Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výnos z dálničních známek vzrostl o 4,2 procenta

redakce AUTO.CZ

Dálničních kuponů se loni prodalo přes pět milionů a výnos z nich přesáhl 4,1 miliardy korun. Ve srovnání s předloňskem tak řidiči osobních aut na dálničních poplatcích při stejných cenách zaplatili o 4,2 procenta více. Vyplývá to ze statistik zveřejněných Státním fondem dopravní infrastruktury (SFDI). Platnost loňských celoročních známek tento týden končí, řidiči by proto neměli na jejich výměnu zapomenout.

Největší nárůst o téměř sedm procent fond zaznamenal u desetidenních kuponů. Měsíčních kuponů se meziročně prodalo o 6,5 procenta více. Po odečtení 263 milionů korun na výrobu a distribuci dálničních známek, tvoří příjem státního fondu dopravy necelých 3,9 miliardy korun.

Kromě dálničních známek získává stát peníze za použití dálnic formou výkonového zpoplatnění, které se týká vozidel těžších než 3,5 tuny. Vloni výběr elektronického mýtného vzrostl o 1,9 procenta na 8,7 miliardy korun. Ceny dálničních kuponů se v Česku nezměnily od roku 2012. Roční kupon řidiče vyjde na 1500 korun, měsíční na 440 korun a desetidenní na 310 korun.

redakce AUTO.CZ