Přidat názorDiskuse: VW Amarok: Sériový pick-up od Volkswagenu…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 






 
Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Dnes 08:00

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny denně a k jejich přepravě jsou zde využívaný důlní sklápěče, jímž se říká dampry.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět. Atlético bralo jen bod

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět.…

Fotbalisté Barcelony zůstali i po dvacátém kole španělské ligy neporaženi. Na hřišti Betisu Sevilla zvítězili…

 

Reflex.cz

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý osud Johana de Witta

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý…

Vilém II. Oranžský zemřel v roce 1650 a zanechal po sobě jen těhotnou manželku a sedm sester. K moci ve…

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…