Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

9ff GT9-R: Prototyp nejrychlejšího Porsche je na prodej

Diskuze (2)
Radikálně upravené 9ff GT9-R, které je momentálně nejrychlejším Porsche na světě, je na prodej. Jedná se konkrétně o prototyp s pořadovým číslem 0/20.

Ke zprostředkování prodeje si německý tuner (nebo chcete-li malosériový výrobce) 9ff vybral společnost Jameslist, která se specializuje na luxusní a drahé dopravní prostředky, především auta, jachty a letadla. Cena je stanovena na 823.529 Euro bez DPH, tedy asi 21 milionů Kč. Po zaplacení daní to v České republice znamená cenu lehce převyšující 25 milionů Kč, v Dánsku nebo například Rakousku kvůli ekodaním o desítky procent vyšší.

Kupující získá nejvzácnější exemplář auta, které vzniklo jako 20kusová série – předsériový prototyp modré barvy s pořadovým číslem 0. Jedná se o nejvyšší specifikaci GT9-R, která je omezena počtem kusů a mimo tuto skutečnost je také výlučná tím, že je nerychlejším modifikovaným Porsche všech dob a aktuálně také nejrychlejším autem, které lze legálně přihlásit pro provoz na silnicích.

Jediným, co od výchozího Porsche 911 GT3 doznalo jen drobné úpravy, je příď auta. Za kabinou se nachází zcela nová prodloužená konstrukce s trubkovým rámem. Toto řešení umožnilo 9ff provést zástavbu motoru na – po všech ohledech – vhodnější místo: před zadní nápravu. Účelem nově tvarované zádi je optimalizovat tok vzduchu kolem karoserie a zajistit maximální chlazení.

Na krásu se zde příliš nehraje, místo toho má GT9-R křídlo široké jako samotné auto a difuzor ještě extrémnějších rozměrů. Záď postrádá nárazník i mřížku v odvětrávacích otvorech, která by jen snižovala účinnost odvádění tepla.

Úprava Stage 3 obnáší šestiválcový boxer o objemu 4,0 litru s výkonem 1120 k (824 kW). V této specifikaci má 9ff GT9-R zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,9 s a z 0 na 300 km/h zrychlí za 15,8 s. Maximální rychlost je 414 km/h, tedy více než dosavadní silniční rekordman SSC Ultimate Aero TT.

Diskuze (2)
Avatar - Emel
29. 3. 2010 10:09
Re: wrrrr...
No, já nevím... Porsche je pořád auto, se kterým se dá denně jezdit, tohle je hodně extrémní úprava. Ono není velký problém vyhnat výkon nad 1000 koní, otázka je, jaký to má smysl - jestli by tohle vůbec ustálo normální jízdu nebo jestli to je dobré spíš jen k postavení do klimatizované garáže nějakého sběratele.
28. 3. 2010 20:29
wrrrr...
tak toto je to Porsche__to prave rydze Porsche!!!
cayenne nemal nikdy prist na tento Svet...som si vedomi toho, ze je to o /vw/ biznise...no je to touareg s logom porsche :no: