Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong snížil ceny všech modelů, Actyon již za 499.980,- Kč s DPH

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (30)
Korejská značka SsangYong, specializující se na automobily s pohonem všech čtyř kol schopné jízdy mimo zpevněné vozovky, představuje snížení cen všech modelů nabízených na českém trhu.

Terénní automobily značky SsangYong jsou na českém trhu od roku 2005, ale tato společnost založená v roce 1954 začínala jako výrobce nákladních vozů, autobusů a speciálních vozidel. Od roku 1986 se SsangYong specializuje na výrobu terénních automobilů a jako první z korejských výrobců vyvinul vlastního zástupce kategorie SUV, který nesl jméno Korando.

Na počátku 90. let vstoupil do SsangYongu jako strategický partner Mercedes-Benz a tato spolupráce značce přinesla nové benzínové i dieselové motory a orientaci na luxusní osobní vozy. V letech 1998 až 2000 se značka v důsledku ekonomického poklesu asijských zemí stalá součástí skupiny Daewoo Group. V roce 2001, kdy byl uveden nový model Rexton, se SsangYong stal opět nezávislým výrobcem. Od roku 2003 spolupracuje korejská automobilka s čínskou skupinou Shanghai Huizhong Automobile Manufacturing Company.

V současnosti tato značka na českém trhu nabízí modely Rexton II a Kyron zastupující kategorii SUV, dále se o přízeň zákazníků uchází model Actyon, který založil novou kategorii SUC (Sport Utility Coupe), zájemce o pick-up uspokojí model Actyon Sports a crossover na pomezí kategorii SUV a MPV představuje model Rodius. Samozřejmostí u všech nabízených modelů je pohon všech čtyř kol. Snížení cen, které platí od 1. listopadu letošního roku, představuje slevu od 30.000,-Kč do 89.000,-Kč v závislosti na modelu a stupni výbavy.

SsangYong Actyon

Tento model měl světovou premiéru na autosalonu v Paříži v roce 2006 a stal se prvním sériovým zástupcem kategorie SUC. V současnosti jeho ceny začínají na částce 499.980,-Kč s DPH za výbavu s označením Plus, což představuje zvýhodnění o 70.000,-Kč oproti původnímu ceníku. V případě, že se zákazník u tohoto modelu rozhodne pro provedení N1 začíná cena na 445.361,-Kč bez DPH včetně přestavby. Výbava s označením Comfort M/T začíná na částce 559.980,-Kč a jedná se o zvýhodnění o 80.000,-Kč oproti původní ceně. Nejvyšší stupeň výbavy Comfort A/T, zahrnující v základní ceně mimo jiné čtyřstupňovou automatickou převodovku, začíná s cenou 609.980,- Kč, což je zvýhodnění o 89.000,-Kč oproti původnímu ceníku.

SsangYong Actyon na českém trhu, ceny od 1.11.2008
Motor XDI 200 XVT M/T XDI 200 XVT A/T
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998
Válce/ventily 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 104/4000 104/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 310/1800-2750 310/1800-2750
Max. rychlost [km/h] 163 162
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,4 11
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,8 8,5
Pohotovostní hmotnost [kg] 1956 1978
Actyon Plus Cena [Kč] 449.980,- -
Actyon Comfort MT [Kč] 559.980,- -
Actyon Comfort AT [Kč] - 609.980,-

SsangYong Actyon Sports

Model Actyon Sports je na českém trhu nabízen pouze v jednom stupni výbavy, který obsahuje elektricky přiřaditelný pohon všech čtyř kol, ABS, EBD, čelní airbagy řidiče i spolujezdce, manuální klimatizaci, vyhřívaná zpětná zrcátka i elektricky ovládaná přední a zadní okna. Cena tohoto modelu začíná na částce 599.980,-Kč s DPH, což představuje zvýhodnění o 30.000,-Kč. Nabídka příplatkové výbavy tohoto modelu obsahuje autorádio, navigační systém a dva různé kryty ložné plochy. Provedení N1 začíná na částce 504.185,-Kč bez DPH.

SsangYong Actyon Sports na českém trhu, ceny od 1.11.2008
Motor XDI 200 XVT M/T
Zdvihový objem [cm3] 1998
Válce/ventily 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 104/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 310/1800-2750
Max. rychlost [km/h] 161
Zrychlení 0-100 km/h [s] -
Komb. spotřeba [l/100 km] 8
Pohotovostní hmotnost [kg] 1987
Actyon Sports [Kč] 599.980,-

SsangYong Kyron

Toto pětidveřové pětimístné SUV je na českém trhu nabízeno ve třech stupních výbavy a zákazník má možnost volby mezi jedním ze dvou přeplňovaných vznětových motorů. Prvním z nich je čtyřválec o objemu 2,0 litru a druhým je pětiválec o objemu 2,7 litru. Ceny tohoto modelu začínají na částce 599.980,-Kč za výbavu s označením Special, což představuje zvýhodnění o 30.000,-Kč. Provedení Plus startuje s cenou 679.980,-Kč a jeho cena je oproti minulým měsícům o 40.000,-Kč nižší, stejné zvýhodnění platí i pro nejvýše postavenou verzi Comfort, jehož základní cena začíná na částce 769.980,-Kč. V případě provedení N1 může zájemce získat model Kyron již za cenu 529.395,-Kč bez DPH.

SsangYong Kyron na českém trhu, ceny od 1.11.2008
Motor XDI 200 XVT M/T XDI 200 XVT A/T XDI 270 A/T
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 2696
Válce/ventily 4/4 4/4 5/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 104/4000 104/4000 121/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 310/1800-2750 310/1800-2750 340/1800-3250
Max. rychlost [km/h] 167 166 174
Zrychlení 0-100 km/h [s] - - -
Komb. spotřeba [l/100 km] 8,0 8,7 9,5
Pohotovostní hmotnost [kg] 2004 2031 2043
Kyron Special [Kč] 599.980,- - -
Kyron Plus [Kč] - 689.980,- 0-
Kyron Comfort [Kč] - - 789.980,-

SsangYong Rexton II

Rexton II představuje v nabídce značky SsangYong vrcholný model a této skutečnosti odpovídá i nabídka pohonných jednotek, kterou představuje přeplňovaný vznětový pětiválec o objemu 2,7 litru ve dvou výkonných stupních. Tato pohonná jednotka je v případě výkonu 121 kW k dispozici s pětistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou a s výkonem 137 kW je k dispozici pouze s automatickou převodovkou. Provedení Comfort M/T s manuální převodovkou začíná s cenou 779.980,-Kč včetně DPH, což představuje oproti původní ceně zvýhodnění o 40.000,-Kč. Automatickou převodovkou vybavená verze Comfort A/T startuje s cenou 809.980,-Kč, která je oproti předchozí částce snížena o 50.000,-Kč a stejné zvýhodnění platí i pro nejvýkonnější verzi Comfort Plus, jehož základní cena je nyní 899.980,-Kč. I tento model je možno pořídit v provedení N1 a v takovém případě může základní cena začínat částkou 680.655,-Kč bez DPH.

SsangYong Rexton II na českém trhu, ceny od 1.11.2008
Motor XDI 270 M/T XDI 270 A/T XDI 270 A/T
Zdvihový objem [cm3] 2696 2696 2696
Válce/ventily 5/4 5/4 5/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 121/4000 121/4000 137/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 340/2400 340/2400 402/1600-3000
Max. rychlost [km/h] 177 170 181
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,2 13,4 11,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 8,9 9,6 9,2
Pohotovostní hmotnost [kg] 2061 2075 2070
Rexton II Comfort M/T [Kč] 779.980,- - -
Rexton II Comfort A/T [Kč] - 809.980,- -
Rexton II Comfort Plus [Kč] - - 899.980,-

SsangYong Rodius

Tento model má v nabídce značky SsangYong představovat zástupce kategorie MPV, o čemž svědčí jeho sedm sedadel, ale jeho pohon všech čtyř i schopnost jízdy mimo zpevněné vozovky jej přibližují i vozům kategorie SUV. Na českém trhu je tento model nabízen pouze v jednom jediném stupni výbavy s jedinou pohonnou jednotku, kterou představuje přeplňovaný vznětový pětiválec o objemu 2,7 litru s výkonem 121 kW. Základní výbava tohoto vozu je skutečně bohatá a vedle ABS s EBD zahrnuje i ESP, čelní airbagy řidiče i spolujezdce a automatickou klimatizaci. Základní cena tohoto vozu s manuální pětistupňovou převodovkou začíná na částce 689.980,-Kč včetně DPH, což představuje zvýhodnění o 39.000,-Kč oproti původní ceně.

SsangYong Rodius na českém trhu, ceny od 1.11.2008
Motor XDI 270 M/T
Zdvihový objem [cm3] 2696
Válce/ventily 5/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 121/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 340/1800-3250
Max. rychlost [km/h] 169
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,48
Komb. spotřeba [l/100 km] 9,3
Pohotovostní hmotnost [kg] 2192
Actyon Sports [Kč] 689.980,-
Doporučujeme
Test: SsangYong Actyon Sports – nepřehlédnutelný
Test: SsangYong Rexton II - obsluhoval jsem korejského krále
Test: SsangYong Actyon - Když chybí přirovnání
SsangYong Kyron M200 Xdi - Všudybyl
SsangYong Rodius Xdi270 AWD - Kolos Rhodský
SsangYong Rexton RX270 Xdi - TyranoSsangyong Rex
SsangYong Korando 2,3i - Korando je ještěrka
SsangYong Musso
Ondřej Pavlůsek
Diskuze (30)
22. 11. 2008 18:21
ssangyong je šmejd
se ssangyongem jezdim dva roky. nespolehlivej korejskej šmejd zadarmo drahej. už nikdy více
12. 11. 2008 18:41
Re: Zlý sen z koreje
Pouzivani komponent nevidim jako problem, nicmene se mi tam porad vepredu ten mercedes nejak zrcadli :-) ale je pravda, ze z meho pohledu je to porad akceptovatelnejsi nez modely Rhodius nebo Actyon:-)
Avatar - Pierro
11. 11. 2008 08:09
Re: Zlý sen z koreje
Diesele nemá smysl se hádat. Za tím, že Ssangy jsou ošklivé si stojím a mám ten pocit, že drtivá většina motoristické veřejnosti v Evropě tovnímá také tak. Ostatně nevalné prodeje těchto vozů jsou toho jasným důkazem. Na tom není nic arogantního. Pokud se tobě líbí - je to čistě tvůj názor a vkus, který máme jak je vidět odlišný. Takže už se nerozčiluj a přijmi můj názor, stejně jako já beru ten tvůj. Ono jak se říká, někdo rád holky, jiný vdolky a další třeba kluky.. ;-) Prostě co člověk to názor. A nemusí na to být nutně "odborník"... ;-)
Avatar - DaewooMaster
11. 11. 2008 01:23
Re: Zlý sen z koreje
Asis videl Chairmana uz pred delsi dobou, protoze Chairman W uz konecne nevypada jen jako tupa kopie Medoura a z Mercedesu ma tedy osvedcene vnitrnosti jako napr. radne licencovane motory a prevodovky (motor V8 5.0L M113 + prevodovka 7G-Tronic), coz mu snad moc neuskodilo, ne? ;-)

[odkaz]

Ale ja chtel jen naznacit, ze SS dela i zcela konzervativni auta prosta designovych vystrelku a ne se hadat o puvodu kazdeho sroubku, protoze SS licencuje techniku Daimler-Benz odjakziva a v kazdem svem modelu (nejen Chairmanu), to snad vi kazdy.
10. 11. 2008 22:43
Re: Zlý sen z koreje
jo, chapu, ze je podle tebe Chairman W az moc peknej autak, ale nemyslis, ze je to taky trochu tim, ze je na tom naroubovana pulka Nemecka? Jinak je pravda, ze Rexton vypada srovnatelne s konkurenci