Ženevský stánek Fiatu: Outdoor, retro, krásné ženy
Na první pohled to vypadá, že Fiat pouze znovu „provařil“ stávající modely, hlavně v případě Dobla tomu ale tak není. Po vzoru modelu 500L Trekking dostalo také ono outdoorový přídomek a musíme uznat, že mu docela sluší.
Fiat Dobro Trekking totiž není pouze o vnějších ochranných plastech, drsněji vypadajících litých kolech a frajerském nápisu na bocích karoserie, ale především o větší světlé výšce (+10 milimetrů), dodatečném krytu motoru a systému Traction+, který má přinést podobnou jistotu jako u vozu s pohonem všech kol, byť má hnaná pouze ta přední.
V podstatě se jedná o stejný systém jako u některých modelů koncernu PSA (Grip Control) – elektronika upravuje funkce kontroly trakce a specificky přibrzďuje jednotlivá kola, aby nedocházelo ke ztrátě přilnavosti na kluzkém povrchu. Prosté, jednoduché, a po zkušenostech například s Peugeotem 2008 také docela funkční.
Spojení Fiatu a oděvní společnosti není ničím neočekávaným - jen si vzpomeňte na roztomilou 500 Gucci a máte jasno. Podobný recept nyní Italové využili také u modelu Panda a výsledek v podobě Pandy K-Way zasluhuje pochvalu. Líbí se nám vnější kontrastní doplňky, stylové čalounění, praktické kapsy za předními sedadly a dokonce reflexní vesty navržené přímo oděvní společností.
Tato excentrická Panda navíc není pouhým výstřelem do tmy. Jak jsme totiž uvedli již dříve, dostane se do prodeje na konci dubna (nejdříve v Itálii) a propluje také na ostatní evropské trhy. Čekejme dva zážehové motory – dvanáctistovku s výkonem 51 kW i ve verzi na LPG a dvouválec 0.9 TwinAir spalující benzin či CNG. Později se objeví také úsporný turbodiesel 1.3 Multijet.
Kromě sličných modelek, kterých bylo alespoň podle našeho odhadu na stánku Fiatu suverénně nejvíce, se nám zalíbila stylová „pětistovka“ s přídomkem Vintage´57. Ten si Italové nevymysleli náhodou – odkazuje na rok premiéry původního Fiatu 500 – a s ohledem na to byl nejmenší model značky designově upraven. Dostal parádní pastelový lak karoserie, šestnáctipalcová chromovaná kola, bílá vnější zpětná zrcátka, bílou střechu a adekvátně „vybarvený“ interiér. Zkrátka parádní nostalgie, za jejíž přínos si Fiat zaslouží pochvalu.