Změní BMW systém značení svých modelů?
Byly doby, kdy, pokud jste nenarazili na vtipálka (nebo snílka), bylo zcela jasné, s jakým bavorákem se přetahujete o levý dálniční pruh. První číslice značila modelovou řadu, další dvě objem motoru a "i" nebo "d" prozrazovalo, co má auto v nádrži.
Jenže s příchodem downsizingu a přeplňování to nějak přestalo fungovat. Jednak by vznikly kombinace čísel, které nepůsobí v rámci kategorie zrovna "cool" a objevil se i problém v podobě stejných motorů s odlišným výkonem. Dnes už tedy, až na výjimky, kubaturu BMW zvenku nijak nepoznáte a vypadá to, že v Mnichově na víko kufru lepí, co se jim zrovna zlíbí. Tomu by však měla být učiněna přítrž.
V komunitě příznivců BMW se objevily zprávy, že ani v automobilce z této situace nemají úplně radost a chtějí situaci napravit. Definitivně tím sice skoncují s identifikací objemu motoru, ale i přesto budete mít (časem) dobrou představu o tom, s jakým autem právě máte tu čest.
Jak by mělo v praxi fungovat? Ukažme si to třeba na mnichovské střední třídě. V budoucnu by měla nést základní motorizace bavoráků značení 320i/420i, zatímco druhá nejslabší 328i/428i. Do druhé poloviny výkonového spektra vás posune kód 330i a masové topmodely dostanou označení 440i. Kam zamíří BMW s plug-in hybridní verzí, pak naznačuje jeho insignie 330e. Nad tím vším pak bude jako dosud stát provedení M3 a M4.
Podobným stylem budou řazeny také turbodieselové motorizace, v jejich případě však konkrétní označení zatím do kuloárů nepronikla, nicméně 320d, 330d a 340d lze zřejmě považovat za jistotu. U kompaktní třídy pak nejspíš budou chybět vrcholné verze s číslicí 4.