500 mil Indianapolis vyhrál potřetí Dario Franchitti
Největší šance se před závodem dávaly hlavně hochům od Penskeho, vždyť Ryan Briscoe stál na pole position. Nebo vyhraje počtvrté Helio Castroneves? Penskeho Dallary pohánějí motory Chevrolet, zatímco tým Chipa Ganassiho používá konkurenční Hondy. A ty se ukázaly v Indy nakonec jako lepší.
To ovšem nelze říci o pohonných jednotkách od Lotusu. Dva jimi poháněné vozy, které pilotovali Francouz Jean Alesi a Švýcarka Simona de Silvestro, byly příliš pomalé a ředitelství závodu je z bezpečnostních důvodů odvolalo. První vzrušení přinesl až Dario Franchitti, který při pitstopu „uklouzl“. Naštěstí bez následků pro sebe i ostatní. Kolize dosud vedoucího jezdce letošního pořadí IZOD IndyCar Series Willa Powera s Mikem Conwayem v 81. kole ale vypadala už trochu jinak. Conway si trochu zalétal a potkal se s vnější zdí. Ač havárie vypadala divoce, skončila rovněž šťastně.
Vedení se měnilo, jak je v Indy zvykem, často, ale pětatřicet střídání desítky jezdců na čele tu ještě nikdy v historii nebylo! Závod se překulil do druhé poloviny a probíhal poměrně poklidně. Až poslední čtvrtina přinesla divákům opět trochu napětí. Dopředu se začal tlačit Ed Carpenter na voze vlastního týmu. Dotáhl to až na třetí místo, ale po jezdecké chybě a následné nutné zastávce v boxech propadl zase dozadu.
13 kol před koncem udělal „botu“ Marco Andretti, kdy se levou stranou auta dostal mimo dráhu, přišel smyk a neovladatelný monopost směřoval k bariéře. Marco se pustil volantu a incident přestál bez následků. Andretti přitom letos strávil v čele nejvíce ze všech: 59 kol. To už vpředu úřadovala čtveřice Franchitti - Dixon - Kanaan - Sato, mezi kterými se nakonec rozhodlo.
Drama v posledním kole
Pamatujete na loňský ročník, kdy nováček J. R. Hildebrand přišel o triumf v poslední zatáčce a vyhrál dnes již bohužel nežijící Brit Dan Wheldon? Letos jsme poznali tajenku už v první zatáčce posledního kola. Japonec Takuma Sato, nechvalně známý svými kaskadérskými kousky z F1, se tlačil do vedení. Ale Franchitti ho před sebe nepustil, byť mu podle vlastních slov chtěl udělat místo.
Sato se dostal na vnitřní okraj, došlo také ke kontaktu, Takuma ho neustál a jeho náraz do zdi znamenal konec závodu, protože byly okamžitě vyvěšeny žluté vlajky. Sen o prvním vítězství japonského pilota ve „Staré cihelně“ se tak rozplynul. Možná trochu škoda, Takuma jel skutečně výborně! Poslední kolo s pořadovým číslem 200 tak už bylo pro Daria Franchittiho vlastně čestné, předjíždět se v tomto případě nesmí ani v USA. Skot pil mléko s věncem na krku už v letech 2007 a 2010.
Průjezd cílem znamenal už víceméně jen pózování pro fotografy. Závod tedy skončil triumfem stáje Chipa Ganassiho: také druhý Novozélanďan Scott Dixon jezdí v červenobílých barvách sponzora Target. Na třetí příčku to dotáhl Kanaan, který před restartem po Andrettiho havárii vedl. Čtvrté místo vybojoval Španěl Oriol Servia ze sedmadvacáté pozice na startu (!) a pátý skončil „poleman“ Briscoe. Domácí opět neuspěli, nejlepším Američan byl osmý Charlie Kimball.
Ve stejném kole jako vítěz skončilo ještě dalších šestnáct aut. Hondy byly sice ve finále úspěšnější než Chevrolety, ale Top 10 si rozdělily smírně. Titul Nováčka roku získal Rubens Barrichello, který dorazil jedenáctý a v tuto chvíli nemusí truchlit, že se pro něj už nenašlo místo ve formuli 1. Nejúspěšnější z trojice zástupkyň něžného pohlaví byla letos Britka Katherine Legge na 22. místě.