AC Schnitzer upravil BMW 6 Gran Coupé
V Cáchách (Aachen) se soustředí jak na motory, tak i podvozek a aerodynamiku auta s kódovým označením F06. Tomu sice leckdo včetně automobilky říká kupé, ve skutečnosti jde ovšem o sportovně laděný sedan. Jenže, komu je to málo, může s klidem otevřít katalog AC Schnitzer a začít zaškrtávat... Stranou zájmu nezůstává ani vnitřní prostor.
Nejdříve se ale podívejme na motory. Zážehová verze 640i posílila navíc o 40 koní, má tedy místo sériových 235 kW (320 k) celých 264 kW (360 k). Turbodiesel 640d se dostal po úpravách na stejnou hodnotu, ovšem z 230 kW (313 k), což znamená rozšíření „stáda“ dokonce o 47 koní.
Podvozky mají nižší pružiny a tlumiče, takže vozy sedí blíže asfaltu. Kola jsou rovněž vlastní výroby o velikosti od 19 do 21 palců. Je jich celkem jedenáct druhů ve stříbrném či černostříbrném provedení. Na přední nápravě za nimi najdeme kotoučové brzdy, do kterých se zakusují osmipístkové třmeny. Logicky vyžadují montáž jiných destiček.
Samozřejmostí jsou i úpravy aerodynamiky, optické kity obsahují přední spoiler, nástavce prahů a ochranný film proti odletujícím kamínkům. V nabídce je chromovaná maska chladiče ve dvou verzích. Vzadu se pak nacházejí od série odlišné chromované koncovky výfuků.
A interiér? Hliník se protentokrát neodstěhoval do Humpolce, nýbrž na německý severozápad k belgickým hranicím. Jsou z něj pedály, opěrka levé nohy i ovladač systému iDrive. Celek doplňují kromě volantu AC Schnitzer Evo také velurové koberečky.