Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zetor Tractors a blízká budoucnost

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Tradiční český výrobce traktorové techniky v souvislosti s letošním veletrhem Agritechnica poodhalil svou strategii pro blízkou budoucnost.

Společnost Zetor Tractors na letošním veletrhu Agrotechnica, pořádaném v Hannoveru od 10. do 14. listopadu, vedle designové studie traktoru Zetor by Pininfarina představila i svou novou strategii.

Cílem společnosti Zetor Tractors je rozšíření nabídky modelových řad z aktuálních čtyř, jimiž jsou Major, Proxima, Forterra a Crystal, na šest tak, aby bylo obsaženo výkonnostní spektrum od 36 do 147 kW (49 až 200 k). Tomuto cíli odpovídá již v loňském roce spuštěná spolupráce s německou společnosti Deutz AG.

Aktuální paleta zahrnující modelové řady představuje střed budoucí nabídky, což znamená, že se připravuje uvedení nejmenší a největší modelové řady. První z této dvojice má být poháněn tříválcovým vznětovým motorem o výkonu 36 kW (49 k). Traktor má využívat mechanickou převodovkou s plně synchronním řazením s osmi rychlostmi vpřed a osmi vzad a maximální rychlostí 30 km/h.

Tato pátá modelová řada s tříválcovým motorem má být určena pro využití zejména na malých farmách i mezi hobby farmáři a její uvedení na trh se očekává v příštím roce. V případě jejího protějšku z opačného strany nabídky v podobě vrcholné modelové řady s výkonem až 147 kW (200 k) neuvádí Zetor žádné bližší informace o technice, ale podle dosavadních informací bude využívat design představený na konceptu Zetor by Pininfarina.

Vedle uvedení dvojice zcela nových modelový řad společnost Zetor Tractors oficiálně oznámila rozšíření modelové řady Major o dvě nová provedení. Ta nabídnou zákazníkům čtyřválcové motory s výkonem 55 kW (75 k) a více variantami převodovky. Stroje budou disponovat buďto převodovkou s 12 převodovými stupni vpřed a 12 vzad, nebo převodovkou o rozsahu 24 rychlostí vpřed a 12 rychlostí vzad, obsluhovanou pomocí dvoustupňového násobiče krouticího momentu (PowerShift) a hydraulického reverzoru (PowerShuttle).

Spolu s novými verzemi bude uveden i přepracovaný design ovládacích prvků v kabině traktorů řady Major. Nově bude k dispozici sedadlo spolujezdce. Budoucí modely disponují nádrží o objemu 120 litrů a mají dosahovat maximální rychlosti 40 km/h. Nové produkty mají být využívány na malých farmách orientovaných převážně na živočišnou výrobu.

S ohledem na rozšiřování produktového portfolia a další rozvoj společnosti je kladen důraz i na dealerskou síť. Zetor Tractor vedle současných a tradičních trhů věnuje v současnosti velkou pozornost i západní Evropě, kde hledá nové obchodní partnery. Cílem je upevnění pozice značky na trzích, jako je Německo, Francie, Velká Británie, Belgie, Nizozemsko a Lucembursko.



Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - Bubáq
18. 11. 2015 08:53
Je třeba ocenit
že manažeři Zetoru vedou firmu směrem udržitelného rozvoje (alespoň co dostupné zprávy umožňují posoudit). Žádný Big Bang, rozvoj založený na racionálně zvážených možnostech exportu, správně se odrazili od střední třídy cenově dostupných traktorů a teprve nyní následuje rozšíření nabídky. Velmi oceňuji rovněž směr motory Deutz, i to patří mezi racionální rozhodnutí. Jen převodovky by si měli ponechat v plné šíři sortimentu, ty mohou (vlastně musí) představovat jednu z komparativních výhod. A v neposlední řadě vyzvedávám na první pohled nesmyslné rozhodnutí o lakování kol na červeno: nakonec tato změna představuje podstatný vizuální markant Zetorů a odlišuje je od ostatních "červených" značek.
Avatar - hedvin
17. 11. 2015 13:30
Major
No konečně změna k lepšímu, více rychlostí, rychlejší na silnici a snad trochu hezčí interiér se sedadlem pro spolujezdce. Jen mám pocit, že bude řádově o 100 tisíc dražší než je teď.