VW Golf IV 1,8 - Buď vítána nová generace

VW Golf IV 1,8 - Buď vítána nová generace

 
 

Projet se s novým Golfem je asi momentálně "snem" většiny příznivců aut. Pokud se vám to ještě nepodařilo, pojďte se projet novým Golfem alespoň s námi. Testovaný kus byl osazen "starým známým" (), dvacetiventilovým čtyřválcem 1,8 s výkonem 92 kW....

Projet se s novým Golfem je asi momentálně "snem" většiny příznivců aut. Pokud se vám to ještě nepodařilo, pojďte se projet novým Golfem alespoň s námi.

Testovaný kus byl osazen "starým známým" ( viz test Škoda Octavia 1,8 20V), dvacetiventilovým čtyřválcem 1,8 s výkonem 92 kW. Výbava vozu byla dosti nadstandardní, protože obsahovala prakticky vše, co lze do nového Golfu objednat. Jednalo se totiž o předváděcí vzorek, který ve výbavě obsahoval i nelogičnosti typu klimatizace + střešní okno atd. Díky tomuto se cena námi testovaného Golfu dostala poměrně vysoko, až na 730.000,- Kč, přičemž základní cena Golfu 1,8 je 502.200,- Kč.

Výbava obsahovala mimo jiné např.: ABS, 2x airbag, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, imobilizér, 15ti palcová kola Avus z lehké slitiny, el. ovládání přeních i zadních oken s ochranou proti přivření, centrální zámek s DO, loketní opěrku vpředu, el. ovládané střešní okno, el. ovládané vnější zrcátka, dešťový senzor, vnitřní zrcátko s automatickou clonou, plně automatickou klimatizaci, metalízu a rádio Beta .

Po usednutí do vozu máte dojem, že jste v tomto voze už někdy seděli. Vše je na ideálních místech, posez i výhled z vozu je bezproblémový.

Jízda samotná na tyto pocity navazuje. Tak, jak by se dalo říci, že na nějaký vůz je nutno si jen pár minut zvykat, u Golfu to netrvá snad ani minutu. Řazení rychlostí jde lehce, posilovač řízení má ideální účinek a některé tlačítka (např. el. ovl. oken a zrcátek) a ovládací páčky pod volantem, jsou nám již důvěrně známé z Octavie. Samotná přístrojová deska je vzorem střídmého a proporčně propracovaného designu, který lahodí oku (viz foto).

Místa na nohy vzadu je obdobně jako v Octavii, tedy poměrně málo. U Octavie je však kritika vždy přísnější vzhledem k tomu, že opticky Octavie nabízí víc. Mnozí však neví, že Octavia má podvozek (rozvor 2511 mm) shodný právě s novým Golfem. Prostor vzadu je jediné výraznější místo ke kritice Golfu. Nad hlavou je místa dostatek. Zavazadlový prostor se základním objemem 330 l je na úrovni konkurence. Samozřejmě jej lze výrazně zvětšit sklopením zadních (viz foto) sedadel, která jsou navíc dělena 1/3 - 2/3. Praktické jsou úchyty na síť, která zabrání pohybu menších předmětů po podlaze (viz foto).

Jízdní vlastnosti jsou dobré, při prudším nájezdu do zatáčky má Golf poměrně dlouho neutrální chování, než přejde k nedotáčivosti, která je dána uspořádáním vše vpředu . Brzdy jsou u všech motorových verzí kotoučové vpředu i vzadu, navíc sériově vybaveny ABS. Brzdná dráha z rychlosti 100 km/h je u nového Golfu na špičkové úrovni, když se vejde do 40 metrů (). Kladné hodnocení zaslouží i to, že jejich účinek neslábne.

Pohonné jednotky Golfu poslední generace začínají u nového motoru 1.4 16V s výkonem 55 kW. Následují další čtyřválce 1.6/74kW, testovaný 1.8 20V/92 kW a přeplňovaný 1.8T/110 kW. Nový je také pětiválec 2.3 V5 s výkonem 110 kW. Diesely zastupují známé čtyřválce s přímým vstřikováním paliva ve třech výkonových provedeních. A to nepřeplňovaný 1.9 SDi/50 kW a přeplňované 1.9 TDi/66 kW a 1.9 TDi se zvýšeným výkonem na 81 kW. Tyto moderní diesely vynikají především výborným tahem (přeplňované) a mimořádně nízkou spotřebou. My jsme měli možnost otestovat verzi 1.8 20V se slušnými papírovými předpoklady. Nejvyšší výkon této osmnáctistovky je 92 kW. Z klidu na 100 km/h umí Golf zrychlit za 9,9 sekundy a nejvyšší rychlost přesahuje dvoustovku.

Motor (viz foto) je proti testované Octavii 1,8 mírně modifikován, když hlavním úkolem konstruktérů bylo zvýšit tah odspoda a snížit přílišnou žíznivost. Zdá se, že úkol byl splněn jen z poloviny. Tah motoru je poměrně dobrý, čehož je však dosaženo částečně i krátkým zpřevodováním. To však sebou nese klasickou nevýhodu, že ve vyšších rychlostech "chybí šestka". Např. už ve stodvacetikilometrové rychlosti motor točí 3500 ot/min. Krátké převody sebou nesou i další neduh a to je zvýšená spotřeba. My jsme se během testu nedostali pod 10 l na 100 km. Je však nutno přiznat, že jsme motor nešetřili. Zvuk motoru je příjemně sportovní a k uším řidiče proniká ve všech režimech otáček "přiměřeně". Z benzínových motorů bych asi volil spíše střídmější 1,6/74 kW.

Co říci závěrem. Nový Golf je opravdu povedený vůz s minimem slabin. Připočteme-li k tomu ještě 12ti letou záruku proti prorezivění karoserie a výborné výsledky crash testů, je jasné, že nový Golf je důstojným pokračovatelem svých mimořádně úspěšných předchůdců a má všechny předpoklady je následovat.

Podrobný popis a bohatou fotogalerii nové generace Golfu najdete také v rubrice .

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 502 000 Kč Cena v testované výbavě: 730 000 Kč

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.7 / 6.3 / 8.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 1184
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1306 / 504
Rozměr pneu:0
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4149
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1439
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 3
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

 




Reklamy, které stojí za to: Volkswagen Golf R32 má sexy otáčkoměr Reklamy, které stojí za to: Volkswagen Golf R32 má sexy otáčkoměr

Reklama na první Volkswagen Golf R32, vycházející ze…

Molf A: Volkswagen Golf postavený z neoriginálních dílů Molf A: Volkswagen Golf postavený z neoriginálních dílů

Hamburský distributor neoriginálních náhradních dílů se…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho z nich zastřelit

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho…

Dva lvi utekli ve čtvrtek ze svého výběhu v zoologické zahradě v saském Lipsku. Jednoho z nich se podařilo před…

Torpédování koruny pokračuje. ČNB ji „dusí“ na hladině 27 korun za euro

Torpédování koruny pokračuje. ČNB ji „dusí“ na…

Bankovní rada České národní banky bude pokračovat v režimu devizových intervencí s cílem udržet kurz koruny…

 

iSport.cz

Parťák Ujfaluši i Pražský hrad. Inter si před Spartou užíval volno

Parťák Ujfaluši i Pražský hrad. Inter si před…

Před Pražským hradem bývá středem pozornosti právě slavná památka či krásný výhled na město. Ve čtvrtek…

Jágr se chystá na boření tabulek. TOP 5 milníků, které může překonat

Jágr se chystá na boření tabulek. TOP 5 milníků,…

V lize patřící čím dál víc bleskově se pohybujícím mladíkům je Jaromír Jágr zjevením. Perfektně udržovaným…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…