TEST VW Golf 2,0 TDI 4Motion – Čtyři v tom
Co vše se stane, přidáme-li Golfu pohon zadních kol? Dostaneme univerzálnější auto s lepší ovladatelností za zhoršené adheze nebo onen rozdíl od „předokolky“ není tak zásadní?
Tak především – na rozdíl od Octavie 4x4 je Golf 4Motion stejně vysoký jako běžný model a nemění se tedy ani světlá výška. Teprve za příplatek 12.900 korun je k dispozici zesílený, o 20 mm výše uložený podvozek. Pokud tedy přehlédnete štítek 4Motion vedle označení motorizace na zádi, rozdíl v pohonu nepoznáte.
Pohledem do ceníku rozdíl naopak poznat lze. Nejlevnější čtyřkolka s osvědčeným 1.9 TDI v základní výbavě Trendline stojí 614.900 Kč, tedy o 59.400 Kč více, než vůz s pohonem pouze přední nápravy. V základní výbavě disponuje vůz šestistupňovou převodovkou, poloautomatickou klimatizací a šesti airbagy, naopak tradičně se připlácí za pětidveřové provedení.
vw golf testy nizsistredni Zajímavým přínosem čtyřkolky je o 5 litrů zvětšená palivová nádrž, nevýhodou naopak zavazadlový prostor se zvýšenou podlahou, která zmenšuje objem ze solidních 350 na podprůměrných 275 litrů. V nabídce koncernu je přitom Octavie Combi, která za velmi podobné peníze nabízí 560 litrů nezmenšeného prostoru nad stejně poháněnou zadní nápravou (test Octavie Combi 4x4 2,0 FSI najdete zde).
vw golf testy nizsistredni Základem pohonu všech kol je tradiční vícelamelová spojka Haldex, která dokáže na zadní nápravu přenést až 100% točivého momentu motoru. V praxi jsme vzhledem k omezené světlosti a téměř letnímu počasí hledali adekvátní podmínky jen obtížně – i tak je ale jistota záběru příkladná a vůz drží stopu i na površích, kde by přední náprava zvládala přenést výkon jen obtížně. Připojení pohonu zadní nápravy se děje neznatelně a plynule, v žádném režimu jsme nezaznamenali rázy. S vypnutým ESP se vůz chová přesně podle pokynů řidiče a ovladatelnost je excelentní - jediným omezením je těžká příď. Brzdy mají dobrý nástup a k vozu se svou charakteristikou hodí – jejich účinek slábne až po několika skutečně drastických použitích.
V běžném provozu se vůz chová pochopitelně umírněně a průměrná spotřeba motoru 2,0 TDI 6,7 litrů odpovídá vyšší pohotovostní hmotnosti (Golf 2,0 TDI s předním pohonem si vezme o cca půl litru méně). Dvoulitrový turbodiesel by si ale určitě zasloužil lepší odtlumení, hluboký klapot při volnoběhu je slyšet hlavně mimo kabinu. Výborně zpracovaný, ale naprosto §strohý interiér je již klasikou. Všemu vévodí §čtyřramenný volant se skvěle do ruky padnoucím věncem, §sedadla mají solidní boční vedení ale snesla by přidat pár centimetrů na výšku.
Ačkoli se u této verze Golfu obtížně definuje cílová skupina, nelze potenciální kupující i přes drobné nedostatky vozu od nákupu odrazovat.
- První cena vozu: 614.900,- (4Motion 1.9 TDI 77 kW, Trendline)
- První cena vozu s testovanou motorizací: 664.900,- (4Motion 2.0 TDI 103 kW, Trendline)
- Základní cena testovaného vozu: 700.800,- (4Motion 2.0 TDI 103 kW, Comfortline)
- Cena testovaného vozu vč. příplatků: 776.500,- (4Motion 2.0 TDI 103 kW, Comfortline)
Plusy:
- výkon a charakteristika motoru 2,0 TDI
- spotřeba motoru 2,0 TDI
- neznatelné připojení zadní nápravy
- kvalita zpracování interiéru
Minusy:
- menší zavazadlový prostor verze 4Motion
- strohý interiér
- vyšší cena