Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 156 GTA se chystá do ČR

Michal Fokt
Diskuze (26)
Už za 14 dní se příznivci italské sportovní značky dočkají opravdu pořádného sportovního vozu. Již pátého dubna si totiž bude možné pořídit sedan a kombi s označením 156 GTA.

Už příští pátek se příznivci italské sportovní značky dočkají opravdu pořádného sportovního vozu. Pátého dubna si totiž bude možné pořídit sedan a kombi s označením 156 GTA.

Včera proběhla tisková konference u příležitosti představení Alfy Romeo 156 Sportwagon na českém trhu novinářům, zákazníci si však budou moci koupit první „gétéáčka“ až u příležitosti Dnů otevřených dveří u prodejců značky, které budou probíhat ve dnech 5.-7. dubna.

Museli jsme uznat, že zatímco vypadá sedan GTA, který byl prezentaci přítomen, skvěle na fotografiích, a líbil se nám i na výstavních molech autosalonů, skutečnost je v reálných exteriérech ještě působivější. Ať jsme se snažili sebevíc, nedokázali jsme najít jediný „hluchý“ úhel, ze kterého by to téhle alfičce neslušelo. Kromě na první pohled patrných masivnějších nárazníků a prahů nás zaujaly i takové detaily, jako jsou výdechy na odvod horkého vzduchu od brzd, které najdete za předním blatníkem pode dveřmi a v nárazníku spolu s rozměrným difuzorem vzadu. Uchvátila nás také sedmnáctipalcová litá kola s pneumatikami 225/45, s charakteristickým výrazným designem a červeně lakované třmeny brzdových kotoučů Brembo.

GTA je vybavena šestiválcem 3,2 l, který vznikl zvýšením zdvihu třílitrového motoru, známého z Alfy 166 a GTV. Jednotka disponuje výkonem 184 kW při 6200/min a točivým momentem 300 N.m při 4800/min a může být zkombinována buď se šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo se samočinným sekvenčním ústrojím Selespeed. Většímu výkonu i točivému momentu byl také uzpůsoben podvozek – vpředu byla zesílena spodní ramena i stabilizátor, tlumiče byly nově nastaveny a změny se týkaly také řízení, které je přesnější a strmější.

Interiér má novou přístrojovou desku s inovovaným středovým panelem, stejně jako ostatní faceliftované „stopadesátšestky“, GTA má ale navíc výrazně profilovaná sportovní kožená sedadla, a to buď jedno, nebo dvoubarevná.

Vozy GTA jsou vybaveny protiprokluzovým systémem, ABS a EBD a nejlevnější provedení lze pořídit za 1 485 000 korun (sedan) a 1 525 000 Kč (Sportwagon). Provedení s převodovkou Selespeed stojí u prvně jmenované karosářské verze 1 535 000 korun, kombi se stejným ústrojí přijde na 1 575 tisíc korun.

A ještě malá exkurze za původem jména GTA. Písmeno A na konci je vzpomínkou na závodní automobily Alfa Romeo GT, u kterých „A“ znamenalo „alleggerita“, tedy odlehčená, a poprvé se objevilo u vozu Giulia GT v roce 1965.

Michal Fokt
Diskuze (26)