Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW pracuje na SUV s technikou Amaroku. Bude vypadat takto?

David Bureš
Diskuze (11)
Volkswagen chce v následujících letech expandovat v segmentu SUV. Jedním bude patrně terénní vůz namířený proti Toyotě Land Cruiser.

Automobilka Volkswagen je sice kvůli emisnímu skandálu nucena šetřit, to však neznamená, že by nepracovala na dalším rozšíření své nabídky. Projekty s nejasným prodejním úspěchem jsou sice zastavovány, vozům s velkou šancí na vysoké prodeje je však dávána zelená. A právě takovým modelem by mohl být offroad s technikou pick-upu Amarok.

Právě o vzniku takového automobilu namířeného proti Toyotě Land Cruiser se už delší dobu spekuluje, přičemž výrobce nyní potvrdil, že na takovém offroadu skutečně pracuje. „Aktuálně probíhá vývoj SUV na bázi Amaroku, které bude poměrně velké osobní auto,“ přiznal šéf australského zastoupení Volkswagenu Carlos Santos. Jedním dechem však dodal, že SUV s technikou pick-upu zatím nebylo definitivně schváleno. Automobilka chce zjistit finanční výhodnost plánu, Amarok SUV se musí finančně vyplatit, jinak nevznikne.

Přestože se o potenciálním modelu mluví jako o SUV, díky využití robustní rámové konstrukce Amaroku se však bude jednat o offroad, vozidlo schopné jízdy i v náročnějších podmínkách. Jestliže Amarok SUV skutečně vznikne, měl by být již prodávanému pick-upu blízko jak svojí technikou, tak designem. Kvůli snaze o snížení výrobních nákladů by se vlastně mohlo jednat vlastně jen o Amarok s nataženou kabinou, jak ostatně naznačuje nezávislý designér Theophilus Chin. Pod kapotou by pak měl pracovat třílitrový vznětový šestiválec, který se objevil pod kapotou modernizovaného Amaroku.

V evropských podmínkách mohou práce na takovém autě překvapit, jenže v různých koutech světa je tento typ vozidel nadmíru populární. Vždyť potenciální konkurent Amaroku SUV, Toyota Land Cruiser hraje v Austrálii, Africe nebo na Středním východě důležitou roli. A jakožto největší automobilka světa (za první letošní pololetí), musí Volkswagen expandovat na různých prodejních bojištích.

Offroad s technikou Amaroku by se mohl stát součástí mohutné expanze SUV. Ve stále oblíbenějším segmentu Volkswagen zaspal, což chce v následujících měsících změnit. Proto chystá záplavu nových SUV – již potvrzen je Tiguan XL, neboli Tiguan natažený na velikost Škody Kodiaq, malé SUV o velikosti Pola nebo crossover vycházející z konceptu CrossBlue, určený především pro americké zákazníky, který patrně ponese označení Teramont. Pro příští rok se počítá také s novou generací Touaregu, nad nímž by navíc mohl stát ještě jeden větší a luxusnější model.

David Bureš
Diskuze (11)
24. 8. 2016 07:27
Takže asi takhle
[odkaz]
23. 8. 2016 10:11
Re: A je to vůbec šťastná volba ?
Pokud bude auto na obrázku vycházet z Amaroku, tedy primárně z konstrukce pick-up, tak bude konstrukčně konkurovat daleko více Toyotě Fortuner než LC.
LC je od počátku konstruován jako osobní off-road...
Na závěr opakuji, co jsem už napsal výše, spolehlivost apod. Toyotě neberu, ale srovnával jsem jízdní výkony a tam je rozdíl mezi produkcí VW a Toyoty nyní propastný... je to dáno tím, že Toyota na rozdíl od VW nemá "kde brát". VW by také nevyvíjel V6 diesel kvůli Amaroku, ale když ho má Audi, tak proč tuhle konkurenční výhodu pořádně nevyužít.
23. 8. 2016 09:53
Re: A je to vůbec šťastná volba ?
Väčší počet prevodov neznamená nič pokiaľ nie je jednotka dostatočne krátka. Takže ak auto pripravili na testy spotreby a nie na teraz, tak stupňov môže byť aj 12. Okrem toho Hilux je auto často využívané záchrannými zložkami pre jeho odolnosť a tu musí VAG na povesti trochu zapracovať.
No a auto na obrázku by už nebol konkurent Hiluxu, ale práve LC.
23. 8. 2016 08:55
Re: A je to vůbec šťastná volba ?
Nelze srovnávat Amarok s LC, ale s Hiluxem.
V současné době však ani srovnání s LC nevyznívá pro Amarok špatně:
A: 3.0 V6 se 165kW/550Nm + 8st. převodovka ZF (bez redukce)
LC:2.8 R4 se 130kW/450Nm + 6st. převodovka Aisin (s redukcí)
Netřeba dodávat, že v obou případech se jedná o stálý pohon všech kol, vyšší výkon a vyšší počet převodových stupňů částečně v terénu eliminuje u VW chybějící redukci, na silnici je poměr sil předem jasný.
Srovnávat Amarok V6 s Hiluxem (R4 110kW), pokud jde o jízdní výkony, dnes už prakticky nemá smysl (tím netvrdím, že Hilux je špatný, to je snad zřejmé).
22. 8. 2016 16:47
pracuje
a hele kodiak 2