Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

30 let továrny Mercedes-Benz Vans: Továrna prošla neskutečnými změnami

Ladislav Černý Ladislav Černý 14. 10. 2021 • 23:16
13
Zobrazit náhledy (13)
V roce 1996 nahradil řadu T1 model Vario Postupná modernizace továrny zasáhla ovládání automatizovaných linek Pohyb dílů se stal plně automatický V prosinci loňského roku sjelo z výrobní linky v Ludwigsfelde užitkové vozidlo s číslem 1 500 000 Současný areál továrny má vlastní páteřní komunikace i rozsáhlé zázemí Mercedes-Benz Ludwigsfelde Mercedes-Benz Ludwigsfelde Mercedes-Benz Ludwigsfelde

Továrna značky Mercedes-Benz v Ludwigsfelde na lehká užitková vozidla prošla až neuvěřitelnými změnami.

Před třiceti lety sjelo z výrobní linky v Ludwigsfelde první nákladní automobil Mercedes-Benz LN2. Nastalo to po sjednocení Německa, do té doby tato továrna sloužila k výrobě leteckých motorů a později nákladních automobilů IFA.

V současnosti tato továrna tvoří páteřní osu výroby lehkých užitkových vozů koncernu Daimler, protože je třetí celosvětově největší. Denně se vyrobí asi 200 různě dlouhých podvozků s kabinou či jen kabiny s krátkým začátkem podvozku modelu Sprinter, což je více než 50.000 ročně.

Postupné zmenšování

Před třiceti lety byla zahájena produkce nákladního typu LN2, ale ještě téhož roku začala souběžná produkce druhé generace menšího modelu T2, který debutoval již v roce 1967 a vyráběl se zejména v Düsseldorfu. Model T2 vyplňoval mezeru mezi těžkými nákladními vozidly vyráběnými ve Wörthu a dodávkami. V červenci 1996 byl model T2 nahrazen slavným typem Vario, který proslul extrémní životností a až přísné emisní normy způsobily konec jeho výroby pro Evropu.

Posupný nástup modelových řad LN2, T2 a Vario směřoval k ještě menšímu typu. Deset let od zahájení produkce Varia odstartovala výroba podvozkových specifikací Sprinteru. Základ pro nejrůznější nástavby LUV sjíždí z brandenburské výrobní linky od roku 2006 do dnes. V současnosti jde samozřejmě o třetí generaci modelu Sprinter.

Ekonomická síla

Dvacet kilometrů jižně od Berlína nacházející se závod v Ludwigsfelde byl před třemi desetiletími jedním z největších a nejdůležitějších průmyslových zaměstnavatelů v regionu. S tradiční stuttgartskou společností má Brandenburg dlouholetého spolehlivého a silného ekonomického partnera.

Výroba se za posledních třicet let značně změnila a továrna se neustále vyvíjela. Díky své efektivitě a mnoha inovacím je dnes Ludwigsfelde jedním z nejmodernějších součástí skupiny. V posledních letech značně vzrostla digitalizace ve výrobě dodávek Mercedes-Benz, a to v podobě automatizovaných dopravních systémů bez lidské obsluhy či používání čipů v logistických procesech. Do současnosti bylo v továrně vyrobeno více než 820.000 vozidel se znakem Mercedes-Benz.

video

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud