VW Golf 2,0 TDI 4Motion – Čtyři v tom

VW Golf 2,0 TDI 4Motion – Čtyři v tom

 
 

Co vše se stane, přidáme-li Golfu pohon zadních kol? Dostaneme univerzálnější auto s lepší ovladatelností za zhoršené adheze nebo onen rozdíl od „předokolky“ není tak zásadní?

Co vše se stane, přidáme-li Golfu pohon zadních kol? Dostaneme univerzálnější auto s lepší ovladatelností za zhoršené adheze nebo onen rozdíl od „předokolky“ není tak zásadní?

Tak především – na rozdíl od Octavie 4x4 je Golf 4Motion stejně vysoký jako běžný model a nemění se tedy ani světlá výška. Teprve za příplatek 12.900 korun je k dispozici zesílený, o 20 mm výše uložený podvozek. Pokud tedy přehlédnete štítek 4Motion vedle označení motorizace na zádi, rozdíl v pohonu nepoznáte.

Pohledem do ceníku rozdíl naopak poznat lze. Nejlevnější čtyřkolka s osvědčeným 1.9 TDI v základní výbavě Trendline stojí 614.900 Kč, tedy o 59.400 Kč více, než vůz s pohonem pouze přední nápravy. V základní výbavě disponuje vůz šestistupňovou převodovkou, poloautomatickou klimatizací a šesti airbagy, naopak tradičně se připlácí za pětidveřové provedení.

obrázek [300 x 233] Zajímavým přínosem čtyřkolky je o 5 litrů zvětšená palivová nádrž, nevýhodou naopak zavazadlový prostor se zvýšenou podlahou, která zmenšuje objem ze solidních 350 na podprůměrných 275 litrů. V nabídce koncernu je přitom Octavie Combi, která za velmi podobné peníze nabízí 560 litrů nezmenšeného prostoru nad stejně poháněnou zadní nápravou (test Octavie Combi 4x4 2,0 FSI najdete zde).

obrázek [280 x 366] Základem pohonu všech kol je tradiční vícelamelová spojka Haldex, která dokáže na zadní nápravu přenést až 100% točivého momentu motoru. V praxi jsme vzhledem k omezené světlosti a téměř letnímu počasí hledali adekvátní podmínky jen obtížně – i tak je ale jistota záběru příkladná a vůz drží stopu i na površích, kde by přední náprava zvládala přenést výkon jen obtížně. Připojení pohonu zadní nápravy se děje neznatelně a plynule, v žádném režimu jsme nezaznamenali rázy. S vypnutým ESP se vůz chová přesně podle pokynů řidiče a ovladatelnost je excelentní - jediným omezením je těžká příď. Brzdy mají dobrý nástup a k vozu se svou charakteristikou hodí – jejich účinek slábne až po několika skutečně drastických použitích.

V běžném provozu se vůz chová pochopitelně umírněně a průměrná spotřeba motoru 2,0 TDI 6,7 litrů odpovídá vyšší pohotovostní hmotnosti (Golf 2,0 TDI s předním pohonem si vezme o cca půl litru méně). Dvoulitrový turbodiesel by si ale určitě zasloužil lepší odtlumení, hluboký klapot při volnoběhu je slyšet hlavně mimo kabinu. Výborně zpracovaný, ale naprosto §strohý interiér je již klasikou. Všemu vévodí §čtyřramenný volant se skvěle do ruky padnoucím věncem, §sedadla mají solidní boční vedení ale snesla by přidat pár centimetrů na výšku.

Ačkoli se u této verze Golfu obtížně definuje cílová skupina, nelze potenciální kupující i přes drobné nedostatky vozu od nákupu odrazovat.

obrázek [450 x 321]
  • První cena vozu: 614.900,- (4Motion 1.9 TDI 77 kW, Trendline)
  • První cena vozu s testovanou motorizací: 664.900,- (4Motion 2.0 TDI 103 kW, Trendline)
  • Základní cena testovaného vozu: 700.800,- (4Motion 2.0 TDI 103 kW, Comfortline)
  • Cena testovaného vozu vč. příplatků: 776.500,- (4Motion 2.0 TDI 103 kW, Comfortline)

Plusy:

  • výkon a charakteristika motoru 2,0 TDI
  • spotřeba motoru 2,0 TDI
  • neznatelné připojení zadní nápravy
  • kvalita zpracování interiéru

Minusy:

  • menší zavazadlový prostor verze 4Motion
  • strohý interiér
  • vyšší cena
Spolupracujeme s TipCars.com

VW Golf 2,0 TDI 4Motion

Cena v základní výbavě: 700 800 Kč Cena v testované výbavě: 776 500 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, s možností deaktivace airbagu spolujezdce, Boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, Hlavové airbagy vpředu i vzadu, Akustická i optická signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů vpředu, Akustická signalizace nevypnutých světlometů, Antiblokovací systém ABS včetně EBV, MSR, ASR a brzdového asistentu "dual rate", Bederní opěrky vpředu, Boční směrová světla integrovaná do vnějších zrcátek, Centrální zamykání s dálkovým ovládáním, Crash-aktivní opěrky hlavy vpředu, Čtecí lampičky vpředu s chromovaným orámováním a 2 vzadu, Dojezdové rezervní kolo, Dva výfuky, po jednom vpravo/vlevo, 3 dveře, Elektrické ovládání oken vpředu, Elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, na straně řidiče asferické, Elektronický stabilizační systém ESP včetně hydraulického brzdového asistentu, Hlavice řadicí páky v kůži, Isofix, příprava pro připevnění 2 dětských sedaček na vnějších sedadlech vzadu, Klimatizace "climatic" s poloautomatickou regulací, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, 4 kola z lehkých slitin "misano" 6 1/2 J x 15, pneumatiky 195/65 R 15, Kotoučové brzdy vpředu i vzadu, vpředu s vnitřním chlazením, Kryty vnějších zpětných zrcátek lakované v barvě vozu, Make-up zrcátka ve slunečních clonách s osvětlením, Mlhové světlomety, Nárazníky lakované v barvě vozu, Nekuřácké provedení; odkládací přihrádka a 12V zásuvka namísto popelníku a zapalovače vpředu, Odkládací přihrádka s víčkem ve stropní konsoli a ve středu přístrojové desky, Osvětlení zavazadlového prostoru, Palubní počítač, Posilovač řízení "servotronic" s proměnlivým účinkem, Rádio "RCD 300" s CD přehrávačem, 6 reproduktorů, antena "diversity", Sedadlo řidiče i spolujezdce s výškovým nastavením, Tempomat, 3 tříbodové automatické bezpečnostní pásy a 3 hlavové opěrky vzadu (střední zapuštěná), Tříbodové automatické bezpečnostní pásy vpředu s výškovým nastavením a předepínači, Ukazatel servisního intervalu, Uzamykatelná přihrádka spolujezdce s osvětlením, Výškově i podélně nastavitelný volant, Zadní sedadlo nedělené, opěradlo dělené v poměru 1/3 ku 2/3 a sklopné s loketní opěrkou a zařízením na přepravu dlouhých předmětů, Zeleně tónovaná skla, 12V zásuvka v zavazadlovém prostoru

Výbava testovaného vozu:5 dveří včetně elektricky ovládaných oken vzadu, Alarm s nezávislým zdrojem Back up Horn, ostraha interiéru, senzor naklonění vozu, Červený lak "tornado", Hockenheim, 4 kola z lehké slitiny 6 1/2 J x 16, pneumatiky 205/55 R 16, Klimatizace "climatronic" s automatickou regulací, 2zónová teplotní regulace, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, Loketní opěrka vpředu s odkládacím boxem, výdechy ventilace, Rádio "RCD 300 plus" s CD přehrávačem, 4x20 Wattů, 6 reproduktorů vpředu a 4 vzadu, Textilní koberečky vpředu i vzadu

Technické údaje
Motor VW Golf 2,0 TDI 4Motion
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.9 / 5.1 / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 275 / 1230
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1395 / 540
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4204
b) šířka (mm): 1759
c) výška (mm): 1485
d) rozvor (mm): 2578
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení VW Golf 2,0 TDI 4Motion
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

 



Ojetý Volkswagen Golf V: Skvělé auto! Vyberte však ten správný motor Ojetý Volkswagen Golf V: Skvělé auto! Vyberte však ten správný motor

Pokud hledáte golfa, který přinesl v celé řadě asi…

Volkswagen před deseti lety vyrobil nejšílenější auto. Nezkrotil ho ani Jeremy Clarkson Volkswagen před deseti lety vyrobil nejšílenější auto. Nezkrotil ho ani Jeremy Clarkson

Občas je až zarážející, co za kreace dokážou výrobci…

 



 
Výměna motorového oleje: Čím se musíte při výběru oleje řídit?

Výměna motorového oleje: Čím se musíte při výběru oleje řídit?

Dnes 08:00

I přes stále složitější proceduru si dodnes někteří motoristé mění olej v motoru svého auta svépomocí. Ovšem i ti, kteří tak nečiní, jsou občas nuceni si olej koupit. Který vybrat?




Blesk.cz

Tohle jsem čekal: Nečesaný promluvil o žalobkyni, která ho dvakrát poslala za mříže

Tohle jsem čekal: Nečesaný promluvil o žalobkyni,…

Pět let soudních tahanic a konečně zvrat! Lukáš Nečesaný (25) byl u královéhradeckého soud poprvé od vypuknutí…

Požár ve Vršovicích: Plameny zachvátily dům, ve kterém běžně pobývají desítky bezdomovců

Požár ve Vršovicích: Plameny zachvátily dům, ve…

Nedaleko pražské Eden Arény v pražských Vršovicích zachvátily v pondělí večer plameny opuštěný dům.…

 

iSport.cz

Historie proti Realu. Smazat velké manko? Neumí to, Zidane to dokázal

Historie proti Realu. Smazat velké manko? Neumí to,…

Pro fanoušky svátek, na hřišti válka. Avšak bez vítěze. Až na jednoho, který se však boje přímo nezúčastnil. Po…

Slzy pro Novotnou. Nemám slov, řekla Navrátilová. Děkuji, Jani, píše Kvitová

Slzy pro Novotnou. Nemám slov, řekla Navrátilová.…

Obrovský šok. Zpráva o smrti české tenisové legendy Jany Novotné (†49) zarmoutila celý svět. Hráčka s…

 

Reflex.cz

Šaman z kolumbijských hor: Chceme v Česku prodávat čokoládu a sdílet duchovní tradice

Šaman z kolumbijských hor: Chceme v Česku prodávat…

Nestává se běžně, aby do kavárny v centru Prahy přišel indián v tradičním oděvu. Asdrúbal Torres (39) z kmene…

Německo v křeči: Padne Merkelová? Jednání o vládě krachují, strany rozděluje i otázka migrace

Německo v křeči: Padne Merkelová? Jednání o vládě…

Přestože německá kancléřka Angela Merkelová v září poměrně jasně vyhrála volby a snaží se sestavit svoji další…