VW Polo s novým motorem: 1,2 TSI o výkonu 66 kW
Zatímco Škoda Fabia dostala už loni dvě výkonové verze motoru 1,2 TSI (63 a 77 kW), u Volkswagenu Polo a SEATu Ibiza zůstal prostor druhého nejsilnějšího benzinového motoru v běžné nabídce vyhrazen staršímu atmosférickému 1,4 16V o výkonu 63 kW.
V případě Volkswagenu ale dochází ke změně – po bok čtrnáctistovky (na českém trhu základní motorizace) se zařadila nová verze agregátu 1,2 TSI. Dosahuje výkonu 66 kW a točivého momentu 160 Nm.
Hodnota výkonu o 3 kilowatty překonává Fabii s obdobným motorem, maximum točivého momentu i otáčky, ve kterých je dosahováno, se shodují.
Volkswagen Polo - ceny zážehových motorů | |||||
Motor | 1,4 16V | 1,2 TSI | 1,2 TSI BMT | 1,2 TSI | 1,4 TSI |
Převodovka | 5M (7DS) | 5M (7DS) | 5M | 6M (7DS) | 7DS |
Zdvihový objem [cm3] | 1390 | 1197 | 1197 | 1197 | 1390 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/2 | 4/2 | 4/2 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 63/5000 | 66/4500 | 66/4500 | 77/5000 | 132/6200 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 132/3800 | 160/1500-3500 | 160/1500-3500 | 175/1550-4100 | 250/2000-4500 |
Max. rychlost [km/h] | 177 (177) | 182 (182) | 182 | 190 (190) | 229 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,1 (11,9) | 10,9 (10,9) | - | 9,7 (9,7) | 6,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 (5,8) | 5,1 (5,3) | - | 5,3 (5,3) | 5,9 |
Cena Trendline [Kč] | 239.900,- | 249.900,- | 260.400,- | 281.100,- | - |
Cena Comfortline [Kč] | 259.500,- | 267.500,- | 276.400,- | 303.800,- | - |
Cena Cross [Kč] | 310.300,- | 319.000,- | - | 350.300,- | - |
Cena GTI [Kč] | - | - | - | - | 444.700,- |
Polo Trendline má standardně ESP, čtyři airbagy, rádio s CD přehrávačem, centrální zamykání, elektrické stahování předních oken, volant nastavitelný ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, asistent pro rozjezd do kopce a vnější zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie. Vyšší cenu proti konkurenci tedy může základní provedení obhájit bohatší výbavou, než bývá v dané třídě v nejlevnějším provedení obvyklé.
Comfortline má navíc dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, dělená a sklopná zadní sedadla a palubní desku z měkčeného plastu.
Standardem pro Polo je třídveřové provedení, pětidveřová karoserie se nabízí formou dvou zvýhodněných paketů. Společně s elektrickým stahováním zadních oken a klimatizací Climatic je za příplatek 15.600,- Kč, když je klimatizace automatická Climatronic, činí výše příplatku 26.600,- Kč. Vestavěný navigační systém RNS 310 je za příplatek 12.100,- Kč pro všechny úrovně výbavy.
Standardem pro CrossPolo jsou pětipaprsková kola Budapest, která obouvají pneumatiky 215/45 R17, k tomu se přidává o 15 mm zvýšený podvozek. Kliky dveří a kryty zpětných zrcátek jsou lakovány v barvě karoserie, naopak lišty kolem oken, B a C sloupek mají leskle černý povrch.
Výbava Cross vychází z provedení Comfortline. To znamená ESP, čtyři airbagy, rádio RCD 210 s CD přehrávačem, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka a výškově nastavitelná přední sedadla.
Cross přidává pětidveřovou karoserii, středovou loketní opěrku s odkládacím prostorem a výklopným držákem na nápoje vzadu, elektrické stahování zadních oken, přední mlhovky (bez funkce přisvěcování do zatáček), volant potažený perforovanou kůží a hliníkové pedály.
Na rozdíl od Pola Trendline a Comfortline není pro CrossPolo určena akce zvýhodňující příplatek za klimatizaci. Zákazník si tak musí připravit plnou výši příplatku: 35.000,- Kč za poloautomatickou klimatizaci Climatic.
Verze GTI je (se započítáním bonusu) levnější o nezanedbatelných 20.700,- Kč.
Ve srovnání s Comfortline je seznam standardní výbavy bohatší o klimatizaci Climatic, elektronickou náhradu samosvorného diferenciálu XDS, 17palcová kola, sportovní paket karoserie, sportovní přední sedadla a sportovní kůží potažený volant s manuální ovládáním převodovky.
Klimatizace Climatronic je pro Polo GTI v aktuální nabídce (v balíčku s pětidveřovým provedením) za příplatek 16.600,- Kč.
Volkswagen Polo - ceny vznětových motorů | |||||
Vznětové motory | 1,2 TDI | 1,2 TDI BlueMotion | 1,6 TDI BMT | 1,6 TDI | 1,6 TDI |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 5M (7DS) | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1199 | 1199 | 1598 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 55/4200 | 55/4200 | 66/4200 | 66/4200 | 77/4400 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 180/2000 | 180/2000 | 230/1500-2500 | 230/1500-2500 | 250/1900 |
Max. rychlost [km/h] | 170 | 173 | 180 | 180 (180) | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,9 | 13,9 | 11,5 | 11,5 (11,5) | 10,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 3,8 | 3,3 | 3,7 | 4,2 (4,3) | 4,2 |
Cena Trendline [Kč] | 279.900,- | 308.100,- | 320.500,- | - | - |
Cena Comfortline [Kč] | 293.600,- | - | - | 322.900,- | 348900 |
Cena Cross [Kč] | 339.700,- | - | - | 370.200,- | 397400 |
Ceny uvedené v tabulkách zahrnují bonus 40 tisíc Kč při financování od ŠkoFINu nebo odprodeji staršího auta protiúčetem. V praxi by ale neměl být problém získat tento bonus ani pro zákazníka, který chce vůz pořídit za hotovost.