Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf: Ceny, technická data, třídveřová verze

Diskuze (245)
Volkswagen nás s novým Golfem příliš nenapíná. Rovnou spustil německý konfigurátor, který odhaluje kompletní nabídku.

Hned od začátku Volkswagen nabídne dvě karosářské verze, tři stupně výbavy a čtyři různé motory. U nich se jedná ve všech případech o zcela nové modulární konstrukce, které jsou nedílnou součástí platformy MQB.

Základní 1,2 TSI má s mladoboleslavským čtyřválcem společné jen označení a výkon 63 kW. Jedná se o nejmenší a nejslabší provedení nového hliníkového čtyřválce s šestnácti ventily a rozvody hnanými řemenem. Jedinou možností u něj bude pětistupňová manuální převodovka.

Silnějším benzinovým pohonem bude 1,4 TSI s přívlastkem ACT, který značí techniku vypínání válců. Volkswagen již tento motor o výkonu 103 kW nabízí v modelu Polo BlueGT, my jsme jej vyzkoušeli v Audi A1 Sportback.

Chytají se také verze 1,2 TSI/66 kW a 1,4 TSI/118 kW.

Dieselovým základem bude 1,6 TDI o výkonu 77 kW, jen nepatrně dražší než benzinová čtrnáctistovka. Zajímavostí je fakt, že motor nejvyššího výkonu dosahuje již při třech tisících otáčkách. Zároveň se jedná o nejúspornější motorizaci v novém Golfu, ve spojení s pětistupňovým manuálem dosahuje kombinované potřeby 3,8 l/100 km a emisí CO2 99 g/km. Sedmistupňové DSG přidává jeden decilitr a tři gramy skleníkového plynu.

Pro zatím nejsilnějším motorem vůbec se stane 2,0 TDI o výkonu 110 kW. Chystá je však i verze, která konkurenty potrápí hodnotou 140 kW. Jako jediný motor v Golfu dostane šestistupňové DSG, normovaná spotřeba tohoto motoru je jen nepatrně vyšší než u 1,6 TDI.

VW Golf VII - technická data, německé ceny
Motor1,2 TSI1,4 TSI ACT1,6 TDI2,0 TDI
Převodovka5M6M (7DS)5M (7DS)6M (6DS)
Zdvihový objem [cm3]1197139515981968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]63/4300-5300103/4500-600077/3000-4000110/3500-4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/1400-3500250/1500-3500250/1500-2750320/1750-3000
Max. rychlost [km/h]179212 (212)192 (192)216 (212)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,98,4 (8,4)10,7 (10,7)8,6 (8,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,95,3 (5,0)3,8 (3,9)4,1 (4,4)
Hmotnost [kg]12051268 (1288)1295 (1313)1354 (1375)
Cena Trendline [EUR]16.975-20.725-
Cena Comfortline [EUR]18.925.22.52522.67525.275
Cena Highline [EUR]-24.175-26.925

Výbava Trendline zahrnuje mimo jiné 15palcová ocelová kola, sedm airbagů, ESP (včetně XDS), elektrickou parkovací brzdu, kontrolu tlaku v pneumatikách, klimatizaci, elektrické stahování oken, palubní počítač a 5palcovou dotykovou obrazovku.

Prostřední Comfortline přidává 16palcová litá kola (se třemi alternativními designy), parkovací senzory vpředu a vzadu, monitorování únavy řidiče, komfortní sedadla, kožený volant a další.

Vrcholné provedení Highline jezdí na 17palcových kolech (opět tři různé designy, volitelně i 18palcová), má xenonové světlomety, sportovní sedadla čalouněná Alcantarou nebo automatickou klimatizaci.

Asistenční systémy v novém VW Golf
VýbavaTrendlineComfortlineHighlineGolf VI
ACC - adaptivní tempomatPPP-
Adaptivní světlometyPPPP
El. uzávěra diferenciálu XDSSSSGTI
Elektrická parkovací brzdaSSS-
Front Assist - kolize ve městěPPP-
Keyless Access - bezklíčový vstupPPPP
Kolenní airbagSSSS
Kontrola tlaku v pneuSSSP
Lane Assist - jízda v pruzíchPPP-
Light Assist - dálková světlaPPPP
Monitorování únavy řidiče-SS-
Park Assist - aut. parkováníPPPP
ParkPilot - senzory P+ZPSSP
Rear Assist - parkovací kameraPPPP
Stabilizační systém ESPSSSS
Xenonové světlometyPPSP
S standardní výbava; P za příplatek; - nedostupné


Diskuze (245)
1. 10. 2012 14:40
CNG
Teď koukám v ceníku na verzi s CNG a za HB dát nelecých 600 k. je celkem dost:)

Je to ospraveditelný? A jak vlastně CNG v těchto autech funguje? Má s tím někdo tady nějaký reálný zkušenosti?:)
26. 9. 2012 09:21
Re: To prostě MUSÍ být perfektní auto ...
...s kačerem Donaldem?
11. 9. 2012 06:53
Re: Ty další motory brzy příjdou
Já to nesrovnávám, jen že deklarovaných 125 koní to nemá ani náhodou. 1,2 TSI 77 kw by ho dalo v klidu. Já he nekoupil sobě, jezdí s ním otec - důchodce a i on si na lenost dost stěžuje. Já sedlám 1,8 TSI, ale s tou 1,6 CVVT jezdím dost často. Vybíral jsem při koupi malé MPV ( aby se do něj dobře nastupovalo pro důchodce ) s automatem a motorem bez přímého vstřiku, aby šel rozumně ( ne za 80000 Kč ) předělat na plyn. Nic jiného na trhu není. Jo a na rodinu je IX20 moc malá, taková větší dámská kabelka nebo kára pro důchodce.
10. 9. 2012 22:04
Re: Ty další motory brzy příjdou
Nemozes porovnavat rodinne zalozene male MPV s 1,6 atmosferou oproti 1,8TSI...konkurenta tomu motoru hladaj niekde cez 2,0litre atmosfery ak nie 2,4l aspon.
Si si potom kupil pre teba nespravne auto...nie auto je zle...na druhu stranu 7000km je stale malo...
10. 9. 2012 11:20
Re: Ty další motory brzy příjdou
Rychlost vyhazuji jenom v jednom hoodně dlouhém a mírném kopci ( 2 km ), jezdím přes něj denně. Při brždění motorem to nejde rozumně sjet, moc klesá rychlost. Město skoro vůbec nejezdím, hlavně okresky. Jezdil jsem na zkoušku i jenom na benzín. bylo to trochu lepší, ale jinak na tolik koní v motoru lenochod. Šlápnu naplno na plyn a vůbec nic, rozvážně podřadí, rozeřve se a pooomalu zrychluje, zvláště při rychlostech 100-120 km/h, při vyšší už kupodivu lépe, motor jde do otáček. Teda proti 1,8 TSI je to pro mě jako auto bez motoru. 8-s