Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zisk i tržby slovenského Volkswagenu klesly kvůli silné měně

redakce AUTO.CZ
Diskuze (26)
Slovenský závod německé automobilky Volkswagen v loňském roce zaznamenal pokles tržeb o jedno procento na 193,4 miliardy slovenských korun (zhruba 150 miliard Kč). Jeho čistý zisk se snížil o více než sedm procent na 7,61 miliardy Sk.

Důvodem byl silný kurz slovenské měny vůči euru. Objem výroby v bratislavském závodě však vzrostl na zhruba 249.000 vozů z předloňských 239.000 vozů. Oznámilo to dnes vedení podniku, který je největším slovenským exportérem.

"Vliv směnného kurzu se projevil v hospodářském výsledku, ale ne v počtu prodaných vozidel. Věříme, že zavedení eura od začátku příštího roku celou problematiku zjednoduší," řekl dnes předseda představenstva společnosti Volkswagen Slovakia Andreas Tostmann. Po přepočtu na eura se tržby podniku zvýšily téměř o desetinu na 5,7 miliardy eur a čistý zisk o více než dvě procenta na 225 milionů eur.

Bratislavský závod automobilky Volkswagen se soustředí na výrobu sportovně-užitkových vozidel. Závod rovněž vypomáhá českému sesterskému podniku Škoda Auto s výrobou Octavií, která by se na jeho celkové produkci měla časem podílet 10 až 15 procenty. Celkově hodlá závod v letošním roce udržet výrobu zhruba na loňské úrovni.

Společnost loni investovala 1,6 miliardy slovenských korun. V letošním roce by se měl objem investic zvýšit. "Bude to výrazně více než v roce 2007," řekl člen představenstva Bohdan Wojnar, který má na starosti finance. Nárůst investic podle něj souvisí s přípravou nových produktů.

Volkswagen na Slovensku koncem loňského roku zaměstnával 8500 lidí, z nichž většina pracovala v Bratislavě. Firma má na Slovensku rovněž závod na výrobu součástek v Martině. Další továrna v Košicích připravuje automobily pro export do Ruska a na Ukrajinu.

Automobilová výroba je nejsilnějším odvětvím slovenského průmyslu. Kromě Volkswagenu v zemi působí další dvě automobilky. Francouzský PSA Peugeot Citroën má továrnu u Trnavy a jihokorejská Kia nedaleko Žiliny. Loni tyto tři podniky vyrobily celkem 571.071 vozů. Letos by jejich produkce měla vzrůst nejméně na 640.000 vozů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (26)
11. 4. 2008 08:34
Re: Slovensko
Aj šéfdizajnér v Škode je Slovák - ja viem. Ale je to o tom, ako napísal T613.
11. 4. 2008 08:32
Re: Slovensko
Tvoje myslenie je myslenie slobodného a nezávislého človeka. Nie sú všetci mladí a absolventi tých najvhodnejších škôl. Nie sú všetci slobodní a bez záväzkov. Nie každý má možnosť a chuť sťahovať sa za prácou (to už tu v dejinách bolo, stačilo, nie?). Nie každý dokáže vstrebávať ďalšie vedomosti len kvôli titulu a nie každý si to z rôznych dôvodov môže dovoliť.
Ja mám napríklad len strednú školu a už pekných pár rokov robím inžiniersku prácu ,a myslím, že nie som v tom o nič horší, ako hociktorý inžinier, čo robí so mnou. Našťastie v našej firme ide o to, čo vieš a čo robíš, a nie aký máš titul. Konkrétne o VW v BA sa to povedať nedá a je to prípad aj mnohých iných podnikov. Pounám spústu odbroníkov, ktorí nemajú vysokoškolské vzdelanie, alebo sú inžinieri zo starých socialistických časov, ale všetkých tých dnešných "inžinierov", produktových manžérov a podobnú vysoko cenenú háveď strčia do vrecka. Mladých chalanov absolventov, ktorí sú šikovní, ide im to, učia sa a vlastnoým rozumom sa hýbu vpred, žiaľ, spočítam mna prstoch jednej ruky(alebo možno dvoch, aby som zase nebol zlý).
Je hlúpe, že kým vo VW v Bratislave si zarobíš na jedného Golfa, človek v tej istej funkcii a s tou istou prácou ich za tú dobu môže vymeniť 4 alebo 5. A to je stále tá istá firma...Tie rozdiely a tvrdá hierarchia "kto je viac" je proste prílišná.
Avatar - T613
11. 4. 2008 07:49
Re: Slovensko
Klaudius to dle mě myslel, tak že na území Slovenska nejsou žádné vývojové centra automobilů. Úspěchy jednotlivců jsou hezké, ale..
11. 4. 2008 00:43
Re: Slovensko
Ak by im tam za tie prachy nik nerobil, tak buď zvýšia mzdy alebo celú fabriku na Slovensku zavrú. Keď Nemci a Rakúšania otvoria pracovný trh, niektorí zo Slovenska odídu tam. Už teraz automobilky na Slovensku plačú, že nejest ľudí. Bude ich ešte menej. Na mzdách budú musieť priplácať stále viac.
Avatar - pallas
11. 4. 2008 00:10
Re: Slovensko
Klaudius, neviem ci vies, ale interier Passatu navrhoval slovak..