27.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Zapomenuté prototypy Škoda: Klikatá cesta k Favoritu

 

Od poloviny šedesátých let Škoda věřila hlavně motoru vzadu a pohonu zadních kol. Postupem let to ale bylo třeba změnit, koncepce v případě malých aut zastarala.

Na přelomu šedesátých a sedmdesátých letech se ve světě začalo ukazovat, že pro malá auta je nejvhodnější koncepce motoru vpředu a pohonu přední nápravy. Mladoboleslavské AZNP však vyráběly malý vůz přesně s opačným rozmístěním techniky – motorem vzadu pohánějícím zadní kola. Bylo na čase to změnit.

Práce v nastupující normalizaci ale rozhodně nebyly jednoduché. Některé nadějné projekty byly zmrazeny, a tak se vůz Škoda s pohonem předních kol začal sériově vyrábět až na konci osmdesátých let. Nakonec dostal jméno Favorit.

Projekty vozů s pohonem předních kol jsme v předchozích dílech seriálu o zapomenutých prototypech značky Škoda zatím jen lehce nakousli. Zmiňovali jsme 760 navrženou studiem Ital Design i výsledný Favorit od Bertoneho. Cestu mezi prvotními nápady o autě s pohonem přední nápravy a sériovým automobilem jsme ale ještě detailně nezmapovali. Nastal čas to napravit.

1/6 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Zapomenuté prototypy Škoda: Klikatá cesta…







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Brutální video: Kráva nakopla batole, dítě letělo vzduchem jako hadrová panenka

Brutální video: Kráva nakopla batole, dítě letělo…

Zahrávat si se zvířaty, zvláště s těmi, která jsou větší než my, se nevyplácí. Přesvědčil se o tom i malý…

FIFA 17 recenze: Fotbalová hra s duší a příběhem

FIFA 17 recenze: Fotbalová hra s duší a příběhem

Sportovní hry procházejí s novými ročníky každoroční aktualizací a evolucí. Na konzolích nové generace tomu tak…

 

iSport.cz

Slavia uspěla až v prodloužení, Kladno vede první ligu o pět bodů

Slavia uspěla až v prodloužení, Kladno vede první…

Kladno vede po vítězství 2:0 ve Frýdku-Místku první hokejovou ligu už o pět bodů. Pražská Slavia totiž…

Holoubek na roztrhání! Hráči musí ukázat, že patří do Sparty, hlásí kouč

Holoubek na roztrhání! Hráči musí ukázat, že patří…

Zajímavé, ale také hektické dny zažívá sparťanský trenér David Holoubek. Ten totiž po odvolání Zdeňka Ščasného v…

 

Reflex.cz

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to velcí kluci

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to…

Miloš Zeman, resp. jeho hradní kancelář, se neomluví za prezidentova slova na adresu Ferdinanda Peroutky.…

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení muslimské burky a nikábu

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení…

Česká média v úterý zveřejnila zajímavou zprávu, že švýcarská Národní rada (dolní komora parlamentu) schválila…