11 procent řidičů se bojí jezdit do myčky
Společnost Benzina si nechala vypracovat anketu, která se zaměřila na to, jak se motoristé staví k používání mycích linek. V dotazníku šest z deseti řidičů uvedlo, že mycí linky využívají. Ankety se zúčastnilo 474 respondentů.
Anketa ale rovněž odhalila to, že 11 % řidičů se do mycích linek bojí jezdit. Větší obavy z myček mají ženy, obě pohlaví nicméně jako nejčastější důvod strachu z myčky udávají možné poškození auta. Některé řidičky pak svoje obavy vysvětlují klaustrofobií.
Benzina k tomu tvrdí, že pokud řidiči dodržují jasné návody a případné pokyny obsluhy stanice, nemusí mít z mycí linky strach. Myčky navíc bývají vybaveny moderními systémy, které linku mohou zastavit, a kamerami sledujícími vozidlo v celém chodu mytí.
Anketa se také zabývala frekvencí mytí. Z odpovědí vyplynulo, že téměř polovina českých řidičů se o zevnějšek svého auta stará jednou měsíčně, sedm procent motoristů své vozidlo myjí častěji. Myčky využívá 58 % majitelů aut, 54 % myje automobil svépomocí a 17 % řidičů platí za ruční mytí.
Benzina si všimla, že spotřebitelské návyky českých zákazníků se postupně přibližují zvyklostem zákazníků z rozvinutějších zemí EU. Firma tak očekává, že bude narůstat podíl řidičů, kteří budou svůj automobil mýt v mycích zařízeních nebo formou ručního mytí častěji. „Například v Rakousku průměrný motorista umývá svůj vůz až třikrát měsíčně," říká Václav Loula, ředitel pro jakost ve společnosti Benzina.
Největší provoz ve svých mycích linkách Benzina zaznamenává na podzim a na jaře. Podle zkušeností firmy se řidiči rozhodují o umytí auta zejména podle aktuální předpovědi počasí. „Nejvíce jich na mytí dorazí v době, kdy je na následující dny nahlášeno pěkné počasí. Tradičně také provoz myček roste před víkendem, kdy řidiči vyjíždí na výlety či rodinné návštěvy a před dovolenými,“ dodává Loula.