VW Passat 1,8T - Nadšení z lidového vozu

VW Passat 1,8T - Nadšení z lidového vozu

 
 

Po testu nejmenšího Volkswagenu () jsme se rozhodli podívat "na zoubek" naopak největšímu z rodiny VW, novináři opěvovanému Passatu poslední generace. Ten byl veřejnosti poprvé oficiálně představen v Paříži 1996, přesto ještě dnes nestačí uspokojovat poptávku zákazníků. Čekací lhůty na Passat u nás překračují několik měsíců. Na špičkový šestiválec 2,8/142 kW se čeká dokonce déle než půl roku!

Po testu nejmenšího Volkswagenu ( Polo Variant) jsme se rozhodli podívat "na zoubek" naopak největšímu z rodiny VW, novináři opěvovanému Passatu poslední generace. Ten byl veřejnosti poprvé oficiálně představen v Paříži 1996, přesto ještě dnes nestačí uspokojovat poptávku zákazníků. Čekací lhůty na Passat u nás překračují několik měsíců. Na špičkový šestiválec 2,8/142 kW se čeká dokonce déle než půl roku!

Karoserie Passatu má decentní, vyvážený design, který nemá nic společného s jeho, tvarově nepříliš povedeným předchůdcem. Zvláště zaujme "kulatá" střecha a krátký kufr, což novému Passatu dodává mírně sportovní nádech. Mimořádně nízká je hodnota aerodynamického odporu vzduchu Cx=0,27. Za pěkný design však Passat "zaplatil" daň v podobě malého otvoru zavazadlového prostoru, který je sice poměrně velký (475 l), ale větší předmět, který by dokázal pojmout, tam prostě nezasunete (viz foto). Naopak je nutno pochválit uchycení víka na plynových vzpěrách, které nezasahují do zav. prostoru. Podobně i přední kapotu pomáhaní zvednout plynové vzpěry. Jednotlivé díly karoserie jsou velmi pečlivě slícovány a ani při pozorném hledání jsme nenalezli vady.

Interiér testovaného Passatu byl "dvoubarevný" s horní částí černou a spodní světle béžovou včetně sedadel (viz foto). Tato barevná kombinace s imitací dřeva na částech interiéru je přímo pastí na zákazníky v autosalónech, ale v zimním období bláta a břečky asi utrpí nejeden flek.

Jinak je velmi těžké hledat na interiéru chyby, jelikož vše je zpracováno v kvalitě honosnější koncernové sestry VW - Audi. A přece jen se dá něco najít, např. malé pravé zpětné zrcátko, nebo velmi omezený výhled vzad. Občas se také leskne př. deska v předním okně a přední sedadla by mohla mít lepší boční vedení. Uznání zaslouží velký prostor pro nohy na zadních sedadlech. Není se čemu divit, pokud uvážíte, že rozvor náprav Passatu je větší než rozvor předchozí generace Audi A6!

Výbava vozu je celkově velkorysá a pod názvem Comfortline se skrývá např.: plně pozinkovaná karoserie, zelené determální prosklení, nárazníky v barvě vozu, 2x airbag, ABS, el. nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka, přičemž na straně řidiče s eliminací mrtvého úhlu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce s nastavitelnou bederní opěrkou, střední loketní opěrka ve předu i vzadu, imobilizér, posilovač řízení, výškově i podélně stavitelný volant, centrální zamykání, el. ovládání př. i zadních oken, kterou ještě za příplatek doplňovala automatická klimatizace "Climatronic" (+54800,- Kč), vyhřívaná př. sedadla, vyhřívané trysky ostřikovačů a již zmíněná dřevěná dekorace.

Motor (viz obr) podporovaný turbodmychdlem s objemem 1781 cm3 a pětiventilovou technikou podává slušný výkon 110 kW. Toto však není ten hlavní parametr, kterého chtěli konstruktéři dosáhnout. Důležité je, že křivka točivého momentu dosahuje vrcholu 210 N.m již při 1750 otáčkách a na stejné hodnotě se drží až do 4600 otáček. Tento motor je výborným kompromisem mezi slušným výkonem a rozumnou spotřebou. Ta se během testu pohybovala kolem 10 litů naturalu, což je tak akorát, vezmeme-li v úvahu, že nejvyšší rychlost je 223 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/n zvládne tento Passat pod 9 s. Velmi příjemný je zátah motoru z nízkých otáček a pokračující akcelerace až do oblasti nejvyššího výkonu, bez jakéhokoli náznaku slabin. Dobře je také vyřešeno potlačení hluku a vibrací, takže přesto že jde o čtyřválec je vše vpořádku.

Podvozek Passatu hodně připomíná Audi A4 (viz test). Je komfortně naladěn, ale i když se jede sportovně nedostává se do úzkých. Naklánění v zatáčkách je malé. Účinnost brzd je výborná. Ze stokilometrové rychlosti zastaví Passat s přehledem do 40 metrů.

Passat ve většině parametrů přesvědčil i nás, proč je o něj takový zájem. Jde o kvalitní automobil s výborným poměrem kvalita / cena. Vždyť za podobně vybavený automobil prestižní trojky Mercedes, Audi, BMW byste dali přes milión. Samozřejmě že jejich pověsti značka VW ještě nedosahuje.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 770 000 Kč Cena v testované výbavě: 770 000 Kč

Základní výbava:plně pozinkovaná karoserie, zelené determální prosklení, nárazníky v barvě vozu, 2x airbag, ABS, el. nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka, přičemž na straně řidiče s eliminací mrtvého úhlu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce s nastavitelnou bederní opěrkou, střední loketní opěrka ve předu i vzadu, imobilizér, posilovač řízení, výškově i podélně stavitelný volant, centrální zamykání, el. ovládání př. i zadních oken, kterou ještě za příplatek doplňovala automatická klimatizace "Climatronic" (+54800,- Kč), vyhřívaná př. sedadla, vyhřívané trysky ostřikovačů a již zmíněná dřevěná dekorace.

Češi našli náhradu za zdražující máslo, houfně začali skupovat margarín Češi našli náhradu za zdražující máslo, houfně začali skupovat margarín

Češi začali v posledních týdnech více kupovat margaríny z…

Česká národní banka zvýší úrokové sazby spíše v listopadu, tuší analytici Česká národní banka zvýší úrokové sazby spíše v listopadu, tuší analytici

Bankovní rada ČNB na středečním zasedání spíše ponechá…

Kraje nestíhají vybírat nové železniční dopravce. Zaplatí to cestující? Kraje nestíhají vybírat nové železniční dopravce. Zaplatí to cestující?

Regionální spoje železniční dotované dopravy provozují…

Herec Jan Tříska spadl z Karlova mostu, ve vážném stavu leží v nemocnici Herec Jan Tříska spadl z Karlova mostu, ve vážném stavu leží v nemocnici

Osmdesátiletý herec Jan Tříska je po zranění ve vážném…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1750 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 223
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.7 / 6.3 / 7.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 475 / 745
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1355 / 475
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4675
b) šířka (mm): 1740
c) výška (mm): 1459
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 4
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 5
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Reklamy, které stojí za to: VW Passat W8 a policejní doprovod Reklamy, které stojí za to: VW Passat W8 a policejní doprovod

Vtipná reklama doprovázela osmiválcový Volkswagen Passat…

NHTSA vyšetřuje požáry VW Passat NHTSA vyšetřuje požáry VW Passat

Potenciálně nebezpečné problémy se zapalovací cívkou může…

 



 
Řidič projel na červenou a málem srazil dívku. Karma mu to okamžitě vrátila

Řidič projel na červenou a málem srazil dívku. Karma mu to okamžitě vrátila

Dnes 15:18

Palubní záběry z jihozápadu Ruska ukazují, jak nebezpečné může být nerespektování dopravních předpisů. Naštěstí se vše obešlo bez vážných zranění.




Blesk.cz

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní konkurenci v benchmarku naprosto zesměšnil

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní…

Novinka ještě není mezi běžnými smrtelníky, a tak do benchmarků probublává jen velmi pomalu. V logu Geekbench se…

Jan Tříska (80) v kritickém stavu: Co mu vzkazují kolegové?

Jan Tříska (80) v kritickém stavu: Co mu vzkazují kolegové?

Záhadný pád či skok herce Jana Třísky (80) z Karlova mostu šokuje i jeho kolegy! Oblíbenému kamarádovi, který…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou nezapomenu, zářil Federer

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou…

Na tohle celý svět čekal. Roger Federer a Rafael Nadal na jedné straně kurtu, aneb výjimečná premiéra v Praze!…

 

Reflex.cz

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu může smartfoun!

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu…

Za uprchlíky v Evropě jsou zodpovědní i například Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg nebo pan Google. Když…

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou pro naši vlast! Film Milada ukázal další záběry

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou…

Tvůrci filmu Milada odkryli další část skládačky. Z plnohodnotného traileru už je vidět, jak bude zhruba vypadat…