Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba VW Phaeton skončí na jaře, manufaktura v Drážďanech bude přebudována

David Bureš
Diskuze (544)
Volkswagen hledá využití pro moderní továrnu v Drážďanech. Na nový Phaeton si totiž ještě počkáme.

Kariéra aktuální generace luxusního sedanu Volkswagen Phaeton se už pomalu blíží ke konci, automobilka oznámila, že výroba bude ukončena na jaře příštího roku. S nástupcem se počítá, podle dostupných zpráv se ho ale dočkáme až v roce 2020.

Volkswagen proto v současnosti hledá možnosti, jak během následujících let využije továrnu v Drážďanech, kde se Phaeton vyrábí. Takzvaná prosklená manufaktura byla vybudována na začátku tisíciletí právě kvůli montáži tohoto luxusního sedanu. V minulosti zde však kvůli využití kapacity vznikal také Bentley Continental Flying Spur a jeho nástupce pojmenovaný už jen Flying Spur.

Zatím není jasné, jaké modely se zde v následujících letech budou vyrábět. V minulých měsících se spekulovalo o tom, že by se zde mohla montovat třetí generace Porsche Cayenne, tento týden ale bylo oznámeno, že se nové SUV bude kompletně vyrábět v Bratislavě. Lamborghini Urus zase nakonec bude montováno v italské Sant' Agatě. Luxusnímu provedení továrny by každopádně seděla produkce nějakého speciálního auta.

Volkswagen pouze oznámil, že montážní linku přebuduje tak, aby byla dostatečně flexibilní pro montáž různých modelů. V příštím desetiletí by se pak manufaktura mohla vrátit k výrobě Phaetonu, připravovaná druhá generace bude podle současných plánů značky poháněná výhradně elektřinou.

Volkswagen zdůrazňuje, že drážďanský závod zůstává nedílnou součástí automobilky. Továrna bude nadále otevřena návštěvníkům, zákazníci si pak v zajímavém prostředí budou moci převzít svůj nový automobil.

Zhruba 100 zaměstnanců továrny zůstane během její rekonstrukce v Drážďanech. Většina pracovní síly se však dočasně přesune do Zwickau. V tamním závodě se aktuálně vyrábějí modely Golf a Passat, rovněž tam vznikají karoserie pro Phaeton a modely Bentley – Continental a Flying Spur. Část pracovníků poputuje také do ostatních továren Volkswagenu.

Skleněná manufaktura byla vybudována v centru Drážďan. I proto je její architektura navržená Gunterem Hennem začleněna do zástavby města. Navíc je i nebývale šetrná k životnímu prostředí.

David Bureš
Diskuze (544)
29. 5. 2016 21:47
Re: Machr a sněženky
Protože neumět ani seřadit čísla za sebe je celkem fatální problém ;-)
29. 5. 2016 21:46
Re: Machr a sněženky
A? ;-)
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2016 10:46
Re: Machr a sněženky
Proč jiný pořadí? Podstata je že říkáš co se zrovna hodí ;-)

[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2016 10:40
Re: Machr a sněženky
[odkaz] :-)
18. 3. 2016 23:40
Re: Machr a sněženky
To že ty nemáš žádné relevantní zdroje je tvůj problém, takže proč dokola jen tupě papouškuješ něco co sis někde možná přečetl ale sám o tom jinak nevíš nic je těžko říct.

Na Blance jsi vyhořel jak papír, jsem rád že to připomínáš :yes: ;-)