Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Yamaha přináší umělou inteligenci mezi motorky. Na jezdce prý reaguje jako živá

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Tokio se stane místem světové premiéry konceptu Yamaha MOTOROiD schopného reagovat na svého jezdce téměř jako živá bytost. Vedle něj se pak představí i evoluce projektu MotoBot a další novinky.

Tokio bude hostit ve dnech od 25. října do 5. listopadu letošního roku 45. ročník autosalonu a Yamaha si pro něj připravila řadu novinek. Některé z nich se rozhodl japonský výrobce motocyklů lehce poodhalit s mírným předstihem.

Mezi největší lákadla stánku značky Yamaha má v Tokiu patřit koncept MOTOROiD. Futuristicky vyhlížející stroj ovšem nemá ohromovat pouze svým designem, ale rovněž i schopnostmi, protože má být schopen rozpoznat svého jezdce a reagovat téměř jako živá bytost.

Yamaha prozatím blíže nespecifikuje, co přesně si máme představit. Nejspíš se MOTOROiD nebude stavět na zadní jako pes, který radostně vítá svého pána, ale spíše nažhaví všechny systémy, aby byl připraven k jízdě, a odklopí krovky, jimiž bude přidržovat zadní partie svého jezdce za jízdy, aby mu umožnil pohodlně se vyhoupnout do sedla.

Podle tiskových materiálů pak má tento koncept ztělesňovat tzv. Kando, což je japonský výraz pro pocity hlubokého uspokojení a zároveň i intenzivního vzrušení, které zažíváme při setkání s něčím výjimečným.

Další novinkou pro Tokio je MotoBot Ver. 2, což je do jisté míry starý známý robot, který se poprvé představil roku 2015. Letos se představuje ve své nové podobě, v níž stále sedlá supersport Yamaha R1M, s nímž má být schopen dosáhnout rychlosti přes 200 km/h na závodním okruhu.

Hlavním cílem robotického jezdce je ovšem čas na jeden okruh, který bude lepší než čas dosažený na stejné trati a za stejných podmínek Valentinem Rossim. Možná, že se jednou dočkáme závodů MotoGP, kde lidské jezdce nahradí roboti podobně jako v sérii Roborace.

Svět dvou a čtyř kol má propojit koncept Yamaha MWC-4, který má sice vpředu i vzadu po dvou kolech, ale obutých do motocyklových pneumatik. Tento elektromobil se totiž bude v zatáčkách naklánět v zatáčkách stejně jako motocykl a jeho podvozek má poměrně blízko k současným tříkolovým skútrům.

Poslední prozatím poodhalenou novinkou značky Yamaha pro Tokio je horské elektrokolo YPJ-XC s novou generací pohonné jednotky PW-X , které má mít podle oficiálních materiálů velmi blízko k sériové výrobě.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)