Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Polo s novým motorem: 1,2 TSI o výkonu 66 kW

Diskuze (46)
Volkswagen začal nabízet novou verzi motoru 1,2 TSI. V modelu Polo je o 10 tisíc Kč dražší než základní 1,4 16V (63 kW).

Zatímco Škoda Fabia dostala už loni dvě výkonové verze motoru 1,2 TSI (63 a 77 kW), u Volkswagenu Polo a SEATu Ibiza zůstal prostor druhého nejsilnějšího benzinového motoru v běžné nabídce vyhrazen staršímu atmosférickému 1,4 16V o výkonu 63 kW.

V případě Volkswagenu ale dochází ke změně – po bok čtrnáctistovky (na českém trhu základní motorizace) se zařadila nová verze agregátu 1,2 TSI. Dosahuje výkonu 66 kW a točivého momentu 160 Nm.

Hodnota výkonu o 3 kilowatty překonává Fabii s obdobným motorem, maximum točivého momentu i otáčky, ve kterých je dosahováno, se shodují.

Volkswagen Polo - ceny zážehových motorů
Motor1,4 16V1,2 TSI1,2 TSI BMT1,2 TSI1,4 TSI
Převodovka5M (7DS)5M (7DS)5M6M (7DS)7DS
Zdvihový objem [cm3]13901197119711971390
Válce/ventily4/44/24/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1]63/500066/450066/450077/5000132/6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]132/3800160/1500-3500160/1500-3500175/1550-4100250/2000-4500
Max. rychlost [km/h]177 (177)182 (182)182190 (190)229
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,1 (11,9)10,9 (10,9)-9,7 (9,7)6,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,9 (5,8)5,1 (5,3)-5,3 (5,3)5,9
Cena Trendline [Kč]239.900,-249.900,-260.400,-281.100,--
Cena Comfortline [Kč]259.500,-267.500,-276.400,-303.800,--
Cena Cross [Kč]310.300,-319.000,--350.300,--
Cena GTI [Kč]----444.700,-

Polo Trendline má standardně ESP, čtyři airbagy, rádio s CD přehrávačem, centrální zamykání, elektrické stahování předních oken, volant nastavitelný ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, asistent pro rozjezd do kopce a vnější zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie. Vyšší cenu proti konkurenci tedy může základní provedení obhájit bohatší výbavou, než bývá v dané třídě v nejlevnějším provedení obvyklé.

Comfortline má navíc dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, dělená a sklopná zadní sedadla a palubní desku z měkčeného plastu.

Standardem pro Polo je třídveřové provedení, pětidveřová karoserie se nabízí formou dvou zvýhodněných paketů. Společně s elektrickým stahováním zadních oken a klimatizací Climatic je za příplatek 15.600,- Kč, když je klimatizace automatická Climatronic, činí výše příplatku 26.600,- Kč. Vestavěný navigační systém RNS 310 je za příplatek 12.100,- Kč pro všechny úrovně výbavy.

Standardem pro CrossPolo jsou pětipaprsková kola Budapest, která obouvají pneumatiky 215/45 R17, k tomu se přidává o 15 mm zvýšený podvozek. Kliky dveří a kryty zpětných zrcátek jsou lakovány v barvě karoserie, naopak lišty kolem oken, B a C sloupek mají leskle černý povrch.

Výbava Cross vychází z provedení Comfortline. To znamená ESP, čtyři airbagy, rádio RCD 210 s CD přehrávačem, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka a výškově nastavitelná přední sedadla.

Cross přidává pětidveřovou karoserii, středovou loketní opěrku s odkládacím prostorem a výklopným držákem na nápoje vzadu, elektrické stahování zadních oken, přední mlhovky (bez funkce přisvěcování do zatáček), volant potažený perforovanou kůží a hliníkové pedály.

Na rozdíl od Pola Trendline a Comfortline není pro CrossPolo určena akce zvýhodňující příplatek za klimatizaci. Zákazník si tak musí připravit plnou výši příplatku: 35.000,- Kč za poloautomatickou klimatizaci Climatic.

Verze GTI je (se započítáním bonusu) levnější o nezanedbatelných 20.700,- Kč.

Ve srovnání s Comfortline je seznam standardní výbavy bohatší o klimatizaci Climatic, elektronickou náhradu samosvorného diferenciálu XDS, 17palcová kola, sportovní paket karoserie, sportovní přední sedadla a sportovní kůží potažený volant s manuální ovládáním převodovky.

Klimatizace Climatronic je pro Polo GTI v aktuální nabídce (v balíčku s pětidveřovým provedením) za příplatek 16.600,- Kč.

Volkswagen Polo - ceny vznětových motorů
Vznětové motory1,2 TDI1,2 TDI
BlueMotion
1,6 TDI BMT1,6 TDI1,6 TDI
Převodovka5M5M5M5M (7DS)5M
Zdvihový objem [cm3]11991199159815981598
Válce/ventily3/43/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]55/420055/420066/420066/420077/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]180/2000180/2000230/1500-2500230/1500-2500250/1900
Max. rychlost [km/h]170173180180 (180)190
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,913,911,511,5 (11,5)10,4
Komb. spotřeba [l/100 km]3,83,33,74,2 (4,3)4,2
Cena Trendline [Kč]279.900,-308.100,-320.500,---
Cena Comfortline [Kč]293.600,---322.900,-348900
Cena Cross [Kč]339.700,---370.200,-397400

Ceny uvedené v tabulkách zahrnují bonus 40 tisíc Kč při financování od ŠkoFINu nebo odprodeji staršího auta protiúčetem. V praxi by ale neměl být problém získat tento bonus ani pro zákazníka, který chce vůz pořídit za hotovost.

Diskuze (46)
13. 10. 2011 23:09
Re: Mám Polo 1.4
Teraz neviem či sa chválite alebo stažujete. Ta spotreba je teda na to ze polo je male auto nic moc, pri cenach paliv ake su je pre mna spotreba a prevadzkove naklady dolezita vec. Felicia 1.3 chodila za tolko isto s 40 rocnym OHV 8V motorom a s ovela horsou aerodymamikou, tak kde potom soudruzi z NDR udelali chybu? Male auto musi jazdit za 5l benzinu inak je to onicom. A ze sa vam po roku nesype no slava. Za mna :no:
13. 10. 2011 15:08
Re: dobra volba
Dobre. Ale toto auto je primarne urcene pre zenske a tak ti prida plyn po nastartovani a mas po motore. Ozaj skvele :yes:
13. 10. 2011 11:48
Re: dobra volba
A co s tim ma turbo spolecneho? Ten vykon neni o tolik vyssi.
Avatar - Slavek-TDM
13. 10. 2011 09:12
Re: kolik?
TSI 1.2 melo od zacatku 2 ventily na valec. Duvod je snizeni odporu a zlevneni vyroby. Dvouventilova konstrukce ma vyhodu i v jednodussim umisteni svicky a primeho vstriku, protoze u takhle malyho prumeru valce (7.1cm) neni zadna sranda tam vsechno srovnat. A krom toho vykonove parametry jsou dobre, turbina pres o fous mensi "diru" ventilu nafouka dostatek smesi.
Avatar - Choochoo
13. 10. 2011 08:08
Re: dobra volba
Kolega mel take problem s rozvodoma, poslana hlava do nemecka. Pak od jineho cloveka co ma jinou znacku slysim na tema rucka nesmysl, jak se ma zatahovat rucka pri parkovani, ze jinak muze preskocit retez, remen. Rikam si 10 let bez problemu u strasiho auta, co jsou to za nesmysli, ze bych s tim zacal u noveho pro jistotu? A pak mi dojde, ze ono vlastne puvodcem techto problemu jsou TSI, kdy je napinan retez po startu, az je natlakovan nejaky okruh pro napinak. Takove problemy bych chtel mit >:D , miluju cist prispevky pro zasmani, jak konkurence nenabizi sirsi paletu motoru, jak je TSI usporny oproti atmosfere( pravda, vw stali vzdy za ho...), jak tahne nafta vod spodu... U auta mi za 30tis km zere benzinova kilowata 0,05825 l/km. Jeste ze ken koncern ty auta vyrabi, pac bych ani nevedel, co muze vyrobce vsechno podelat ;-)