VW Golf IV 1,8 - Buď vítána nová generace

VW Golf IV 1,8 - Buď vítána nová generace

 
 

Projet se s novým Golfem je asi momentálně "snem" většiny příznivců aut. Pokud se vám to ještě nepodařilo, pojďte se projet novým Golfem alespoň s námi. Testovaný kus byl osazen "starým známým" (), dvacetiventilovým čtyřválcem 1,8 s výkonem 92 kW....

Projet se s novým Golfem je asi momentálně "snem" většiny příznivců aut. Pokud se vám to ještě nepodařilo, pojďte se projet novým Golfem alespoň s námi.

Testovaný kus byl osazen "starým známým" ( viz test Škoda Octavia 1,8 20V), dvacetiventilovým čtyřválcem 1,8 s výkonem 92 kW. Výbava vozu byla dosti nadstandardní, protože obsahovala prakticky vše, co lze do nového Golfu objednat. Jednalo se totiž o předváděcí vzorek, který ve výbavě obsahoval i nelogičnosti typu klimatizace + střešní okno atd. Díky tomuto se cena námi testovaného Golfu dostala poměrně vysoko, až na 730.000,- Kč, přičemž základní cena Golfu 1,8 je 502.200,- Kč.

Výbava obsahovala mimo jiné např.: ABS, 2x airbag, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, imobilizér, 15ti palcová kola Avus z lehké slitiny, el. ovládání přeních i zadních oken s ochranou proti přivření, centrální zámek s DO, loketní opěrku vpředu, el. ovládané střešní okno, el. ovládané vnější zrcátka, dešťový senzor, vnitřní zrcátko s automatickou clonou, plně automatickou klimatizaci, metalízu a rádio Beta .

Po usednutí do vozu máte dojem, že jste v tomto voze už někdy seděli. Vše je na ideálních místech, posez i výhled z vozu je bezproblémový.

Jízda samotná na tyto pocity navazuje. Tak, jak by se dalo říci, že na nějaký vůz je nutno si jen pár minut zvykat, u Golfu to netrvá snad ani minutu. Řazení rychlostí jde lehce, posilovač řízení má ideální účinek a některé tlačítka (např. el. ovl. oken a zrcátek) a ovládací páčky pod volantem, jsou nám již důvěrně známé z Octavie. Samotná přístrojová deska je vzorem střídmého a proporčně propracovaného designu, který lahodí oku (viz foto).

Místa na nohy vzadu je obdobně jako v Octavii, tedy poměrně málo. U Octavie je však kritika vždy přísnější vzhledem k tomu, že opticky Octavie nabízí víc. Mnozí však neví, že Octavia má podvozek (rozvor 2511 mm) shodný právě s novým Golfem. Prostor vzadu je jediné výraznější místo ke kritice Golfu. Nad hlavou je místa dostatek. Zavazadlový prostor se základním objemem 330 l je na úrovni konkurence. Samozřejmě jej lze výrazně zvětšit sklopením zadních (viz foto) sedadel, která jsou navíc dělena 1/3 - 2/3. Praktické jsou úchyty na síť, která zabrání pohybu menších předmětů po podlaze (viz foto).

Jízdní vlastnosti jsou dobré, při prudším nájezdu do zatáčky má Golf poměrně dlouho neutrální chování, než přejde k nedotáčivosti, která je dána uspořádáním vše vpředu . Brzdy jsou u všech motorových verzí kotoučové vpředu i vzadu, navíc sériově vybaveny ABS. Brzdná dráha z rychlosti 100 km/h je u nového Golfu na špičkové úrovni, když se vejde do 40 metrů (). Kladné hodnocení zaslouží i to, že jejich účinek neslábne.

Pohonné jednotky Golfu poslední generace začínají u nového motoru 1.4 16V s výkonem 55 kW. Následují další čtyřválce 1.6/74kW, testovaný 1.8 20V/92 kW a přeplňovaný 1.8T/110 kW. Nový je také pětiválec 2.3 V5 s výkonem 110 kW. Diesely zastupují známé čtyřválce s přímým vstřikováním paliva ve třech výkonových provedeních. A to nepřeplňovaný 1.9 SDi/50 kW a přeplňované 1.9 TDi/66 kW a 1.9 TDi se zvýšeným výkonem na 81 kW. Tyto moderní diesely vynikají především výborným tahem (přeplňované) a mimořádně nízkou spotřebou. My jsme měli možnost otestovat verzi 1.8 20V se slušnými papírovými předpoklady. Nejvyšší výkon této osmnáctistovky je 92 kW. Z klidu na 100 km/h umí Golf zrychlit za 9,9 sekundy a nejvyšší rychlost přesahuje dvoustovku.

Motor (viz foto) je proti testované Octavii 1,8 mírně modifikován, když hlavním úkolem konstruktérů bylo zvýšit tah odspoda a snížit přílišnou žíznivost. Zdá se, že úkol byl splněn jen z poloviny. Tah motoru je poměrně dobrý, čehož je však dosaženo částečně i krátkým zpřevodováním. To však sebou nese klasickou nevýhodu, že ve vyšších rychlostech "chybí šestka". Např. už ve stodvacetikilometrové rychlosti motor točí 3500 ot/min. Krátké převody sebou nesou i další neduh a to je zvýšená spotřeba. My jsme se během testu nedostali pod 10 l na 100 km. Je však nutno přiznat, že jsme motor nešetřili. Zvuk motoru je příjemně sportovní a k uším řidiče proniká ve všech režimech otáček "přiměřeně". Z benzínových motorů bych asi volil spíše střídmější 1,6/74 kW.

Co říci závěrem. Nový Golf je opravdu povedený vůz s minimem slabin. Připočteme-li k tomu ještě 12ti letou záruku proti prorezivění karoserie a výborné výsledky crash testů, je jasné, že nový Golf je důstojným pokračovatelem svých mimořádně úspěšných předchůdců a má všechny předpoklady je následovat.

Podrobný popis a bohatou fotogalerii nové generace Golfu najdete také v rubrice .

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 502 000 Kč Cena v testované výbavě: 730 000 Kč

Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou

Japonská telekomunikační firma NTT expanduje do…

Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let

Němečtí dodavatelé velkých průmyslových celků loni…

Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce? Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce?

Přesčasy, práce o víkendech a nízká mzda – tak vypadá…

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil zatím…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.7 / 6.3 / 8.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 1184
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1306 / 504
Rozměr pneu:0
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4149
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1439
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 3
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Reklamy, které stojí za to: Volkswagen Golf R32 má sexy otáčkoměr Reklamy, které stojí za to: Volkswagen Golf R32 má sexy otáčkoměr

Reklama na první Volkswagen Golf R32, vycházející ze…

Molf A: Volkswagen Golf postavený z neoriginálních dílů Molf A: Volkswagen Golf postavený z neoriginálních dílů

Hamburský distributor neoriginálních náhradních dílů se…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898 a stalo se zakladatelem dodnes trvající tradice.




Blesk.cz

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

Italská skupina UniCredit prodává svoji slovenskou a českou divizi. O segmenty má údajně zájem Moneta Money Bank…

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i policii. Prošetřuje ho

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i…

Zpráva o dětské pornografii na počítači prezidenta Miloše Zemana byla překvapivá i pro orgány činné v trestním…

 

iSport.cz

TOP 10 příběhů play off: Marná Sparta, Štichův blikanec i flastry

TOP 10 příběhů play off: Marná Sparta, Štichův…

Play off není jen o výsledcích a gólech. V téhle fázi jsou hlavním tahákem i silné příběhy, které se prolínají…

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli dvojí ceně vstupenek

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli…

V hokejové extralize zbývá v Generali play off už jen čtveřice nejlepších, semifinále začne ve středu 29. března…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…