Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

45 let AMG: Nový SL 65 na videu a osm tajných novinek

David Bureš
Diskuze (12)
Matný šedý kabriolet vznikne na počest výročí divize AMG pouze ve 45 exemplářích.

Mercedes-Benz na počest letošních 45. narozenin divize AMG představilo model SL 65 AMG v limitované edici 45th Anniversary. Pod kapotou auta zůstal dvanáctiválec s dvěma turbodmychadly z běžného SL 65 AMG.

Pro tento vůz vznikl speciální matný šedý lak nazvaný designo magno graphite, který má podle slov automobilky zdůrazňovat sportovní charakter auta. Šedou barvu elegantně doplňují karbonové a chromované detaily karoserie.

Interiér je dvoubarevný – kombinuje titanově šedou se zázvorově béžovou barvou. Na unikátnost vozu upozorňuje na krytu popelníku před volicí pákou převodovky nápis „45th Anniversary – 1 of 45.“

Pod kapotou zůstal šestilitrový vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, jehož výkon je 463 kW při 4800-5400 min-1. Maximální točivý moment 1.000 Nm je k dispozici mezi 2300-4300 min-1.

Automobilka pak o SL 65 AMG 45th Anniversary v propagačním videu tvrdí, že jeho kabina je jediným místem, kde může plakat i dospělý muž.

AMG ke svému výročí zveřejnila fotografii, na níž je zobrazena současná nabídka této divize a osm zakrytých automobilů, které ještě nebyly oficiálně představeny.

Jedním z těchto aut je jistojistě hatchback A 45 AMG. Nejmenší model s logem AMG vsadí na přeplňovaný čtyřválec a pohon všech kol.

Ostatní auta však zůstávají zahalena tajemstvím. Jedním z vozů by mohl být chystaný kompaktní sedan ve verzi AMG, dalším zase chystaný sporťák SLC.

Budoucí plány AMG pak počítají s nárůstem vyrobených aut, prim mají hrát hlavně upravené verze kompaktních Mercedesů. Divize bude také pomáhat Mercedesu s vývojem běžných automobilů. Takovým vozem má být například chystaný Mercedes-Benz A 250 Sport.

David Bureš
Diskuze (12)
17. 6. 2012 19:52
Re: Líbí líbí líbí ..
Po pravdě, ta V12 měla takovou sílu, že převodovku pomalu ani nepotřebovala. >:D Ale je to plus, jen co je pravda. Vždy tam byl ten pocit, že pět je méně než sedm. :-!
17. 6. 2012 19:50
Re: Líbí líbí líbí ..
Palič gum. Stejně jako 55 AMG. Vedle M6, když se člověk snažil jet na čas, byl pro smích. Ale ten zvuk a brutální síla. 63 (i s performance paketem) mám už za sebou, na 65 se těším. Jen zamrzí, že 63 přišla o suchou klikovou skříň.
Avatar - Hammunasakra
15. 6. 2012 15:06
Re: Líbí líbí líbí ..
SOUHLASím, ta stará převodovka (sice reálně) až také NEvadila, ale "pocitově"... ;-)
PS: Trošičku (maličká) "chybička" je pořizovací cena + pojistně-servisně-provozní náklady, no prostě PENÍZKY vůbec, ale jinak :yes: :yes: :-)
Avatar - Johny.Rico
15. 6. 2012 13:26
Re: Líbí líbí líbí ..
Já jsem právě nejraději, že už to konečně má ten 7G, protože s tím starým hloupým 5st. automatem to byla vyloženě ztráta si to vozidlo koupit. Nyní už nemá chybu. Jedno z nejdokonalejších aut na světě!
15. 6. 2012 13:15
Re: Líbí líbí líbí ..
Ano, 63 AMG je bráno jako to nejsportovnější. Za mne ale musím konstatovat, že jednoznačně 65. U tohoto auta mi sledování přetížení v zatáčkách a honění desetinek na okruhu přijde až pomalu jako znevažování nadhledu, který zde cítím. Zjednodušeně prvoplánovitou sportovnost mám ve vztahu k tomuto autu hodně potlačenou.