VW Passat 1,9 TDI/85kW

VW Passat 1,9 TDI/85kW

 
 

V minulém roce připravila automobilka Volkswagen pro model Passat poměrně nenápadnou inovaci TDI motoru (verze 81 kW). Ten byl sice stále na špičce mezi vznětovými motory, ale konkurence nespí a hromadně zavádí do svých vznětových motorů nový, vysokotlaký systém vstřikování Common-rail. Odpovědí konstruktérů VW na Common-rail je systém Pumpe-düse (čerpadlo-tryska).

V minulém roce připravila automobilka Volkswagen pro model Passat poměrně nenápadnou inovaci TDI motoru (verze 81 kW). Ten byl sice stále na špičce mezi vznětovými motory, ale konkurence nespí a hromadně zavádí do svých vznětových motorů nový, vysokotlaký systém vstřikování Common-rail. Odpovědí konstruktérů VW na Common-rail je systém Pumpe-düse (čerpadlo-tryska).

Tento systém dosahuje na vstřikovacích tryskách tlak až 200 Mpa, což má za následek především zvýšení točivého momentu a snížení exhalací. Další výhodou tohoto sytému je, že narozdíl od Common Rail, se vysoký tlak vytváří jen na krátkém úseku, což snižuje možnosti vzniku netěsností. Nový systém Pumpe-düse dovoluje i použití čtyřventilové techniky, ale 1,9 TDI zatím zůstává u dvou ventilů na válec.

Výkon motoru byl zvýšen spíše kosmeticky z 81 kW na 85 kW, ale hlavním navýšením prošel nejvyšší točivý moment. Ten se zvýšil z 235 na 285 Nm při shodných otáčkách 1900 (viz graf).

O dojmy z Passatu Variant jsem se s vámi podělil již dříve v dvojtestu Passatu s motory 1,8T/110 kW a 1,9TDI/81 kW, takže dnes vám sdělím pouze své dojmy z nového motoru 1,9 TDI s výkonem 85 kW.

Po nastartování se ozve typický zvuk TDI motoru. Zde k žádné výrazné změně nedošlo. Ani další jízda neukázala zlepšení v míře hluku, který proniká do interiéru. Zde musím opět zdůraznit, že TDI motor v Passatu poměrně "duní", což nemusí být každému příjemné. Je zajímavé, že prakticky stejný motor (81 kW) v Octavii tímto tolik netrpí. Problém bude pravděpodobně v rozdílném uložení motoru (Passat - podélně, Octavia - příčně).

Výkon a tah motoru je opravdu až překvapující. Motor je schopen na kterýkoliv rychlostní stupeň výrazně zrychlovat. To se projevuje především při předjíždění ve vyšších rychlostech, kdy není nutné podřazovat. TDI vše hravě zvládne při zařazené pětce... Převodovka je optimálně "naladěna". Jednotlivé rychlostní stupně nejsou ani krátké, ani dlouhé. Konstruktéři, při zpřevodování, pochopitelně náležitě využili velkého točivého momentu v nízkých otáčkách, takže na pětku při 130 km/h motor "bublá" okolo 2600 ot/min.

A co spotřeba? Parametr, který TDI motory proslavil? Ta zůstává i po inovaci na velmi nízké úrovni. S Passatem se dá běžně jezdit okolo 6 l/100 km. Při hodně svižné jízdě jde spotřeba k 7,5 l/100 km.

Testovaný Passat byl ve verzi Variant neboli kombi, což sebou nese vysoký stupeň praktičnosti, ale pro mnohé je Passat Variant již příliš "skříňovitý. Výbava s označením Trendline obsahuje z důležitých bezp. prvků např: ABS, 2x airbag, předpínače bezp. pásů a protiprokluzový systém. Podivně působí nutnost připlatit 4.400 korun za třetí tříbodový pás vzadu (sériově je pouze dvoubodový). Taková částka by se už do automobilu za osmset tisíc mohla vejít...

Passat Variant je přes výše uvedené připomínky jedním z nejlépe "udělaných" automobilů své třídy. Je velmi prostorný, kvalitně dílensky zpracován, dobře ovladatelný a v nabídce jsou špičkové TDI motory. Prostě u Passatu klady výrazně převyšují zápory.

pylový mikrofiltr, ABS, předpínače bezp. pásů, protiprokluzový systém, airbag řidiče, airbag spolujezdce, imobilizer, centrální zamykání, el. okna, sportovní - výškově stavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, výškově i podélně stavitelný volant, posilovač řízení, nárazníky v barvě vozu, zpětná zrcátka v barvě vozu, el. ovládaná zpětná zrcátka, příprava pro rádio se 4-mi reproduktory a střešní anténou, ukazatel servisního intervalu, tónovaná skla, sportovní volant v kůži, střední loketní opěrka vpředu

klimatizace automatická (+52 700,-), mlhové světlomety (+7 300,-), soubor tech. vybavení - dálkové centrální zamykání, multifunkční ukazatel, alarm (+13 500,-), metalíza (15 400,-)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 753 000 Kč Cena v testované výbavě: 841 900 Kč

Základní výbava:ABS, 2x airbag, předpínače bezp. pásů a protiprokluzový systém. Podivně působí nutnost připlatit 4.400 korun za třetí tříbodový pás vzadu (sériově je pouze dvoubodový). Taková částka by se už do automobilu za osmset tisíc mohla vejít...

Výbava testovaného vozu:klimatizace automatická (+52 700,-), mlhové světlomety (+7 300,-), soubor tech. vybavení - dálkové centrální zamykání, multifunkční ukazatel, alarm (+13 500,-), metalíza (15 400,-)

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 285 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 194
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.3 / 4.7 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 495 / 1600
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1415 / 475
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4669
b) šířka (mm): 1740
c) výška (mm): 1496
d) rozvor (mm): 2707
e) rozchod vpředu (mm): 1498
f) rozchod vzadu (mm): 1500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Reklamy, které stojí za to: VW Passat W8 a policejní doprovod Reklamy, které stojí za to: VW Passat W8 a policejní doprovod

Vtipná reklama doprovázela osmiválcový Volkswagen Passat…

NHTSA vyšetřuje požáry VW Passat NHTSA vyšetřuje požáry VW Passat

Potenciálně nebezpečné problémy se zapalovací cívkou může…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Těhotná žena a muž ukradli auto, pak se v něm vozili po Praze: Policie je chytila na benzince

Těhotná žena a muž ukradli auto, pak se v něm vozili…

Plánovali, že auto, které ukradli v polovině srpna, prodají v Praze-západ. Do té doby ho však zloději využívali…

BlackBerry končí výrobu a vývoj vlastních telefonů. Šlo o průkopníka odvětví

BlackBerry končí výrobu a vývoj vlastních telefonů.…

Kanadská společnost BlackBerry opouští vývoj a výrobu chytrých telefonů, tedy odvětví, ve kterém patřila mezi…

 

iSport.cz

Slavia uspěla až v prodloužení, Kladno vede první ligu o pět bodů

Slavia uspěla až v prodloužení, Kladno vede první…

Kladno vede po vítězství 2:0 ve Frýdku-Místku první hokejovou ligu už o pět bodů. Pražská Slavia totiž…

Holoubek na roztrhání! Hráči musí ukázat, že patří do Sparty, hlásí kouč

Holoubek na roztrhání! Hráči musí ukázat, že patří…

Zajímavé, ale také hektické dny zažívá sparťanský trenér David Holoubek. Ten totiž po odvolání Zdeňka Ščasného v…

 

Reflex.cz

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to velcí kluci

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to…

Miloš Zeman, resp. jeho hradní kancelář, se neomluví za prezidentova slova na adresu Ferdinanda Peroutky.…

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení muslimské burky a nikábu

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení…

Česká média v úterý zveřejnila zajímavou zprávu, že švýcarská Národní rada (dolní komora parlamentu) schválila…