Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC provedl vlastní měření spotřeby elektromobilů, nabízí zajímavé srovnání

Hyundai Ioniq
Hyundai Ioniq
Hyundai Ioniq
Hyundai Ioniq
67 Fotogalerie
Diskuze (84)

S výjimkou Porsche měly všechny elektromobily vyšší spotřebu, než uvádí automobilky. Vůbec nejlepší výsledek ale nakonec předvedl Hyundai Ioniq.

Německý autoklub ADAC nedávno prováděl vlastní srovnání spotřeby elektromobilů ADAC Ecotest, ve kterém se kromě hledání nejúspornějšího elektromobilu zaměřil i na rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou.

Měření ADAC Ecotest, tedy standardizovaný proces ADAC používaný i pro automobily se spalovacím motorem, by mělo reprezentovat spotřebu automobilů v rámci běžného používání. Každý elektromobil tedy podstoupil měření za standardizovaných podmínek, během nichž se zkoušely všechny typy jízdy. Elektromobily přitom neměly žádné úlevy ani tresty.

Vítězem měření se stal Hyundai Ioniq Elektro, který vykázal průměrnou spotřebu 16,3 kW/100 km. To je sice nepatrně víc, než papírových 13,8 kW/100 km (dle WLTP), jenže i tak byl Ioniq jasným vítězem.

Druhé a třetí místo pak obsadila koncernová dvojčata VW e-UP! Style a Seat Mii Electric Plus. Nepatrně lepší výsledky předvedl VW, který jezdil za 16,7 kW/100 km, zatímco Seat si řekl o 17,3 kW/100 km. I výsledky měření dle WLTP, v obou případech nižší, hovoří ve prospěch VW (14,5 kW/100 km vs. 14,9 kW/100 km).

Výsledky měření si můžete prohlédnout v následující tabulce. Za zdůraznění ale stojí ještě dvě drobnosti. Tou první je výrazný rozdíl ve spotřebě mezi menšími (a především lehčími) elektromobily a většími elektrickými SUV, na které sází celá řada prémiových značek. Porsche Taycan 4S Performance Plus pak jako jediné převedlo nižší reálnou spotřebu, než slibovala měření dle WLTP (23,6 kW/100 km vs. 26,2 kW/100 km).

ModelSpotřeba naměřená během ADAC Ecotest [kWh/100 km]Spotřeba udávaná automobilkou NEDC/WLTP [kWh/100 km]
Hyundai Ioniq Elektro Style16,3-/13,8
VW e-up! Style16,7-/14,5
Seat Mii Electric Plus17,3-/14,9
Mini Cooper SE17,614,8 - 16,8
BMW i3 (120 Ah)17,913,1/15,3
Kia e-Niro Spirit (64 kWh)18,1-/15,9
Smart Forfour EQ passion18,4-/15,9
Peugeot e-208 GT18,7-/17,6
Kia e-Soul (64 kWh) Spirit18,8-/15,7
Renault Zoe R135 Z.E. 50 Intens (52 kWh)19-/17,7
VW ID.3 Pro Performance 1st Max19,314,5/16,1
Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend19,514,3/15,0
Tesla Model 3 Standard Range Plus19,5-/14,3
Opel Ampera-e First Edition19,714,5/-
Peugeot e-2008 GT20,2-/17,8
Renault Zoe Intens (41 kWh)20,313,3/-
DS 3 Crossback E-Tense So Chic20,518,3/-
Tesla Model 3 Long Range AWD20,9-/16,0
Nissan Leaf Acenta (40 kWh)22,115,2/20,6
Nissan Leaf e+ Tekna (62 kWh)22,7-/18,5
Porsche Taycan 4S Performance Plus23,6-/26,2
Tesla Model X 100D2420,8/-
Audi e-tron Sportback 55 quattro24,4-/23,7
Audi e-tron 55 quattro25,8-/23,0
Jaguar i-Pace EV400 S AWD27,6-/22,0
Mercedes EQC 400 AMG Line27,6-/22,6
Nissan e-NV200 Evalia (40 kWh)28,1-/25,9

ADAC se v rámci svých měření zaměřil také na maximální dojezd a ztráty elektrické energie při dobíjení. Dojezd byl měřen v rámci ADAC Ecotestu a spolehlivě ho ovládly elektromobily Tesla, které ovšem nabízejí i jedny z největších baterií. Z evropských (prémiových) elektromobilů s velkou baterií se na stupně vítězů dostalo jen dříve zmíněné Porsche. Audi e-tron nebo Jaguar i-Pace se navzdory velké baterii propadly v měření dojezdu i pod některé dostupné modely (např. Kia e-Niro nebo Hyundai Kona).

Ztráty elektrické energie pak byly měřeny při nabíjení baterií do plna z wallboxu s nejvyšším výkonem 22 kW a v místnosti se stálou teplotou 23 °C. Elektromobily tak měly šanci využít maximální výkon svých palubních nabíječek.

ModelKapacita baterie udávaná výrobcem [kWh]Elektřina spotřebovaná při plném nabíjení (ADAC Ecotest) [kWh]Dojezd naměřený během ADAC Ecotest [km]
Tesla Model X 100D100108,3451
Tesla Model 3 Longe Range AWD7589,5429
Porsche Taycan 4S Performance Plus93,4 (83,7 využitelných)95,2400
Kia e-Niro (64 kWh) Spirit6472,3398
Audi e-tron Sportback 55 quattro95,0 (86,5 využitelných)96390
Kia e-Soul (64 kWh) Spirit6473,9390
Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend6473,9379
Jaguar i-Pace EV400 S AWD90100,8366
Audi e-tron 55 quattro95,0  (83,6 využitelných)94,3365
Opel Ampera-e First Edition**6067,4342
Mercedes EQC 400 AMG Line8093335
Renault Zoe R135 Z.E. 50 (52 kWh) Intens5264,3335
VW ID.3 Pro Performance 1st Max62,0 (58,0 využitelných)64,8335
Tesla Model 3 Standard Range Plus5360305
Nissan Leaf e+ Tekna (62 kWh)6268,4300
Peugeot e-208 GT50,0 (47,5 využitelných)53,1280
BMW i3 (120 Ah)42,2 brutto (37,9 využitelných)48,8272
DS 3 Crossback E-Tense So Chic50,0 (47,5 využitelných)55,4270
Hyundai Ioniq Elektro Style38,344,1270
Peugeot e-2008 GT50,0 (47,5 využitelných)53,1260
Renault Zoe Intens (41 kWh)4149,5243
VW e-up! Style32,336,7220
Seat Mii electric Plus*32,337,8215
Mini Cooper SE32,6 (28,9 využitelných)37,6210
Nissan Leaf Acenta (40 kWh)4044,5201
Nissan e-NV 200 Evalia4046,9167
Smart Forfour EQ passion17,618,9100

Vstoupit do diskuze (84)