VW Passat 1,9 TDI/85kW

VW Passat 1,9 TDI/85kW

 
 

V minulém roce připravila automobilka Volkswagen pro model Passat poměrně nenápadnou inovaci TDI motoru (verze 81 kW). Ten byl sice stále na špičce mezi vznětovými motory, ale konkurence nespí a hromadně zavádí do svých vznětových motorů nový, vysokotlaký systém vstřikování Common-rail. Odpovědí konstruktérů VW na Common-rail je systém Pumpe-düse (čerpadlo-tryska).

V minulém roce připravila automobilka Volkswagen pro model Passat poměrně nenápadnou inovaci TDI motoru (verze 81 kW). Ten byl sice stále na špičce mezi vznětovými motory, ale konkurence nespí a hromadně zavádí do svých vznětových motorů nový, vysokotlaký systém vstřikování Common-rail. Odpovědí konstruktérů VW na Common-rail je systém Pumpe-düse (čerpadlo-tryska).

Tento systém dosahuje na vstřikovacích tryskách tlak až 200 Mpa, což má za následek především zvýšení točivého momentu a snížení exhalací. Další výhodou tohoto sytému je, že narozdíl od Common Rail, se vysoký tlak vytváří jen na krátkém úseku, což snižuje možnosti vzniku netěsností. Nový systém Pumpe-düse dovoluje i použití čtyřventilové techniky, ale 1,9 TDI zatím zůstává u dvou ventilů na válec.

Výkon motoru byl zvýšen spíše kosmeticky z 81 kW na 85 kW, ale hlavním navýšením prošel nejvyšší točivý moment. Ten se zvýšil z 235 na 285 Nm při shodných otáčkách 1900 (viz graf).

O dojmy z Passatu Variant jsem se s vámi podělil již dříve v dvojtestu Passatu s motory 1,8T/110 kW a 1,9TDI/81 kW, takže dnes vám sdělím pouze své dojmy z nového motoru 1,9 TDI s výkonem 85 kW.

Po nastartování se ozve typický zvuk TDI motoru. Zde k žádné výrazné změně nedošlo. Ani další jízda neukázala zlepšení v míře hluku, který proniká do interiéru. Zde musím opět zdůraznit, že TDI motor v Passatu poměrně "duní", což nemusí být každému příjemné. Je zajímavé, že prakticky stejný motor (81 kW) v Octavii tímto tolik netrpí. Problém bude pravděpodobně v rozdílném uložení motoru (Passat - podélně, Octavia - příčně).

Výkon a tah motoru je opravdu až překvapující. Motor je schopen na kterýkoliv rychlostní stupeň výrazně zrychlovat. To se projevuje především při předjíždění ve vyšších rychlostech, kdy není nutné podřazovat. TDI vše hravě zvládne při zařazené pětce... Převodovka je optimálně "naladěna". Jednotlivé rychlostní stupně nejsou ani krátké, ani dlouhé. Konstruktéři, při zpřevodování, pochopitelně náležitě využili velkého točivého momentu v nízkých otáčkách, takže na pětku při 130 km/h motor "bublá" okolo 2600 ot/min.

A co spotřeba? Parametr, který TDI motory proslavil? Ta zůstává i po inovaci na velmi nízké úrovni. S Passatem se dá běžně jezdit okolo 6 l/100 km. Při hodně svižné jízdě jde spotřeba k 7,5 l/100 km.

Testovaný Passat byl ve verzi Variant neboli kombi, což sebou nese vysoký stupeň praktičnosti, ale pro mnohé je Passat Variant již příliš "skříňovitý. Výbava s označením Trendline obsahuje z důležitých bezp. prvků např: ABS, 2x airbag, předpínače bezp. pásů a protiprokluzový systém. Podivně působí nutnost připlatit 4.400 korun za třetí tříbodový pás vzadu (sériově je pouze dvoubodový). Taková částka by se už do automobilu za osmset tisíc mohla vejít...

Passat Variant je přes výše uvedené připomínky jedním z nejlépe "udělaných" automobilů své třídy. Je velmi prostorný, kvalitně dílensky zpracován, dobře ovladatelný a v nabídce jsou špičkové TDI motory. Prostě u Passatu klady výrazně převyšují zápory.

pylový mikrofiltr, ABS, předpínače bezp. pásů, protiprokluzový systém, airbag řidiče, airbag spolujezdce, imobilizer, centrální zamykání, el. okna, sportovní - výškově stavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, výškově i podélně stavitelný volant, posilovač řízení, nárazníky v barvě vozu, zpětná zrcátka v barvě vozu, el. ovládaná zpětná zrcátka, příprava pro rádio se 4-mi reproduktory a střešní anténou, ukazatel servisního intervalu, tónovaná skla, sportovní volant v kůži, střední loketní opěrka vpředu

klimatizace automatická (+52 700,-), mlhové světlomety (+7 300,-), soubor tech. vybavení - dálkové centrální zamykání, multifunkční ukazatel, alarm (+13 500,-), metalíza (15 400,-)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 753 000 Kč Cena v testované výbavě: 841 900 Kč

Základní výbava:ABS, 2x airbag, předpínače bezp. pásů a protiprokluzový systém. Podivně působí nutnost připlatit 4.400 korun za třetí tříbodový pás vzadu (sériově je pouze dvoubodový). Taková částka by se už do automobilu za osmset tisíc mohla vejít...

Výbava testovaného vozu:klimatizace automatická (+52 700,-), mlhové světlomety (+7 300,-), soubor tech. vybavení - dálkové centrální zamykání, multifunkční ukazatel, alarm (+13 500,-), metalíza (15 400,-)

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 285 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 194
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.3 / 4.7 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 495 / 1600
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1415 / 475
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4669
b) šířka (mm): 1740
c) výška (mm): 1496
d) rozvor (mm): 2707
e) rozchod vpředu (mm): 1498
f) rozchod vzadu (mm): 1500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Reklamy, které stojí za to: VW Passat W8 a policejní doprovod Reklamy, které stojí za to: VW Passat W8 a policejní doprovod

Vtipná reklama doprovázela osmiválcový Volkswagen Passat…

NHTSA vyšetřuje požáry VW Passat NHTSA vyšetřuje požáry VW Passat

Potenciálně nebezpečné problémy se zapalovací cívkou může…

 



 
Online: Kvalifikace na GP Monaka 2017

Räikkönen získal po devíti letech pole position. Ferrari ovládlo první řadu!

Dnes 13:49

Poprvé od Velké ceny Francie 2008 a po 128 závodech získal Kimi Räikkönen pole position.




Blesk.cz

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě zemřelo 29 křesťanů

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě…

Radikální organizace Islámský stát (ISIS) se v sobotu přihlásila k pátečnímu útoku na koptské křesťany v…

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce. Injustice 2 je přesto super bojovka

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce.…

Superhrdinové a padouši spolu v komiksech bojují od samotného vzniku bublinkového čtiva. Postavit je proti sobě…

 

iSport.cz

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je i zlínský Páník

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je…

Na další trenérskou rošádu se chystá Jihlava. Klub sice v lize zachránil Josef Jinoch, ale jeho krátká mise dnes…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…

Dojede trutnovský festival na chaos?

Dojede trutnovský festival na chaos?

Trutnovský festival, nazývaný často „český Woodstock“, byl a snad dosud i je symbolem svobody. Vždyť za…