Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Gol je nejprodávanějším autem v Jižní Americe

Václav Pavlečka
Diskuze (67)
Exotická Jižní Amerika má v oblibě Chevrolet. Právě tato značka jde letos na jihoamerickém trhu na odbyt nejlépe. Ovšem nejvíce oblíbené osobní auto v regionu za stejné období pochází od inženýrů ze sousedního Německa. Jde o VW Gol.

Jižní Amerika dychtí po nových vozech

Světové automobilky hledí s nadějemi přes oceán. Jihoamerický trh s novými vozidly totiž roste s tím, jak rostou ekonomické možnosti obyvatel regionu. Letos se tam za období od ledna do září prodalo o 27,9 % více vozů než vloni. Více než polovina z tohoto počtu se řadí do kategorie malých vozidel. Rekordním nárůstem zájmu o nové vozy se může pochlubit Venezuela, kde poptávka vzrostla takřka o polovinu.   

Země3. čtvrtletí 20073. čtvrtletí 2006Změnaleden - září 2007leden – září 2006Změna
Argentina118.47687.663+35.1 %350.667277.675+26.3 %
Bolívie525454+15.6 %1.4381.164+23.5 %
Brazílie555.265426.134+30.3 %1.459.1271.195.387+22.1 %
Chile42.43539.960+6.2 %125.610121.442+3.4 %
Kolumbie45.92343.596+5.3 %133.918118.210+13.3 %
Ekvádor20.86718.524+12.6 %58.03252.970+9.6 %
Paraguay2.5292.061+22.7 %7.0395.902+19.3 %
Peru3.3895.764-41.2 %13.94615.978-12.7 %
Uruguay4.2484.385-3.1 %12.33912.258+0.7 %
Venezuela103.86473.030+42.2 %272.626181.971+49.8 %
Celkem897.521701.571+27.9 %2.434.7421.982.957+22.8 %

USA versus Evropa, alespoň zatím

Boj o zákazníky v Jižní Americe svádí především automobilky z Evropy a USA. Vítězem, stejně jako vloni, je americký Chevrolet s více než 556 tisíci prodanými vozy za letošní uplynulá tři čtvrtletí. V závěsu se drží německý Volkswagen, který na svého rivala ztrácí přes 111 tisíc aut. Třetí místo si z klání odnáší italský Fiat. Nejvíce se daří navyšovat prodeje Renaultu (meziroční skok o 33,9 %), jehož Mégane je druhým nejpopulárnějším vozem u lidí, kteří uvažují o koupi nejetého auta. Do první desítky se vešli také dva japonští producenti – Toyota na sedmé a Honda na osmé příčce. Z asijských výrobců se daří také automobilce Hyundai, která, ač na devátém místě, zvýšila meziročně své prodeje o 27,6 %.

Značka3. čtvrtletí 20073. čtvrtletí 2006ZměnaLeden – září 2007Leden – září 2006Změna
CHEVROLET205.666159.375+29.0 %556.705450.285+23.6 %
VOLKSWAGEN164.002121.160+35.4 %445.018354.640+25.5 %
FIAT164.093128.787+27.4 %435.112345.890+25.8 %
FORD86.83775.037+15.7 %245.541212.756+15.4 %
RENAULT52.07236.478+42.7 %142.317106.302+33.9 %
PEUGEOT37.86029.993+26.2 %109.85789.824+22.3 %
TOYOTA38.41336.432+5.4 %107.36098.489+9.0 %
HONDA28.03522.469+24.8 %74.11565.255+13.6 %
HYUNDAI24.15018.949+27.4 %62.27248.821+27.6 %
CITROEN19.14211.851+61.5 %48.41638.608+25.4 %

Růst jihoamerického trhu láká však i čínské producenty. Ti přicházejí s agresivní cenovou politikou, ale zatím s nevalnou kvalitou provedení a úrovní bezpečnosti jejich vozů. Celkově se za letošek v Jižní Americe prodalo 7423 čínských osobních aut. Pro představu, toto číslo je 0,003 % z celkového počtu aut prodaných v regionu. Prozatím se tedy o opravdové čínské expanzi nedá hovořit ani v nejmenším. Jde spíš o „oťukávání“.

VW Gol na trůně

Zeptáte-li se Jihoameričanů, jaké auto by si rádi pořídili, zřejmě nejčastější odpovědí bude VW Golf. Prodeje tohoto hatchbacku vedou tabulku nejprodávanějších modelů. Za letošek našlo v Jižní Americe nové zákazníky přes 215 tisíc těchto vozů. Na druhém místě je Fiat Palio s 202 tisíci a třetici doplňuje Opel Corsa, který však pro tento region nese značku Chevrolet.

Výrobce/model3. čtvrtletí 20073. čtvrtletí 2006Změnaleden – září 2007leden – září 2006Změna
VOLKSWAGEN GOL77.89561.888+25.9 %215.165180.160+19.4 %
FIAT PALIO74.91760.458+23.9 %202.774155.329+30.5 %
CHEVROLET CORSA48.45038.087+27.2 %123.242121.632+1.3 %
VOLKSWAGEN FOX/TUPI41.86530.999+35.1 %107.46695.195+12.9 %
FORD FIESTA37.12133.219+11.7 %107.09997.848+9.5 %
FIAT UNO40.35934.101+18.4 %106.412101.243+5.1 %
CHEVROLET CELTA34.84936.513-4.6 %90.58892.027-1.6 %
FIAT SIENA28.97019.936+45.3 %77.41647.739+62.2 %
PEUGEOT 20624.53520.755+18.2 %72.28463.613+13.6 %
CHEVROLET CLASSIC23.74421.075+12.7 %66.88956.731+17.9 %

Data pocházejí z průzkumu renomované společnosti JATO Dynamics, specializované na průzkum automobilového trhu. JATO před nedávnem také zveřejnila statistiku prodeje vozů v Evropě, kde se z prvenství těší Peugeot 207.

Václav Pavlečka
Diskuze (67)
Avatar - skejpa
11. 11. 2007 21:42
Re: Ked clovek nema na ine?
hh ja se z toho vubec neposeru >:D je to tvoje vec. kazdej ma jine vnimani..
vetsina lidi na svete si mysli ze VW je dost konzervativni. a pokud se ti libi konzervativnost, je to jen tvoje vec :-)
10. 11. 2007 10:40
Jiný kraj, jiný mrav
Nalijme si čistého vína. Pro oko evropana je Gol ošklivý jak noc, ale stejné hodnocení si odnese i značná část produkce z asie nebo jižní a severní ameriky. Automobilky vše přizpůsobují trhu a tak se nemůžeme divit, že vypadá jak vypadá. Z toho vyplývá, že tu nemá cenu plkat a palcovat... Pro nás tragédie, "pro ně" trhák ;-)
10. 11. 2007 10:29
Re: To je teda Gól
>:D
10. 11. 2007 08:41
Re: VW boduje po celém světě
Určitě uspěje. :-)
10. 11. 2007 08:40
Re: Gol Vs. Sandero? :-DDD
Tys ještě nepochopil "rýpavé" Ádovy příspěvky? >:-[]