VW Passat 1,9 TDI/85kW

VW Passat 1,9 TDI/85kW

 
 

V minulém roce připravila automobilka Volkswagen pro model Passat poměrně nenápadnou inovaci TDI motoru (verze 81 kW). Ten byl sice stále na špičce mezi vznětovými motory, ale konkurence nespí a hromadně zavádí do svých vznětových motorů nový, vysokotlaký systém vstřikování Common-rail. Odpovědí konstruktérů VW na Common-rail je systém Pumpe-düse (čerpadlo-tryska).

V minulém roce připravila automobilka Volkswagen pro model Passat poměrně nenápadnou inovaci TDI motoru (verze 81 kW). Ten byl sice stále na špičce mezi vznětovými motory, ale konkurence nespí a hromadně zavádí do svých vznětových motorů nový, vysokotlaký systém vstřikování Common-rail. Odpovědí konstruktérů VW na Common-rail je systém Pumpe-düse (čerpadlo-tryska).

Tento systém dosahuje na vstřikovacích tryskách tlak až 200 Mpa, což má za následek především zvýšení točivého momentu a snížení exhalací. Další výhodou tohoto sytému je, že narozdíl od Common Rail, se vysoký tlak vytváří jen na krátkém úseku, což snižuje možnosti vzniku netěsností. Nový systém Pumpe-düse dovoluje i použití čtyřventilové techniky, ale 1,9 TDI zatím zůstává u dvou ventilů na válec.

Výkon motoru byl zvýšen spíše kosmeticky z 81 kW na 85 kW, ale hlavním navýšením prošel nejvyšší točivý moment. Ten se zvýšil z 235 na 285 Nm při shodných otáčkách 1900 (viz graf).

O dojmy z Passatu Variant jsem se s vámi podělil již dříve v dvojtestu Passatu s motory 1,8T/110 kW a 1,9TDI/81 kW, takže dnes vám sdělím pouze své dojmy z nového motoru 1,9 TDI s výkonem 85 kW.

Po nastartování se ozve typický zvuk TDI motoru. Zde k žádné výrazné změně nedošlo. Ani další jízda neukázala zlepšení v míře hluku, který proniká do interiéru. Zde musím opět zdůraznit, že TDI motor v Passatu poměrně "duní", což nemusí být každému příjemné. Je zajímavé, že prakticky stejný motor (81 kW) v Octavii tímto tolik netrpí. Problém bude pravděpodobně v rozdílném uložení motoru (Passat - podélně, Octavia - příčně).

Výkon a tah motoru je opravdu až překvapující. Motor je schopen na kterýkoliv rychlostní stupeň výrazně zrychlovat. To se projevuje především při předjíždění ve vyšších rychlostech, kdy není nutné podřazovat. TDI vše hravě zvládne při zařazené pětce... Převodovka je optimálně "naladěna". Jednotlivé rychlostní stupně nejsou ani krátké, ani dlouhé. Konstruktéři, při zpřevodování, pochopitelně náležitě využili velkého točivého momentu v nízkých otáčkách, takže na pětku při 130 km/h motor "bublá" okolo 2600 ot/min.

A co spotřeba? Parametr, který TDI motory proslavil? Ta zůstává i po inovaci na velmi nízké úrovni. S Passatem se dá běžně jezdit okolo 6 l/100 km. Při hodně svižné jízdě jde spotřeba k 7,5 l/100 km.

Testovaný Passat byl ve verzi Variant neboli kombi, což sebou nese vysoký stupeň praktičnosti, ale pro mnohé je Passat Variant již příliš "skříňovitý. Výbava s označením Trendline obsahuje z důležitých bezp. prvků např: ABS, 2x airbag, předpínače bezp. pásů a protiprokluzový systém. Podivně působí nutnost připlatit 4.400 korun za třetí tříbodový pás vzadu (sériově je pouze dvoubodový). Taková částka by se už do automobilu za osmset tisíc mohla vejít...

Passat Variant je přes výše uvedené připomínky jedním z nejlépe "udělaných" automobilů své třídy. Je velmi prostorný, kvalitně dílensky zpracován, dobře ovladatelný a v nabídce jsou špičkové TDI motory. Prostě u Passatu klady výrazně převyšují zápory.

pylový mikrofiltr, ABS, předpínače bezp. pásů, protiprokluzový systém, airbag řidiče, airbag spolujezdce, imobilizer, centrální zamykání, el. okna, sportovní - výškově stavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, výškově i podélně stavitelný volant, posilovač řízení, nárazníky v barvě vozu, zpětná zrcátka v barvě vozu, el. ovládaná zpětná zrcátka, příprava pro rádio se 4-mi reproduktory a střešní anténou, ukazatel servisního intervalu, tónovaná skla, sportovní volant v kůži, střední loketní opěrka vpředu

klimatizace automatická (+52 700,-), mlhové světlomety (+7 300,-), soubor tech. vybavení - dálkové centrální zamykání, multifunkční ukazatel, alarm (+13 500,-), metalíza (15 400,-)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 753 000 Kč Cena v testované výbavě: 841 900 Kč

Základní výbava:ABS, 2x airbag, předpínače bezp. pásů a protiprokluzový systém. Podivně působí nutnost připlatit 4.400 korun za třetí tříbodový pás vzadu (sériově je pouze dvoubodový). Taková částka by se už do automobilu za osmset tisíc mohla vejít...

Výbava testovaného vozu:klimatizace automatická (+52 700,-), mlhové světlomety (+7 300,-), soubor tech. vybavení - dálkové centrální zamykání, multifunkční ukazatel, alarm (+13 500,-), metalíza (15 400,-)

Prodej elektromobilů rekordně vzrostl, pomohla vysoká poptávka v Číně Prodej elektromobilů rekordně vzrostl, pomohla vysoká poptávka v Číně

Celosvětový prodej elektromobilů ve třetím čtvrtletí…

USA vyhlásily nové sankce proti Severní Koreji, zahrnují i čínské firmy USA vyhlásily nové sankce proti Severní Koreji, zahrnují i čínské firmy

Spojené státy dnes vyhlásily nové obchodní sankce proti…

Šéfa nadace čínské CEFC zadržely americké úřady Šéfa nadace čínské CEFC zadržely americké úřady

Spojené státy kvůli podezření z rozsáhlého uplácení…

Vděčnost za sovětskou invazi? Zemana článek na ruském armádním webu rozhořčil Vděčnost za sovětskou invazi? Zemana článek na ruském armádním webu rozhořčil

Prezidenta Miloše Zemana rozzlobil článek na webu ruské…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 285 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 194
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.3 / 4.7 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 495 / 1600
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1415 / 475
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4669
b) šířka (mm): 1740
c) výška (mm): 1496
d) rozvor (mm): 2707
e) rozchod vpředu (mm): 1498
f) rozchod vzadu (mm): 1500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 



Reklamy, které stojí za to: VW Passat W8 a policejní doprovod Reklamy, které stojí za to: VW Passat W8 a policejní doprovod

Vtipná reklama doprovázela osmiválcový Volkswagen Passat…

NHTSA vyšetřuje požáry VW Passat NHTSA vyšetřuje požáry VW Passat

Potenciálně nebezpečné problémy se zapalovací cívkou může…

 



 
Plymouth Duster: Americké kompaktní kupé přišlo mnohem dříve než rumunské SUV

Plymouth Duster: Americké kompaktní kupé přišlo mnohem dříve než rumunské SUV

Včera

Jméno Duster si spojujeme s SUV rumunské Dacie. Stejný název ale neslo i kupé se značkou Plymouth už v 70. letech.




Blesk.cz

Horká linka Blesku: Lékaři zvali volající do ordinace

Horká linka Blesku: Lékaři zvali volající do ordinace

Srdeční nemoci, poškození ledvin, ale i nemocné žíly, dieta při cukrovce, bolesti zad, hubnutí a chřipka – to je…

Doly krále Šalamouna i potápění s delfíny. Utečte před zimou do izraelského Ejlatu

Doly krále Šalamouna i potápění s delfíny. Utečte…

Chcete plavat s delfíny, šnorchlovat mezi korálovými útesy nebo se jen tak uprostřed zimy povalovat na pláži? To…

 

iSport.cz

Vydra se trefil podruhé za sebou, osmým gólem v sezoně načal výhru

Vydra se trefil podruhé za sebou, osmým gólem v…

Český útočník Matěj Vydra skóroval v druhé anglické lize ve druhém zápase za sebou. Tři dny poté, co pomohl…

VIDEO: Plzeň přestřílela Kometu, Indrák dal hattrick. Sparta prohrála

VIDEO: Plzeň přestřílela Kometu, Indrák dal…

SOUHRN | Extralize nadále vládne Plzeň. Ve šlágru 24. kola Škoda doma zvládla přestřelku s Kometou Brno a po…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…