Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zisk Škody Auto v prvním čtvrtletí vzrost o stovky procent, na 2,6 mld. Kč

Ondřej Láník
Diskuze (12)
Škoda Auto dodala zákazníkům 178,9 tis. vozů, což je o 25 % více než ve srovnatelném období loňského roku. Provozní výsledek činil 2,6 mld. Kč, což ve srovnání s prvními třemi měsíci roku 2009 představuje podstatné zlepšení (787 mil. Kč v roce 2009).

Za zvýšením počtu dodávek stojí především růst čínského trhu s 42,7 tis. vozy (+121,9 %), a pozitivní vývoj ve střední Evropě s 28 tis. vozy (+12,9 %). O růst ve střední Evropě se zasloužil zejména český trh (13.3 tis. vozů +26,6%). Pozitivně se vyvíjely prodeje modelových řad Octavia (+32,4 %), Superb (+119,3 %) a Yeti.

Tržby skupiny Škoda Auto dosáhly ve sledovaném období 52,5 mld. Kč (+32,0 %). Provozní výsledek vzrostl z 0,8 mld. Kč na 2,6 mld. Kč. Růst provozního výsledku lze přičíst především zvýšenému odbytu skupiny Škoda Auto (142,4 tis. vozů, +31,7 %). Dalšími faktory byly příznivý modelový mix (nárůst prodejů modelových řad Octavia, Superb a Yeti) a celkově pozitivní vliv směnných kurzů.

„Na prodejních výsledcích je znát, že se trhy západní Evropy vzpamatovávají z ekonomické recese. Výjimkou je Německo, kde proti loňsku došlo v prvním čtvrtletí k poklesu automobilového trhu téměř o čtvrtinu. Pokud jde o dodávky zákazníkům, profitujeme z vývoje Číny, trhu, který se dynamicky rozvíjí. Potěšitelné jsou i prodeje v České republice. Podíl na domácím trhu tak dosáhl 33,5 %,“ uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje a marketingu, a dodal: „Navzdory nadále panující nejistotě na světových trzích očekáváme i pro zbytek roku nárůst počtu dodávek oproti roku 2009.“

Škoda Auto loni zaznamenala prodejní rekord, když zákazníkům dodala 684 tisíc vozidel, a to navzdory celkovému poklesu světového trhu s automobily.

Ondřej Láník
Diskuze (12)
3. 5. 2010 08:59
Re: ...
Trefa primo na komoru!!! :yes: >:D
3. 5. 2010 08:53
Re: ...
Jo ještě sem zapomněl. Aby si měl představu jak se to má s tím úspěchem. Pokud ti Škodovka při poptávce řekne, že chce rozpadový formulář nabízeného dílu tj. kolik % ceny tvoří materiál, práce, nástroj, tvůj ZISK apod., tak mi to přijde už docela přehnaný. Jenže tím to nekončí oni ti taky řeknou, že maximální tvoje marže na tom díle může být 5% a navíc každý rok od startu výroby po dobu 3 let jim dáš 5% slevu. Podotýkám, že máš 5% zisk. Takže podle počtů Škodovky jim bude za 3 roky ten díl dodávat s 10% prodělkem. Takže ti nedaj jinou možnost, než někde něco ošulit. To že by ti měli nechat taky nějaký peníze na rozvoj firmy a další vývoj neřeší. Jen aby si tady nemlel o tom jak se úspěch neodpouští. Když nevíš jak to Škodovka praktikuje tak radši nic nepiš.
3. 5. 2010 08:41
Re: ...
No to máš pravdu s tím vycházejícím sluncem. Ještě bych taky doplnil, že přeživší tuzemští dodavatelé vyrábí díly z mizernějších materiálů než dřív všemožně odlehčené zkrátka šmejdy. Schováni za různé účelově zaměřené testy a všemožné nic neříkající normy pak hrají s výrobci aut hru o kvalitě a zákazníkovi se to prezentuje tak, že nové auto je mnohem lepší než předešlý typ ačkoliv to není pravda.
3. 5. 2010 08:29
Re: ...
To je všechno jasný. Hele, tak když si takovej přející, tak si vezmi papír a tužku a napiš třeba Martinu Romanovi, že jsi velice spokojený jak se ČEZu daří a že navyšování ceny elektřiny schvaluješ, protože cílem každé firmy je přeci vytvářet zisk.
2. 5. 2010 12:01
Já se nedivím
když dokážou prodat Fabii 1,2 Tsi za 450.000.- tak proč ne. :yes: