Volkswagen Golf Variant: Nyní i s šestkovou tváří
Očekávaná proměna Golfu Variant se dnes představila. Čtvrtá karosářská verze Golfu (po 3 a 5dveřovém hatchbacku a Golfu Plus) se oblékla do modernizovaného outfitu, který se brzy stane společný všem novým Volkswagenům.
Maska v tomto provedení už nebude bohatě chromovaná jako dosud, ale spíše funkční, světlomety dostanou ostřeji řezané rysy a nárazník se vrací k přísně horizontálnímu členění. Vzadu došlo jen na dílčí změny - inovovaná byla grafika koncových svítilen a zadní nárazník má lakovanou i spodní část. V nabídce figurují nová kola z lehkých slitin.
Od uvedení Golfu Variant na trh uplynuly jen dva roky, během nichž prý Variant splnil úlohu, kvůli níž byl dodatečně zařazen do páté generace Golfu. Zákazníci Volkswagenu se totiž nespokojili jen s vyšším Golfem Plus (mj. obchodně úspěšným modelem VW), ale žádali i klasické kombi s delší zádí a větším zavazadelníkem. Loni se prodalo 95 tisíc Golfů Variant.
Inovované provedení bude nabízeno ve třech stupních výbavy - Trendline, Comfortline a Highline (místo Sportline). Stejně tak jako je celá příď převzata z Golfu VI. generace (stoprocentní zaměnitelnost dílů), je i interiér Variantu identický s aktuálním hatchbackem. Je zde nově uspořádaná přístrojová deska s novou středovou konzolou a nová generace tříramenných volantů, poprvé uvedených v Passatu CC. V rámci příplatkové výbavy je nabízen systém automatického parkování i couvací kamera, resp. velkoplošně prosklená střecha.
Všechny motory Variantu plní emisní normu Euro 5, zpočátku je nabídka omezena na 4 zážehové a 2 vznětové agregáty. Všechny zážehové dobře známe: 1,4 (59 kW), 1,6 (75 kW), 1,4 TSI (90 kW) a 1,4 TSI (118 kW). Mezi naftovými je 1,6 TDI CR (77 kW) dlouho očekávanou novinkou se spotřebou 4,5 l/100 km. Firemní zákazníci pak zřejmě budou volit verzi 2.0 TDI CR (103 kW). Její kombinovaná spotřeba činí na 5,0 l/100 km.
Předprodej na německém trhu startuje již zítra, první vozy na mimoněmecké trhy zamíří v září letošního roku.