VW Polo s novým motorem: 1,2 TSI o výkonu 66 kW

VW Polo s novým motorem: 1,2 TSI o výkonu 66 kW

 
 

Volkswagen začal nabízet novou verzi motoru 1,2 TSI. V modelu Polo je o 10 tisíc Kč dražší než základní 1,4 16V (63 kW).

Zatímco Škoda Fabia dostala už loni dvě výkonové verze motoru 1,2 TSI (63 a 77 kW), u Volkswagenu Polo a SEATu Ibiza zůstal prostor druhého nejsilnějšího benzinového motoru v běžné nabídce vyhrazen staršímu atmosférickému 1,4 16V o výkonu 63 kW.

V případě Volkswagenu ale dochází ke změně – po bok čtrnáctistovky (na českém trhu základní motorizace) se zařadila nová verze agregátu 1,2 TSI. Dosahuje výkonu 66 kW a točivého momentu 160 Nm.

Hodnota výkonu o 3 kilowatty překonává Fabii s obdobným motorem, maximum točivého momentu i otáčky, ve kterých je dosahováno, se shodují.

Volkswagen Polo - ceny zážehových motorů
Motor1,4 16V1,2 TSI1,2 TSI BMT1,2 TSI1,4 TSI
Převodovka5M (7DS)5M (7DS)5M6M (7DS)7DS
Zdvihový objem [cm3]13901197119711971390
Válce/ventily4/44/24/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1]63/500066/450066/450077/5000132/6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]132/3800160/1500-3500160/1500-3500175/1550-4100250/2000-4500
Max. rychlost [km/h]177 (177)182 (182)182190 (190)229
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,1 (11,9)10,9 (10,9)-9,7 (9,7)6,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,9 (5,8)5,1 (5,3)-5,3 (5,3)5,9
Cena Trendline [Kč]239.900,-249.900,-260.400,-281.100,--
Cena Comfortline [Kč]259.500,-267.500,-276.400,-303.800,--
Cena Cross [Kč]310.300,-319.000,--350.300,--
Cena GTI [Kč]----444.700,-

Polo Trendline má standardně ESP, čtyři airbagy, rádio s CD přehrávačem, centrální zamykání, elektrické stahování předních oken, volant nastavitelný ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, asistent pro rozjezd do kopce a vnější zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie. Vyšší cenu proti konkurenci tedy může základní provedení obhájit bohatší výbavou, než bývá v dané třídě v nejlevnějším provedení obvyklé.

Comfortline má navíc dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, dělená a sklopná zadní sedadla a palubní desku z měkčeného plastu.

Standardem pro Polo je třídveřové provedení, pětidveřová karoserie se nabízí formou dvou zvýhodněných paketů. Společně s elektrickým stahováním zadních oken a klimatizací Climatic je za příplatek 15.600,- Kč, když je klimatizace automatická Climatronic, činí výše příplatku 26.600,- Kč. Vestavěný navigační systém RNS 310 je za příplatek 12.100,- Kč pro všechny úrovně výbavy.

Standardem pro CrossPolo jsou pětipaprsková kola Budapest, která obouvají pneumatiky 215/45 R17, k tomu se přidává o 15 mm zvýšený podvozek. Kliky dveří a kryty zpětných zrcátek jsou lakovány v barvě karoserie, naopak lišty kolem oken, B a C sloupek mají leskle černý povrch.

Výbava Cross vychází z provedení Comfortline. To znamená ESP, čtyři airbagy, rádio RCD 210 s CD přehrávačem, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka a výškově nastavitelná přední sedadla.

Cross přidává pětidveřovou karoserii, středovou loketní opěrku s odkládacím prostorem a výklopným držákem na nápoje vzadu, elektrické stahování zadních oken, přední mlhovky (bez funkce přisvěcování do zatáček), volant potažený perforovanou kůží a hliníkové pedály.

Na rozdíl od Pola Trendline a Comfortline není pro CrossPolo určena akce zvýhodňující příplatek za klimatizaci. Zákazník si tak musí připravit plnou výši příplatku: 35.000,- Kč za poloautomatickou klimatizaci Climatic.

Verze GTI je (se započítáním bonusu) levnější o nezanedbatelných 20.700,- Kč.

Ve srovnání s Comfortline je seznam standardní výbavy bohatší o klimatizaci Climatic, elektronickou náhradu samosvorného diferenciálu XDS, 17palcová kola, sportovní paket karoserie, sportovní přední sedadla a sportovní kůží potažený volant s manuální ovládáním převodovky.

Klimatizace Climatronic je pro Polo GTI v aktuální nabídce (v balíčku s pětidveřovým provedením) za příplatek 16.600,- Kč.

Volkswagen Polo - ceny vznětových motorů
Vznětové motory1,2 TDI1,2 TDI
BlueMotion
1,6 TDI BMT1,6 TDI1,6 TDI
Převodovka5M5M5M5M (7DS)5M
Zdvihový objem [cm3]11991199159815981598
Válce/ventily3/43/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]55/420055/420066/420066/420077/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]180/2000180/2000230/1500-2500230/1500-2500250/1900
Max. rychlost [km/h]170173180180 (180)190
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,913,911,511,5 (11,5)10,4
Komb. spotřeba [l/100 km]3,83,33,74,2 (4,3)4,2
Cena Trendline [Kč]279.900,-308.100,-320.500,---
Cena Comfortline [Kč]293.600,---322.900,-348900
Cena Cross [Kč]339.700,---370.200,-397400

Ceny uvedené v tabulkách zahrnují bonus 40 tisíc Kč při financování od ŠkoFINu nebo odprodeji staršího auta protiúčetem. V praxi by ale neměl být problém získat tento bonus ani pro zákazníka, který chce vůz pořídit za hotovost.

Spolupracujeme s TipCars.com
Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál

Popularita ruského prezidenta Vladimira Putina v…

Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci

Dánská společnost Pandora, výrobce šperků a luxusní…

KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un

Severní Korea dnes potvrdila pondělní test další…

 
 

Přidat názorDiskuse: VW Polo s novým motorem: 1,2 TSI o výkonu 66 kW







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga

Volkswagen se sice odporoučel ze soutěžního mistrovství…

Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte

Nová generace malého modelu od Volkswagenu se ukáže už ve…

 



 
Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Dnes 08:00

Původním cílem dnešního Volkswagenu bylo vyrábět lidové vozidlo pro masy. O 80 let později toho firma vlastně dosáhla, je největší automobilkou na světě.




Blesk.cz

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci. Zahleňování je ale mýtus

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci.…

Jedním z pilířů naší stravy by měly být i mléčné výrobky, jejichž základní surovinou je samozřejmě mléko. Podle…

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán i utržená zastávka

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán…

Nejméně jedenáct obětí na životech si dnes vyžádal silný poryv větru v Moskvě, více než 100 lidí se zranilo.…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party Federera, říká Josi

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Batakové: Indonéský kmen, který své odsouzené jedl zaživa

Batakové: Indonéský kmen, který své odsouzené jedl zaživa

Nikdy nespojovali svůj domov na březích jezera s okolním světem cestami nebo mosty. Dodnes praktikují…

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin světa láká všechny milovníky přírody

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin…

Kdo už viděl parky v Tanzanii, tisícihlavá stáda pakoňů a zeber promísená s impalami v Ngorongoro, lvy v Etoshi,…