Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dojmy: Peugeot 308 SW

David Bureš
Diskuze (26)

Nabídka druhé generace Peugeotu 308 SW se rozšiřuje o kombi. Zavazadelník má stejný objem jako u Octavie.

Den před zahájením letošního ženevského autosalonu byl evropským Autem roku 2014 vyhlášen Peugeot 308. Zároveň v Palexpu debutuje jeho druhá karosářská varianta, kombi 308 SW.

Elegantní křivky se po hatchbacku podařilo Peugeotu aplikovat i na karoserii kombi. Batoh na zádi není nijak těžkopádný, přestože je zadní převis delší o 22 centimetrů než u hatchbacku. Opticky jej odlehčují koncová světla protažená hluboko do boku karoserie. Světla jsou v tomto místě výrazněji nakousnutá než u hatchbacku, tento designový prvek odkazuje na hlavní svítilny.

Palubní deska je samozřejmě totožná jako u hatchbacku. To znamená volant s průměrem pouhých 35 centimetrů, vysoko umístěné budíky a dotyková obrazovka s úhlopříčkou 9,7 palce, která je spolu s celou středovou konzolí mírně natočena k řidiči.

Volant je tedy nutné posunout nízko, aby jeho věnec nebránil výhledu na rychloměr. Někdo si na tuto pozici zvykne, ideálem ale podle našeho názoru není. Dotykový displej je pak sice efektní, hledání třeba ovládání klimatizace ale může být při jízdě méně intuitivní. Nepotěší řadicí páka – s potící se mi dlaněmi klouže, tento problém ale může vyřešit nastavení klimatizace na nižší teplotu.

Boční prosklení je velké, cestující se uvnitř necítí stísněně. Všechny vozy vystavené v Ženevě jsou vybaveny panoramatickou střechou s plochou 1,69 m2, která lehce omezuje prostor pod hlavu. Zatímco u běžného hatchbacku je nad zadní lavicí 93 centimetrů, u kombi s panoramatickou střechou o tři méně.

Kombi se ale kupují spíše kvůli praktičnosti než kvůli stylu. V tomto ohledu 308 SW boduje, zavazadelník francouzského kombi má podle metodiky VDA objem 610 litrů, což je stejně jako v případě Škody Octavia. Zavazadelník má dvojité dno, objem pod podlahou činí 54 litrů, rezervní kolo tento prostor redukuje o 47 litrů. Zavazadlový prostor je dlouhý 105 cm a široký 109 cm, jeho výška pod plato činí 50 centimetrů, nakládací hrana leží v 63 centimetrech.

Na domácím francouzském trhu se nový Peugeotu 308 SW začne prodávat 24. dubna. Prodej na dalších trzích bude následovat krátce poté. O výrobu se postará továrna Sochaux.

David Bureš
Diskuze (26)
Avatar - pallas
5. 3. 2014 16:34
Re: Prečo nedovolili aj C4 kombi?
z C4 mohli mat uz davno kombik, ktory im mohol pomoct s trzbami. Takisto z C-Elysee a P301 uz mali byt davno kombiky. Zvlastna strategia - sami seba pripravuju o peniaze.
Avatar - Ji/Ri
5. 3. 2014 10:27
Re: (s)experimenty se ne vždy vyplatí
Give mi upocenou FIVE....highFIVE!
Avatar - Ji/Ri
5. 3. 2014 10:25
Re: ?????
Volant do interiéru a nahoru.... to se dá z kufru řídit? >:D ;-) ono takové naleštěné balls >:D jen jeden nesmí mít upocené ruce.... to jsi pak v ... jako pan Bureš s šaltpákou... >:-[]
5. 3. 2014 10:06
Re: ?????
A jak nízko sedíš? Já když jsem se do toho posadil, tak jsem měl nad kapličkou ještě haubnu :-) vidět bylo úplně v poho.
5. 3. 2014 09:33
(s)experimenty se ne vždy vyplatí
Některé věci by měly zůstat tak jak fungují po desetiletí tzn. budíky za volantem. Čudlíky v ovládání audia a klimy jsou podle mě nepřekonatelný do doby, než auto bude umět číst myšlenky. Hliníková hlavice řadící páky je ko.otina jak v létě tak v zimě, ale pežó prostě chce být originální-dle mého názoru přijde o dost zákazníků. Nebo snad uvažovali jak pan redaktor tzn. že když si v létě nastavím klimu na 16 stupňů, tak se přestanu potit a zároveň dojde k ochlazení hliníku, případně řeknu ženě, aby se malinko vzdálila a pro změnu foukala na řadičku...

PS: pane redaktore: "s potící se mi dlaněmi"... :no: >:D