Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

A.R.T. Tuning ve Frankfurtu 2007

25. 2. 2008 • 23:15
7
2
Zobrazit náhledy (7)
GTR 374 GTR 374

Společnost A.R.T. Tuning ladí vozy Mercedes-Benz už déle než 20 let. Od roku 1999 má firma vlastní vývojové centrum a za posledních sedm let upravila více než 1 100 automobilů. Za dobrými výsledky stojí tým profesionálů a kvalitní tuningové doplňky

Společnost A.R.T. Tuning ladí vozy Mercedes-Benz už déle než 20 let. Od roku 1999 má firma vlastní vývojové centrum a za posledních sedm let upravila více než 1 100 automobilů. Za dobrými výsledky stojí tým profesionálů a kvalitní tuningové doplňky.

A.R.T. Tuning GTR 374

Je to téměř rok, co ladičská firma A.R.T. Tuning z Německa představila ďábelsky upravené CLS 55 AMG. Pod decentními úpravami karosérie se ukrývalo přeplňované osmiválcové monstrum s výkonem 456 kW (620 k) a točivý moment byl brutálních 890 Nm. Na letošní mezinárodní výstavu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem si A.R.T. připravil jiný kousek. GTR 374 je upravený Mercedes-Benz CLS 350.

Pod kapotou sériové verze je atmosférický benzinový šestiválec o objemu 3,5 l. Tuner přidal přeplňování v podobě kompresoru, upravil sání, vyměnil výfukový systém a přeprogramoval řídící jednotku. Výsledkem je zvýšení výkonu z 200 kW na 275 kW (374 k, odtud ten název upraveného vozu) a maximální točivý moment vzrostl o 160 Nm na celkových 510 Nm.

K silnějšímu motoru bylo pochopitelně přizpůsobeno i nastavení podvozku. Nové odpružení poslalo čtyřdveřové kupé o 40 mm níže k zemi a vše je sladěno s 20palcovými koly z lehkých slitin, která jsou obuta do pneumatik o rozměrech 255/30 R20 vpředu a 305/25 R20 vzadu. Díky vytaženým lemům blatníků se rozšířil i rozchod kol, vpředu o 70 mm, vzadu o 80 mm.

Od pohledu je jasné, že vůz prošel i celou řadou optických změn: přední maska prošla úpravou, na spodní hraně nárazníku se objevil decentní spoiler, z dvojice předních mlhovek se stala čtveřice, od kapoty až po záď se táhne dvojice černých pruhů, na bocích jsou vytažené blatníky a nové prahové nástavce, a na zádi je vedle čtveřice výfukových koncovek i přítlačná lišta na víku od zavazadlového prostoru. Všechny optické modifikace se nesou v duchu závodních vozů DTM.

Roman Daněk


Témata