VW pracuje na SUV s technikou Amaroku. Bude vypadat takto?
Automobilka Volkswagen je sice kvůli emisnímu skandálu nucena šetřit, to však neznamená, že by nepracovala na dalším rozšíření své nabídky. Projekty s nejasným prodejním úspěchem jsou sice zastavovány, vozům s velkou šancí na vysoké prodeje je však dávána zelená. A právě takovým modelem by mohl být offroad s technikou pick-upu Amarok.
Právě o vzniku takového automobilu namířeného proti Toyotě Land Cruiser se už delší dobu spekuluje, přičemž výrobce nyní potvrdil, že na takovém offroadu skutečně pracuje. „Aktuálně probíhá vývoj SUV na bázi Amaroku, které bude poměrně velké osobní auto,“ přiznal šéf australského zastoupení Volkswagenu Carlos Santos. Jedním dechem však dodal, že SUV s technikou pick-upu zatím nebylo definitivně schváleno. Automobilka chce zjistit finanční výhodnost plánu, Amarok SUV se musí finančně vyplatit, jinak nevznikne.
Přestože se o potenciálním modelu mluví jako o SUV, díky využití robustní rámové konstrukce Amaroku se však bude jednat o offroad, vozidlo schopné jízdy i v náročnějších podmínkách. Jestliže Amarok SUV skutečně vznikne, měl by být již prodávanému pick-upu blízko jak svojí technikou, tak designem. Kvůli snaze o snížení výrobních nákladů by se vlastně mohlo jednat vlastně jen o Amarok s nataženou kabinou, jak ostatně naznačuje nezávislý designér Theophilus Chin. Pod kapotou by pak měl pracovat třílitrový vznětový šestiválec, který se objevil pod kapotou modernizovaného Amaroku.
V evropských podmínkách mohou práce na takovém autě překvapit, jenže v různých koutech světa je tento typ vozidel nadmíru populární. Vždyť potenciální konkurent Amaroku SUV, Toyota Land Cruiser hraje v Austrálii, Africe nebo na Středním východě důležitou roli. A jakožto největší automobilka světa (za první letošní pololetí), musí Volkswagen expandovat na různých prodejních bojištích.
Offroad s technikou Amaroku by se mohl stát součástí mohutné expanze SUV. Ve stále oblíbenějším segmentu Volkswagen zaspal, což chce v následujících měsících změnit. Proto chystá záplavu nových SUV – již potvrzen je Tiguan XL, neboli Tiguan natažený na velikost Škody Kodiaq, malé SUV o velikosti Pola nebo crossover vycházející z konceptu CrossBlue, určený především pro americké zákazníky, který patrně ponese označení Teramont. Pro příští rok se počítá také s novou generací Touaregu, nad nímž by navíc mohl stát ještě jeden větší a luxusnější model.