Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST VW Golf 2,0 TDI 4Motion – Čtyři v tom

Ondřej Šuch
Co vše se stane, přidáme-li Golfu pohon zadních kol? Dostaneme univerzálnější auto s lepší ovladatelností za zhoršené adheze nebo onen rozdíl od „předokolky“ není tak zásadní?

Co vše se stane, přidáme-li Golfu pohon zadních kol? Dostaneme univerzálnější auto s lepší ovladatelností za zhoršené adheze nebo onen rozdíl od „předokolky“ není tak zásadní?

Tak především – na rozdíl od Octavie 4x4 je Golf 4Motion stejně vysoký jako běžný model a nemění se tedy ani světlá výška. Teprve za příplatek 12.900 korun je k dispozici zesílený, o 20 mm výše uložený podvozek. Pokud tedy přehlédnete štítek 4Motion vedle označení motorizace na zádi, rozdíl v pohonu nepoznáte.

Pohledem do ceníku rozdíl naopak poznat lze. Nejlevnější čtyřkolka s osvědčeným 1.9 TDI v základní výbavě Trendline stojí 614.900 Kč, tedy o 59.400 Kč více, než vůz s pohonem pouze přední nápravy. V základní výbavě disponuje vůz šestistupňovou převodovkou, poloautomatickou klimatizací a šesti airbagy, naopak tradičně se připlácí za pětidveřové provedení.

vw golf testy nizsistredni vw golf testy nizsistredni Zajímavým přínosem čtyřkolky je o 5 litrů zvětšená palivová nádrž, nevýhodou naopak zavazadlový prostor se zvýšenou podlahou, která zmenšuje objem ze solidních 350 na podprůměrných 275 litrů. V nabídce koncernu je přitom Octavie Combi, která za velmi podobné peníze nabízí 560 litrů nezmenšeného prostoru nad stejně poháněnou zadní nápravou (test Octavie Combi 4x4 2,0 FSI najdete zde).

vw golf testy nizsistredni vw golf testy nizsistredni Základem pohonu všech kol je tradiční vícelamelová spojka Haldex, která dokáže na zadní nápravu přenést až 100% točivého momentu motoru. V praxi jsme vzhledem k omezené světlosti a téměř letnímu počasí hledali adekvátní podmínky jen obtížně – i tak je ale jistota záběru příkladná a vůz drží stopu i na površích, kde by přední náprava zvládala přenést výkon jen obtížně. Připojení pohonu zadní nápravy se děje neznatelně a plynule, v žádném režimu jsme nezaznamenali rázy. S vypnutým ESP se vůz chová přesně podle pokynů řidiče a ovladatelnost je excelentní - jediným omezením je těžká příď. Brzdy mají dobrý nástup a k vozu se svou charakteristikou hodí – jejich účinek slábne až po několika skutečně drastických použitích.

V běžném provozu se vůz chová pochopitelně umírněně a průměrná spotřeba motoru 2,0 TDI 6,7 litrů odpovídá vyšší pohotovostní hmotnosti (Golf 2,0 TDI s předním pohonem si vezme o cca půl litru méně). Dvoulitrový turbodiesel by si ale určitě zasloužil lepší odtlumení, hluboký klapot při volnoběhu je slyšet hlavně mimo kabinu. Výborně zpracovaný, ale naprosto §strohý interiér je již klasikou. Všemu vévodí §čtyřramenný volant se skvěle do ruky padnoucím věncem, §sedadla mají solidní boční vedení ale snesla by přidat pár centimetrů na výšku.

Ačkoli se u této verze Golfu obtížně definuje cílová skupina, nelze potenciální kupující i přes drobné nedostatky vozu od nákupu odrazovat.

vw golf testy nizsistredni vw golf testy nizsistredni

  • První cena vozu: 614.900,- (4Motion 1.9 TDI 77 kW, Trendline)
  • První cena vozu s testovanou motorizací: 664.900,- (4Motion 2.0 TDI 103 kW, Trendline)
  • Základní cena testovaného vozu: 700.800,- (4Motion 2.0 TDI 103 kW, Comfortline)
  • Cena testovaného vozu vč. příplatků: 776.500,- (4Motion 2.0 TDI 103 kW, Comfortline)

Plusy:

  • výkon a charakteristika motoru 2,0 TDI
  • spotřeba motoru 2,0 TDI
  • neznatelné připojení zadní nápravy
  • kvalita zpracování interiéru

Minusy:

  • menší zavazadlový prostor verze 4Motion
  • strohý interiér
  • vyšší cena

Ondřej Šuch
VW Golf 2,0 TDI 4Motion
Cena základní sestavy 700 800 Kč
Výbava základní sestavy Airbag řidiče a spolujezdce, s možností deaktivace airbagu spolujezdce, Boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, Hlavové airbagy vpředu i vzadu, Akustická i optická signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů vpředu, Akustická signalizace nevypnutých světlometů, Antiblokovací systém ABS včetně EBV, MSR, ASR a brzdového asistentu "dual rate", Bederní opěrky vpředu, Boční směrová světla integrovaná do vnějších zrcátek, Centrální zamykání s dálkovým ovládáním, Crash-aktivní opěrky hlavy vpředu, Čtecí lampičky vpředu s chromovaným orámováním a 2 vzadu, Dojezdové rezervní kolo, Dva výfuky, po jednom vpravo/vlevo, 3 dveře, Elektrické ovládání oken vpředu, Elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, na straně řidiče asferické, Elektronický stabilizační systém ESP včetně hydraulického brzdového asistentu, Hlavice řadicí páky v kůži, Isofix, příprava pro připevnění 2 dětských sedaček na vnějších sedadlech vzadu, Klimatizace "climatic" s poloautomatickou regulací, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, 4 kola z lehkých slitin "misano" 6 1/2 J x 15, pneumatiky 195/65 R 15, Kotoučové brzdy vpředu i vzadu, vpředu s vnitřním chlazením, Kryty vnějších zpětných zrcátek lakované v barvě vozu, Make-up zrcátka ve slunečních clonách s osvětlením, Mlhové světlomety, Nárazníky lakované v barvě vozu, Nekuřácké provedení; odkládací přihrádka a 12V zásuvka namísto popelníku a zapalovače vpředu, Odkládací přihrádka s víčkem ve stropní konsoli a ve středu přístrojové desky, Osvětlení zavazadlového prostoru, Palubní počítač, Posilovač řízení "servotronic" s proměnlivým účinkem, Rádio "RCD 300" s CD přehrávačem, 6 reproduktorů, antena "diversity", Sedadlo řidiče i spolujezdce s výškovým nastavením, Tempomat, 3 tříbodové automatické bezpečnostní pásy a 3 hlavové opěrky vzadu (střední zapuštěná), Tříbodové automatické bezpečnostní pásy vpředu s výškovým nastavením a předepínači, Ukazatel servisního intervalu, Uzamykatelná přihrádka spolujezdce s osvětlením, Výškově i podélně nastavitelný volant, Zadní sedadlo nedělené, opěradlo dělené v poměru 1/3 ku 2/3 a sklopné s loketní opěrkou a zařízením na přepravu dlouhých předmětů, Zeleně tónovaná skla, 12V zásuvka v zavazadlovém prostoru Kč
Cena testované sestavy 776 500 Kč
Výbava testované sestavy 5 dveří včetně elektricky ovládaných oken vzadu, Alarm s nezávislým zdrojem Back up Horn, ostraha interiéru, senzor naklonění vozu, Červený lak "tornado", Hockenheim, 4 kola z lehké slitiny 6 1/2 J x 16, pneumatiky 205/55 R 16, Klimatizace "climatronic" s automatickou regulací, 2zónová teplotní regulace, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, Loketní opěrka vpředu s odkládacím boxem, výdechy ventilace, Rádio "RCD 300 plus" s CD přehrávačem, 4x20 Wattů, 6 reproduktorů vpředu a 4 vzadu, Textilní koberečky vpředu i vzadu Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 - 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.9 / 5.1 / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 275 / 1230
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1395 / 540
Rozměr pneu: 205/55 R16
VW Golf 2,0 TDI 4Motion
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4204
b) šířka (mm): 1759
c) výška (mm): 1485
d) rozvor (mm): 2578
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano