reklama


VW Passat 1,8T - Nadšení z lidového vozu

VW Passat 1,8T - Nadšení z lidového vozu

 
 

Po testu nejmenšího Volkswagenu () jsme se rozhodli podívat "na zoubek" naopak největšímu z rodiny VW, novináři opěvovanému Passatu poslední generace. Ten byl veřejnosti poprvé oficiálně představen v Paříži 1996, přesto ještě dnes nestačí uspokojovat poptávku zákazníků. Čekací lhůty na Passat u nás překračují několik měsíců. Na špičkový šestiválec 2,8/142 kW se čeká dokonce déle než půl roku!

Po testu nejmenšího Volkswagenu ( Polo Variant) jsme se rozhodli podívat "na zoubek" naopak největšímu z rodiny VW, novináři opěvovanému Passatu poslední generace. Ten byl veřejnosti poprvé oficiálně představen v Paříži 1996, přesto ještě dnes nestačí uspokojovat poptávku zákazníků. Čekací lhůty na Passat u nás překračují několik měsíců. Na špičkový šestiválec 2,8/142 kW se čeká dokonce déle než půl roku!

Karoserie Passatu má decentní, vyvážený design, který nemá nic společného s jeho, tvarově nepříliš povedeným předchůdcem. Zvláště zaujme "kulatá" střecha a krátký kufr, což novému Passatu dodává mírně sportovní nádech. Mimořádně nízká je hodnota aerodynamického odporu vzduchu Cx=0,27. Za pěkný design však Passat "zaplatil" daň v podobě malého otvoru zavazadlového prostoru, který je sice poměrně velký (475 l), ale větší předmět, který by dokázal pojmout, tam prostě nezasunete (viz foto). Naopak je nutno pochválit uchycení víka na plynových vzpěrách, které nezasahují do zav. prostoru. Podobně i přední kapotu pomáhaní zvednout plynové vzpěry. Jednotlivé díly karoserie jsou velmi pečlivě slícovány a ani při pozorném hledání jsme nenalezli vady.

Interiér testovaného Passatu byl "dvoubarevný" s horní částí černou a spodní světle béžovou včetně sedadel (viz foto). Tato barevná kombinace s imitací dřeva na částech interiéru je přímo pastí na zákazníky v autosalónech, ale v zimním období bláta a břečky asi utrpí nejeden flek.

Jinak je velmi těžké hledat na interiéru chyby, jelikož vše je zpracováno v kvalitě honosnější koncernové sestry VW - Audi. A přece jen se dá něco najít, např. malé pravé zpětné zrcátko, nebo velmi omezený výhled vzad. Občas se také leskne př. deska v předním okně a přední sedadla by mohla mít lepší boční vedení. Uznání zaslouží velký prostor pro nohy na zadních sedadlech. Není se čemu divit, pokud uvážíte, že rozvor náprav Passatu je větší než rozvor předchozí generace Audi A6!

Výbava vozu je celkově velkorysá a pod názvem Comfortline se skrývá např.: plně pozinkovaná karoserie, zelené determální prosklení, nárazníky v barvě vozu, 2x airbag, ABS, el. nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka, přičemž na straně řidiče s eliminací mrtvého úhlu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce s nastavitelnou bederní opěrkou, střední loketní opěrka ve předu i vzadu, imobilizér, posilovač řízení, výškově i podélně stavitelný volant, centrální zamykání, el. ovládání př. i zadních oken, kterou ještě za příplatek doplňovala automatická klimatizace "Climatronic" (+54800,- Kč), vyhřívaná př. sedadla, vyhřívané trysky ostřikovačů a již zmíněná dřevěná dekorace.

Motor (viz obr) podporovaný turbodmychdlem s objemem 1781 cm3 a pětiventilovou technikou podává slušný výkon 110 kW. Toto však není ten hlavní parametr, kterého chtěli konstruktéři dosáhnout. Důležité je, že křivka točivého momentu dosahuje vrcholu 210 N.m již při 1750 otáčkách a na stejné hodnotě se drží až do 4600 otáček. Tento motor je výborným kompromisem mezi slušným výkonem a rozumnou spotřebou. Ta se během testu pohybovala kolem 10 litů naturalu, což je tak akorát, vezmeme-li v úvahu, že nejvyšší rychlost je 223 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/n zvládne tento Passat pod 9 s. Velmi příjemný je zátah motoru z nízkých otáček a pokračující akcelerace až do oblasti nejvyššího výkonu, bez jakéhokoli náznaku slabin. Dobře je také vyřešeno potlačení hluku a vibrací, takže přesto že jde o čtyřválec je vše vpořádku.

Podvozek Passatu hodně připomíná Audi A4 (viz test). Je komfortně naladěn, ale i když se jede sportovně nedostává se do úzkých. Naklánění v zatáčkách je malé. Účinnost brzd je výborná. Ze stokilometrové rychlosti zastaví Passat s přehledem do 40 metrů.

Passat ve většině parametrů přesvědčil i nás, proč je o něj takový zájem. Jde o kvalitní automobil s výborným poměrem kvalita / cena. Vždyť za podobně vybavený automobil prestižní trojky Mercedes, Audi, BMW byste dali přes milión. Samozřejmě že jejich pověsti značka VW ještě nedosahuje.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 770 000 Kč Cena v testované výbavě: 770 000 Kč

Základní výbava:plně pozinkovaná karoserie, zelené determální prosklení, nárazníky v barvě vozu, 2x airbag, ABS, el. nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka, přičemž na straně řidiče s eliminací mrtvého úhlu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce s nastavitelnou bederní opěrkou, střední loketní opěrka ve předu i vzadu, imobilizér, posilovač řízení, výškově i podélně stavitelný volant, centrální zamykání, el. ovládání př. i zadních oken, kterou ještě za příplatek doplňovala automatická klimatizace "Climatronic" (+54800,- Kč), vyhřívaná př. sedadla, vyhřívané trysky ostřikovačů a již zmíněná dřevěná dekorace.

Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“? Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“?

Auta v průběhu desetiletí ztloustla. Vyrostla nejen…

Skok do neznáma: ruský tisk z Trumpa není nadšený Skok do neznáma: ruský tisk z Trumpa není nadšený

Zdrženlivě až kriticky přistupuje ruský tisk k inauguraci…

Výroba iPhonů v Indii je na spadnutí, Apple vyjednává podmínky Výroba iPhonů v Indii je na spadnutí, Apple vyjednává podmínky

Nejhodnotnější značka světa a jeden z největších výrobců…

Recenze: Prušinovský sleduje Čechy očima Trpaslíka Recenze: Prušinovský sleduje Čechy očima Trpaslíka

Jan Prušinovský se stal jedním z mála opravdu dobrých…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1750 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 223
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.7 / 6.3 / 7.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 475 / 745
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1355 / 475
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4675
b) šířka (mm): 1740
c) výška (mm): 1459
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 4
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 5
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Reklamy, které stojí za to: VW Passat W8 a policejní doprovod Reklamy, které stojí za to: VW Passat W8 a policejní doprovod

Vtipná reklama doprovázela osmiválcový Volkswagen Passat…

NHTSA vyšetřuje požáry VW Passat NHTSA vyšetřuje požáry VW Passat

Potenciálně nebezpečné problémy se zapalovací cívkou může…

 



 
Marc Márquez vzal speciál pro MotoGP na sjezdovku. A přežil!

Marc Márquez vzal speciál pro MotoGP na sjezdovku. A přežil!

Dnes 13:15

Marc Márquez, trojnásobný mistr světa MotoGP, prohnal čistě silniční závodní speciál Honda RC213V po sjezdovce v rakouském Kitzbühelu.




Blesk.cz

Lékárny nelegálně vyvezly léky za 149 milionů korun. V Česku jich je nedostatek

Lékárny nelegálně vyvezly léky za 149 milionů korun.…

Státní ústav pro kontrolu léčiv (SÚKL) odhalil novou nelegální praktiku, díky které nám V Česku zřejmě chybí…

Opuštěný pohřební ústav nahání hrůzu: Zůstaly tu rakve i zpopelněné ostatky!

Opuštěný pohřební ústav nahání hrůzu: Zůstaly tu…

Pohřební ústav ve floridském městě Jacksonville byl otevřen v roce 1856 a fungoval dlouhých 151 let, až do roku…

 

iSport.cz

Strýcová se v osmifinále utká se Serenou: Budu muset makat, říká

Strýcová se v osmifinále utká se Serenou: Budu muset…

Základem hry tenistky Barbory Strýcové je skvělý pohyb. Při její výšce 164 centimetrů se díky dokonalému krytí…

Hvězdná Vonnová opět vítězí, Ledecká slaví životní maximum

Hvězdná Vonnová opět vítězí, Ledecká slaví životní maximum

Už ve druhém startu po téměř roční pauze a listopadové operaci ruky dokázala americká hvězda Lindsey Vonnová…

 

Reflex.cz

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh tygra kaspického

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh…

Jednalo se o jedny z největších kočkovitých šelem, jaké kdy kráčely po zemi. Samci dorůstali délky takřka tří…

Abíčko slaví! Časopisu ABC je dnes 60 let

Abíčko slaví! Časopisu ABC je dnes 60 let

22. ledna 1957, vyšlo první číslo oblíbeného časopisu ABC. Znají jej celé generace dětí - někdo si vzpomene na…

 
 
reklama