Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Acura TL: Nová generace oficiálně

12. 8. 2008 • 12:17
21
29
Zobrazit náhledy (21)
Acura TL Acura TL Acura TL Acura TL Acura TL Acura TL Acura TL Acura TL Acura TL Acura TL Acura TL Acura TL Acura TL Acura TL Acura TL Acura TL
Před měsícem Acura zveřejnila první fotografii nové generace sedanu vyšší střední třídy TL. Nyní už je známa kompletní podoba nového modelu.

Acura TL, stěžejní model značky, konstrukčně vychází z amerického Accordu a na severoamerických trzích konkuruje Lexusu GS, Infiniti G37, BMW řady 5 nebo Mercedes-Benz třídy E. Několik měsíců po příchodu osmé generace Accordu pro Spojené státy, která je načasovaná podobně jako evropská verze, proto přichází i nová Acura TL.

Už z první oficiální fotografie je zřejmé, že po designové stránce se nové TL vzdálí Hondám a vsadí na sportovnější styl. Všechny linie se vpředu sbíhají ve tvaru písmene V, kolem nové kovové masky chladiče. Blatníky jsou nad koly víc vytažené do boku a dynamické pojetí zdůrazňuje také C-sloupek, který plynule klesá pod ostrým úhlem.

Zadní okno je hlouběji v masivním zadním sloupku. Záď má šípovitý tvar, horní část víka zavazadlového prostoru je snížena a odtrhová hrana je zdůrazněna spojlerem. Zadní světla jsou malá, zejména v kontrastu s velkou plochou zadního nárazníku a širokými odrazkami. Interiér připomíná vzdáleně osmou generaci Accordu.

Nová Acura TL je o 158 mm delší (celková délka 4966 mm), o 45 mm širší (výška 1880 mm) a o 13 mm vyšší (výška 1453 mm). Rozvor je dlouhý 2776 mm. Vnější rozměry jsou tedy téměř stejné jako u o třídu výš zařazené Acury RL, která je ekvivalentem evropské Hondy Legend.

Zatímco končící generace se nabízela s motory 3,2 a 3,5 V6, modelový rok 2009 po technické stránce „povýší“. Motor 3,5 V6 o výkonu 213 kW se stane základem a vyšší verze budou mít motor 3,7 V6 (224 kW) a pohon všech kol SH-AWD z vyšší řady RL.

Kromě TL Acura v Severní Americe prodává model střední třídy TSX, který je americkou verzí evropského Accordu sedan. Vrcholem nabídky je řada RL, která byla letos modernizována a je příbuzná s evropskou Hondou Legend. Mezi SUV a crossovery Acuru zastupuje kompaktní model RDX s motorem 2,3 Turbo a větší MDX, která sdílí motor a pohon všech kol s RL a napříště také s TL. Pouze v Kanadě se prodává model CSX, který je obdobou našeho Civiku Sedan.

Honda zatím nepotvrdila, že by chtěla s Acurou vstoupit na evropský trh. Podle neoficiálních informací by se ale mohla po roce 2010 přidat k oběma dalším japonským prémiovým značkám, které své aktivity v Evropě už rozvíjí – Lexus od roku 1990 a Infiniti se začne prodávat letos.

Témata
Avatar - King
13. 8. 2008 23:14
Re: Odvaha
Myslím, že ti trochu unikají souvislosti. To ne Acura vypadá jako Opel, ale Opel jako Acura - pětiúhelníková maska chladiče a její motiv na zádi je poznávací znak Acury, že ty znáš pouze Opel je tvůj problém. ;-) Pleteš se i v tom, že Acura mění vzhled přídě - už od roku 1996 (nebo 95) používá různé variace pětiúhelníku (tohle jen jeho výraznější variace) zkombinovaného z úzkými horizontálně orientovanými světlomety.

Jak můžeš vědět, kdo to bude kupovat a kdo ne? Tohle se o Lexusu říkalo taky >:D

13. 8. 2008 14:23
Re: Well done Honda!
Moze byt aj 3.0V6, 2.3T a este Honda potrebuje V6 diesel - aj keby tieto motory tvorili len marginalne percento na predaji, su velmi dolezite pre budovanie silneho image znacky. Verziu s SH-AWD by si Accord taktiez zasluzil...a Honda tiez potrebuje dvojspojkovy automat, a vyzera to tak ze sa v blizkej buducnosti nevyhne ani preplnovaniu...takze Hondu caka este vela prace, rozhodne by to vsak Accord 8G este viac zuslachtilo :-!
12. 8. 2008 18:57
Well done Honda!
Honda (s Acurou) bola jedinym z velkych hracov ktory v minulych mesiacoch rastol na US-trhu :yes: Honda je podla mna momentalne najprogresivnejsia japonska automobilka. S kazdou generaciou novych modelov robi velke skoky vpred, k spickovym motorom, spolahlivosti pridava aktualne spickove interiery :yes:

V dizajne exterieru ide Honda sebavedomo (podobne ako BMW, Ford) vlastnou cestou...Civic, Civic sedan, CRV, Jazz alebo novy Accord na ceste jednoducho neprehliadnete. Detto Acury.

Accord 8G sa tlaci medzi premiovky. Technikou, kvalitou materialov, spracovanim, dizajnom moze smelo konkurovat lacnejsim verziam IS, A4, S60...chybaju uz len 2.3T a 3.5 V6 z Acury :-!
Avatar - Pierro
12. 8. 2008 13:27
Re: Odvaha
V podstatě jsou to hlavně dvě tebou jmenované. To je pro mne podstatné. Ty ostatní znám skutečně jen velmi povrchně, neb jdou nějak mimo mne a člověk je nemá šanci pozorovat naživo. Ale jedno vím jistě. Chybí mi u Acury vlastní styl, zapamatovatelná tvář. Nebýt těhle plechových masek, ani bych nepoznal jestli jde o nějakou novou Hondu anebo Acuru. Ta auta mi přijdou docela bez nápadu. Hondy tedy ty "evropské" mám rád a celkem se mi i líbí, Acura mi nic neříká. Nechci ty auta hanit, možná ti připadám povrchní, mě se prostě Acury nelíbí...
12. 8. 2008 13:04
Re: Odvaha
Interier dobry (stejne jako v minule generaci ala evropsky Accord), zevnejsek mi dost pripomina Toyotu Camry.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku