VW Passat 1,8T - Nadšení z lidového vozu

VW Passat 1,8T - Nadšení z lidového vozu

 
 

Po testu nejmenšího Volkswagenu () jsme se rozhodli podívat "na zoubek" naopak největšímu z rodiny VW, novináři opěvovanému Passatu poslední generace. Ten byl veřejnosti poprvé oficiálně představen v Paříži 1996, přesto ještě dnes nestačí uspokojovat poptávku zákazníků. Čekací lhůty na Passat u nás překračují několik měsíců. Na špičkový šestiválec 2,8/142 kW se čeká dokonce déle než půl roku!

Po testu nejmenšího Volkswagenu ( Polo Variant) jsme se rozhodli podívat "na zoubek" naopak největšímu z rodiny VW, novináři opěvovanému Passatu poslední generace. Ten byl veřejnosti poprvé oficiálně představen v Paříži 1996, přesto ještě dnes nestačí uspokojovat poptávku zákazníků. Čekací lhůty na Passat u nás překračují několik měsíců. Na špičkový šestiválec 2,8/142 kW se čeká dokonce déle než půl roku!

Karoserie Passatu má decentní, vyvážený design, který nemá nic společného s jeho, tvarově nepříliš povedeným předchůdcem. Zvláště zaujme "kulatá" střecha a krátký kufr, což novému Passatu dodává mírně sportovní nádech. Mimořádně nízká je hodnota aerodynamického odporu vzduchu Cx=0,27. Za pěkný design však Passat "zaplatil" daň v podobě malého otvoru zavazadlového prostoru, který je sice poměrně velký (475 l), ale větší předmět, který by dokázal pojmout, tam prostě nezasunete (viz foto). Naopak je nutno pochválit uchycení víka na plynových vzpěrách, které nezasahují do zav. prostoru. Podobně i přední kapotu pomáhaní zvednout plynové vzpěry. Jednotlivé díly karoserie jsou velmi pečlivě slícovány a ani při pozorném hledání jsme nenalezli vady.

Interiér testovaného Passatu byl "dvoubarevný" s horní částí černou a spodní světle béžovou včetně sedadel (viz foto). Tato barevná kombinace s imitací dřeva na částech interiéru je přímo pastí na zákazníky v autosalónech, ale v zimním období bláta a břečky asi utrpí nejeden flek.

Jinak je velmi těžké hledat na interiéru chyby, jelikož vše je zpracováno v kvalitě honosnější koncernové sestry VW - Audi. A přece jen se dá něco najít, např. malé pravé zpětné zrcátko, nebo velmi omezený výhled vzad. Občas se také leskne př. deska v předním okně a přední sedadla by mohla mít lepší boční vedení. Uznání zaslouží velký prostor pro nohy na zadních sedadlech. Není se čemu divit, pokud uvážíte, že rozvor náprav Passatu je větší než rozvor předchozí generace Audi A6!

Výbava vozu je celkově velkorysá a pod názvem Comfortline se skrývá např.: plně pozinkovaná karoserie, zelené determální prosklení, nárazníky v barvě vozu, 2x airbag, ABS, el. nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka, přičemž na straně řidiče s eliminací mrtvého úhlu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce s nastavitelnou bederní opěrkou, střední loketní opěrka ve předu i vzadu, imobilizér, posilovač řízení, výškově i podélně stavitelný volant, centrální zamykání, el. ovládání př. i zadních oken, kterou ještě za příplatek doplňovala automatická klimatizace "Climatronic" (+54800,- Kč), vyhřívaná př. sedadla, vyhřívané trysky ostřikovačů a již zmíněná dřevěná dekorace.

Motor (viz obr) podporovaný turbodmychdlem s objemem 1781 cm3 a pětiventilovou technikou podává slušný výkon 110 kW. Toto však není ten hlavní parametr, kterého chtěli konstruktéři dosáhnout. Důležité je, že křivka točivého momentu dosahuje vrcholu 210 N.m již při 1750 otáčkách a na stejné hodnotě se drží až do 4600 otáček. Tento motor je výborným kompromisem mezi slušným výkonem a rozumnou spotřebou. Ta se během testu pohybovala kolem 10 litů naturalu, což je tak akorát, vezmeme-li v úvahu, že nejvyšší rychlost je 223 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/n zvládne tento Passat pod 9 s. Velmi příjemný je zátah motoru z nízkých otáček a pokračující akcelerace až do oblasti nejvyššího výkonu, bez jakéhokoli náznaku slabin. Dobře je také vyřešeno potlačení hluku a vibrací, takže přesto že jde o čtyřválec je vše vpořádku.

Podvozek Passatu hodně připomíná Audi A4 (viz test). Je komfortně naladěn, ale i když se jede sportovně nedostává se do úzkých. Naklánění v zatáčkách je malé. Účinnost brzd je výborná. Ze stokilometrové rychlosti zastaví Passat s přehledem do 40 metrů.

Passat ve většině parametrů přesvědčil i nás, proč je o něj takový zájem. Jde o kvalitní automobil s výborným poměrem kvalita / cena. Vždyť za podobně vybavený automobil prestižní trojky Mercedes, Audi, BMW byste dali přes milión. Samozřejmě že jejich pověsti značka VW ještě nedosahuje.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 770 000 Kč Cena v testované výbavě: 770 000 Kč

Základní výbava:plně pozinkovaná karoserie, zelené determální prosklení, nárazníky v barvě vozu, 2x airbag, ABS, el. nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka, přičemž na straně řidiče s eliminací mrtvého úhlu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce s nastavitelnou bederní opěrkou, střední loketní opěrka ve předu i vzadu, imobilizér, posilovač řízení, výškově i podélně stavitelný volant, centrální zamykání, el. ovládání př. i zadních oken, kterou ještě za příplatek doplňovala automatická klimatizace "Climatronic" (+54800,- Kč), vyhřívaná př. sedadla, vyhřívané trysky ostřikovačů a již zmíněná dřevěná dekorace.

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1750 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 223
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.7 / 6.3 / 7.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 475 / 745
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1355 / 475
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4675
b) šířka (mm): 1740
c) výška (mm): 1459
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 4
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 5
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Reklamy, které stojí za to: VW Passat W8 a policejní doprovod Reklamy, které stojí za to: VW Passat W8 a policejní doprovod

Vtipná reklama doprovázela osmiválcový Volkswagen Passat…

NHTSA vyšetřuje požáry VW Passat NHTSA vyšetřuje požáry VW Passat

Potenciálně nebezpečné problémy se zapalovací cívkou může…

 



 
Online: Kvalifikace na GP Monaka 2017

Räikkönen získal po devíti letech pole position. Ferrari ovládlo první řadu!

Dnes 13:49

Poprvé od Velké ceny Francie 2008 a po 128 závodech získal Kimi Räikkönen pole position.




Blesk.cz

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě zemřelo 29 křesťanů

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě…

Radikální organizace Islámský stát (ISIS) se v sobotu přihlásila k pátečnímu útoku na koptské křesťany v…

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce. Injustice 2 je přesto super bojovka

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce.…

Superhrdinové a padouši spolu v komiksech bojují od samotného vzniku bublinkového čtiva. Postavit je proti sobě…

 

iSport.cz

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je i zlínský Páník

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je…

Na další trenérskou rošádu se chystá Jihlava. Klub sice v lize zachránil Josef Jinoch, ale jeho krátká mise dnes…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…

Dojede trutnovský festival na chaos?

Dojede trutnovský festival na chaos?

Trutnovský festival, nazývaný často „český Woodstock“, byl a snad dosud i je symbolem svobody. Vždyť za…