Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Za falšováním údajů o emisích stáli podle Volkswagenu jednotlivci

redakce AUTO.CZ
Diskuze (165)
Za falšováním údajů o emisích naftových automobilů z koncernu Volkswagen pomocí speciálního softwaru stáli pouze jednotlivci, nešlo o firemní rozhodnutí, řekl šéf aktivit Volkswagenu ve Spojených státech Michael Horn.

Řada členů výboru se však podle BBC na jeho tvrzení dívá skepticky. "VW se nás snaží přesvědčit, že je to práce několika neposlušných inženýrů. Já tomu nevěřím," prohlásil například kongresman Chris Collins.

Sám Horn připustil, že je "těžké uvěřit", že vedoucí pracovníci Volkswagenu o softwaru pro falšování emisí nevěděli. Prohlásil, že již loni na jaře věděl, že firma možná porušuje americká pravidla pro emise. Dodal však, že o samotném softwaru umožňujícím manipulovat s výsledky měření emisí se dozvěděl až letos v září, kdy Volkswagen přiznal, že tento software instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě.

"Na jaře 2014 jsem byl upozorněn na možné nedodržování pravidel u emisí," uvedl Horn. "Byl jsem rovněž informován, že naši inženýři budou při řešení tohoto problému spolupracovat s úřady," dodal. O softwaru umožňujícím falšování emisí automobilka podle Horna informovala americké regulátory letos 3. září. Americký federální Úřad pro ochranu životního prostředí (EPA) pak tuto informaci zveřejnil 18. září.

"Rád bych vám nabídl upřímnou omluvu za používání tohoto softwaru," řekl Horn vyšetřovacímu výboru amerického Kongresu. "Nemyslel jsem si, že je něco takového ve skupině Volkswagen možné," dodal.

Horn rovněž uvedl, že svolávání problémových automobilů k úpravě by mohlo zabrat jeden až dva roky. "Víme, že tyto vozy dokážeme upravit tak, aby splňovaly emisní normy," prohlásil. Upozornil, že úprava pravděpodobně bude mít "mírný vliv" na výkon automobilů, jejichž maximální rychlost by tak mohla klesnout o jednu až dvě míle (zhruba 1,6 až 3,2 kilometru) za hodinu. Úprava každého vozu si podle Horna vyžádá pět až deset hodin práce.

Ve Spojených státech bylo softwarem umožňujícím falšování testů emisí vybaveno 482.000 vozů. Za každý z těchto automobilů přitom může firma dostat pokutu 37.500 dolarů. Celková pokuta v USA by tak teoreticky mohla dosáhnout až 18 miliard dolarů (téměř 440 miliard Kč).

"Bylo to pár softwarových inženýrů, kteří se z nějakého důvodu rozhodli software nainstalovat," uvedl Horn. "Nebylo to firemní rozhodnutí. Nekonala se žádná schůze vedení, která by to schválila," dodal.

Automobilka již dříve upozornila, že ačkoli byl software instalován do zhruba 11 milionů aut po celém světě, ve většině z nich nebyl aktivní. V Evropské unii byl software instalován do zhruba osmi milionů automobilů. Podle Volkswagenu ale zatím není jasné, zda software porušuje evropská pravidla.

Němečtí vyšetřovatelé dnes v souvislosti s emisním skandálem Volkswagenu provedli prohlídky na několika místech včetně ústředí koncernu ve Wolfsburgu. Pátrání mělo za cíl zajistit dokumenty a zařízení pro ukládání dat, které by mohly pomoci určit, kdo se na údajné manipulaci podílel a jak byla případně provedena.

Analytici ze společnosti UBS odhadují, že Volkswagen bude muset v důsledku skandálu vynaložit na pokuty, právní spory a svolávání automobilů zhruba 35 miliard dolarů. Skandál by navíc pro Volkswagen mohl mít negativní dopad na prodej vozů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (165)
15. 10. 2015 14:52
Re: A ted tu o perníkové chaloupce
K začátku tvýho příspěvku jen dodám, že to je teda stejný jako to bylo v Lybii. Lidi si tam žili v luxusu a jen díky tomu, že západ vyzbrojil pár povstalců, který pomohli rozjet svržení Kadáfího to tam teď vypadá jako v nějaký rozvojový zemi.
15. 10. 2015 13:48
Re: A ted tu o perníkové chaloupce
To máš bohužel naprostou pravdu. :-O
15. 10. 2015 13:46
Re: Vzpoura deprivantů ...
Neporoste, pže na nich nelze vybudovat elektrickou síť. Je to jen doplněk, který jde kombinovat v určitým poměru k třeba tepelným nebo atomovým. Ekologická recyklace specielně aut vůbec nijak propracovaná není. Funguje to stejně jako EURO5 diesely jen na papíře a odtud ty čerpáš rozumy. V praxi to funguje tak, že aby se automobilky třeba mohly prsit tím, že používají recyklované plasty, tak vezmou originál materiál a v určitým zanedbatelným poměru ho "znečistí" regranulátem (5-10%) tak aby neztratil původní vlastnosti, ale bylo ho možné de jure vydávat za regranulát a pak dají autu nálepku, že 40% dílů je vyrobeno z recyklovaných materiálů. S tím mám osobní zkušenost z mého zaměstnání, kdy nás k tomu nejmenovaná automobilka navedla. To ti přijde jako propracovaná a sledovaná záležitost? Žiješ v přeludu. Jsi obelháván ze všech stran a vůbec si to neuvědomuješ!
15. 10. 2015 13:35
Re: A ted tu o perníkové chaloupce
To že mají u nás komunisti takovou podporu můžeš přikládat jedině tomu, že zbytek politickýho spektra je nevolitelnej balast, kterej by měl z části sedět za katrem a z části bejt zrovna postřílenej. V Americe takhle na výběr nemají, tam ty kriminální živly prostě musejí zvolit a nic jinýho si vybrat nemůžou. Když teď vidím jejich kandidáty na prezidenta, tak je to všechno zralý tak do kriminálu.
15. 10. 2015 13:30
Re: A ted tu o perníkové chaloupce
To je taky dobře, pže ta tvz umírněná opozice, kterou vyzbrojuje USA potřebuje rozsekat taky. Když nesmí opozici podporovat Rusko na Ukrajině, tak proč by měli mít povstalci v Sýrii nějaký výhody že ;-)