Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Z Olomouce do Vyškova nově rychlostí až 130 km/h

Jan Mička
Diskuze (52)
Jezdíte často z Olomouce do Vyškova a nemůžete vystát rychlostní limit 100 km/h? Od včerejšího dopoledne se již nervovat nemusíte.

Rychlostní silnice R46 z Olomouce do Vyškova se několik let stává terčem kritiky většiny řidičů. Omezení na stokilometrovou a někdy i menší rychlost však neušlo pozornosti ministra dopravy Zdeňka Žáka, který zde v průběhu včerejšího dopoledne ceremoniálně nahradil první z nyní již neplatných dopravních značek. Místo původní stovky se zde nově bude moci jezdit o 10 km/h rychleji, v některých místech bude dokonce povolena rychlost shodná s běžným dálničním limitem. Místí omezení v oblastech s křižovatkami bez připojovacích pruhů však budou zachována, průjezd Prostějovem nevyjímaje. Přeznačkování silnice stálo přibližně půl milionu korun a hotovo by mělo být během zítřejšího dne.

Hlavním impulzem ke zvýšení maximální povolené rychlosti je aktuální stav silnice. Po dvouleté rekonstrukci, během které byl položen nejmodernější asfalt, a jízdní pruhy byly odděleny nejnovějším typem středových svodidel, již podle Žáka nejsou omezení potřebná. Jeho názor se však neshoduje s odborníky a policií. Těm vadí nepřiměřené parametry silnice (především pak sklon a poloměr některých zatáček), ale také absence odstavného pruhu. Řidiči by pak nemuseli na porouchaná vozidla včas zareagovat a malér je na světě. Nutno podotknout, že silnice byla skutečně navrhována na maximální rychlost 100 km/h.

Rekonstrukce rychlostní silnice R46 stála 300 milionů korun. Mimo osazení novými svodidly a položení nového asfaltového povrchu došlo i na realizace připojovacích a odbočovacích pruhů na jedné z kritických křižovatek. Další na výstavbu zatím čeká.

Jan Mička
Diskuze (52)
16. 10. 2013 08:03
Re: no sláva
No zase tak ta tvoje matematika fungovat nebude. Myslíš, že kdyby se mohlo jet 150 tak všichni pojedou 170? Já jezdím většinou po dálnicic 140-160. Když nejsou vhodný podmínky tak samozřejmě pomalejc. Kdyby mi povolili neomezeně, tak jezdím furt stejně. Protože se jednak nepotřebuju nikde zabít, takže jezdím s rozmyslem a za druhý pak auto dost chlastá. Ještě nikdo nevymyslel značku, která by nás ochránila proti blbcům. Blbec nemá mít vůbec papíry. Značka to nezachrání. A fakt že řidiči nerespektují značky pramení dost často z jejich nesmyslnýho umístění. Různě zapomenutý značky z doby kdy se silnice opravovala a pak už jaksi nikdo nesundal 30 nebo 50. Popřípadě omezení bez ukončení omezení, takže si řidič musí domyslet kam asi to má platit. To všechno řidiče vychovává k tomu aby nerespektoval značky a řídil se vlastním úsudkem.
16. 10. 2013 07:54
Re: no sláva
Když je provoz, mlha, déšť, sníh tak se samosebou nedá jet ani těch 130, protože je to vzhledem k hustotě provozu nebezpečný. To musí pro tvoji informaci poznat řidič sám kolik si může za daný situace dovolit. Když jedu sám po prázdný dálnici tak je to něco trochu jinýho a můžu jet naprosto bezpečně třeba 180. Hrozně se mi v tomhle ohledu líbí dálnice v Německu. Když je provoz nebo mizerný počasí jedeš pomalu, když ne můžeš letět 2 kila. Prostě svoboda.
16. 10. 2013 07:40
Re: Konečně
Ty si jazdil maximálne v kočíku pri zadných dverách autobusu a tú rýchlosť si si počítal na oslintaných prstoch, že...?
Ale ak náhodou píšeš pravdu, odpoviem ti len jediné: Prasatá jak si ty nepatria na cesty.
Avatar - Vampix(Diesel Power)
15. 10. 2013 23:10
Kdo chce, pojede...
Aneb pro mně to má celkem 0 (nulovou - nula nula nic) vypovídající hodnotu. Dá se tam jet 130, jezdím se tam tak, ale nejde to vždycky. 90% řidičů se tam přizpůsobuje provozu co jsem zažil a problikávajících spěchajících jsem tam potkal zřídka. Většinou to tam člověka hlava nepustí letět 160 po celou dobu....

No a co se stane s novými značkami? Předpokládám, že ta cestovní rychlost se o tolik nezvedne opravdu kvůli tomu jak se tam člověk cítí "bezpečně", bude to akorát pokryto a nebude se tolik vybírat.... A pokud tam někdo má tendenci jezdit pravidelně 160 tak pojede ať je tam 100 nebo 130...

Zas tak tragicky (kromě "vyhozeného" půl milionu) bych to neviděl. ;-)

Ad pozemky pod dálnicemi tohle jsou věci co by se měly řešit ještě předtím než třeba budou lidi vůbec vědět, že tam něco bude. Což je ale nejspíš nemožné, pak je třeba počítat s tím, že to bude něco stát a zrovna u výstavby naších dálnic světové ceny a kvality ugandské polňačky jsou tyhle náklady ještě relativně přijatelné, kdyby ty peníze co na to jsou určené nebyly na různých souostrovích, v drahých autech nebo se jen tak nepovalovaly v krabicích od vína.... A jít na to rovnou s politikou naceníme to tomu člověku tak že si z toho sedne na zadek tak by ten odkup mohl být zase rychlejší než se handerkovat, pak člověk vycítí, že je to nutnost a já jsem tady "pán" a takhle to dopadá....
Avatar - aproximus
15. 10. 2013 22:48
Re: Vlekl jsem se tam 117 GPS
no nevím jestli by to situaci až tak vyřešilo, protože za olomoucí hustota provozu rapidně klesá...