Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Za volantem Hondy Civic Type R

Michal Fokt
Diskuze (48)
O příchodu ostrého hatchbacku Honda Civic Type R jsme vás již informovali, nyní jsme zde s prvními dojmy za jeho volantem.

O příchodu ostrého hatchbacku Honda Civic Type R jsme vás již informovali, nyní jsme zde s prvními dojmy za jeho volantem.

Atraktivní spoilery na karoserii a velká kola sportovní auto nedělají, i když k němu neodmyslitelně patří, proto jsme byli zvědaví na první jízdní zkoušky. Ty se konaly na ploše letiště v Hořovicích a mohli jsme vyzkoušet slalom, losí test, brždění s vyhýbacím manévrem a také akceleraci na startovací dráze.

Těžko říci, která disciplína byla zajímavější. Dvoulitrový Type R s výkonem 147 kW táhne velice dobře již prakticky od volnoběhu, a do 6000/min se díky plynule proměnnému časování sacích ventilů VTC chová jako málokterý jiný motor stejného objemu. V šesti tisících však dojde k aktivaci ostré vačky systému VTEC a následná akcelerace, která trvá až do zásahu omezovače při 8500/min (!) překvapí i hodně otrlého řidiče. Ani brzdy se nenechají zahanbit. Nejde však o žádné „jedovky“ – mají příjemný, ale přitom důrazný nástup a dokáží vůz neobyčejně rychle zastavit.

Ten, kdo by čekal ukrutně tvrdé pérování, bude příjemně překvapen. Civic Type R je totiž překvapivě komfortní, aniž by tím ale cokoliv slevil z jízdních vlastnosti. V zatáčce se lehce nakloní, jinak ale ze svého neutrálního chování nesleví naprosto nic. Nedotáčivost vůz prakticky nezná, v mezních situacích je, stejně jako řadový třídveřový hatchback, mírně přetáčivý, jeho ovladatelnost i v kritických situacích je však příkladná, stejně jako reakce na pohyby volantem. Zmiňovat naprosto precizní řazení s krátkými drahami je snad u Hondy zbytečné, díky nezvyklé konfiguraci šesti rychlostních stupňů a zpátečky v jedné úrovni je však nutné si zvyknout na umístění „pětky“, což však zdatným řidičům, pro něž je Type R určen, rozhodně nebude činit sebemenší potíž. Velmi se nám líbila též sportovní sedadla s vynikajícím držením těla.

Jak už jsme vás informovali, tento sportovní vůz stojí 809 900 Kč, a na základě prvních dojmů můžeme potvrdit, že bude na našich silnicích hledat jen těžko nějakého konkurenta, a to i ve vyšších kategoriích.

Michal Fokt
Diskuze (48)