Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 159: Dva nové motory se představí v Ženevě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (37)
Již v lednu proběhla médii informace o novém přeplňovaném zážehovém čtyřválci pro Alfu Romeo 159, s nímž se má tento model představit na autosalonu v Ženevě a nyní se přidává i nová verze JTDm.

Loňský autosalon v Ženevě byl místem premiéry modernizované Alfy Romeo 159, která se zde představila s řadou drobných kosmetických změn a přepracovaným podvozkem, u nějž došlo na bohaté využití hliníku. Model 159 má od loňského roku nová hliníková ramena přední nápravy, odlehčené stabilizátory a čtyřválcové modely mají jednodílné hliníkové brzdiče na předních kolech. Všechny tyto úpravy mají přispět k celkovému odlehčení vozu o 45 kg.

V letošním roce má pozornost zákazníků přilákat k ženevskému stánku italské automobilky dvojice nových pohonných jednotek. První z nich je již v lednu avizovaný přeplňovaný čtyřválec 1,8 Di Turbo Jet, o němž padly první zmínky ve spojení s novou Lancií Delta a u Alfy Romeo se má skrývat pod označením TBi. Tento motor má být vybaven přímým vstřikováním paliva, dvěma turbodmychadly a variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Výsledkem bude výkon 147 kW (200 k), relativně nízká spotřeba a splnění podmínek Euro 5. Standardně má tento motor spolupracovat s šestistupňovou manuální převodovkou a za příplatek by měla být k dispozici i nová sekvenční automatická převodovka Aisin.

Druhou novinku pod kapotou Alfy Romeo má představovat nová verze motoru 1,9 JTDm 16V. Tento přeplňovaný vznětový čtyřválec je v současnosti nabízen s výkonem 110 kW (150 k) a v Ženevě má být odhalena verze s výkonem 125 kW (170 k), která se zařadí pod pětiválec 2,4 JTDm (154 kW/210 k). Zájemci o vznětové motory tak budou moci volit jednu ze čtyř motorizací, protože na dolním konci nabídky je ještě čtyřválec 1,9 JTD 8V (88 kW/120 k).

Zákazníci toužící po benzinových motorech mají mít k dispozici kromě nového motoru TBi i současnou nabídku, která zahrnuje čtyřválce 1,8 MPI (103 kW/140 k), 1,9 JTS (118 kW/160 k), 2,2 JTS (136 kW/185 k) a šestiválec 3,2 V6 JTS (191 kW/260 k).

Doporučujeme
Alfa Romeo 159 výrazně zlevňuje: Turbodiesely až o 90 tisíc Kč
Test: Alfa Romeo 159 SW 3,2 V6 – SWerénní Italka
Test: Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDM Q4 - těžké rozhodnutí
Test: Alfa Romeo 159 3.2 V6 4x4 - cena za trakci
Test: Alfa Romeo 159 Sportwagon - radost z pohybu
Alfa Romeo 159 1,9 JTD Multijet - Vařící nafta
Alfa Romeo 159 – překoná stopadesátšestku?

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (37)
20. 2. 2009 21:48
Re: Alfička
Myslím, že na takové odborníky nemá cenu reagovat. Každý přeci ví, že italské auto vyjířdí z továrny už jako šrot, nebo ne?
Na druhou stranu, když to každý ví, proč to pořád do omrzení omýlají? Že by to nebyla tak "úplně" pravda?
Avatar - ethicon
20. 2. 2009 17:10
Re: Alfička
nemyslím, že tu niekdo z Fiatu, alebo Alfy robí modlu skôr naopak s iného koncernu a uplne nekriticky >:-[] skôr sa mi zdá, že fanúšikovia talianskych aut sú tu stavaní do pozície, že sa len bránia voči výpadom niektorých "odborníkov"
Avatar - ethicon
20. 2. 2009 16:47
Re: 1,8 Di T-Jet
ja som túto info prevzal z www.italiaspeed.com, kde uvádzali uvedené výkonové varianty 2.0 TFSI ako "konkurenta" 1.8 TBi, samozrejme počul som, že napríklad v novom Golfe R32 by asi mal byť motor 2.0TFSI s podobným výkonom...ale aj 1.8 TBi v MITE GTA by mal mať výkon uplne iný 230-240cv:-) a aj tak sa tu bavíme o 1.8 a VW má 2.0...ktovie či Taliani nedojdu s nejakým dvojlitrom:-)))
20. 2. 2009 13:25
Re: Alfička
Některé designové počiny jsou pěkné, ale to nedělá z automobilky modlu, jakou z ní někteří tvoří.
20. 2. 2009 12:13
Re: 1,8 Di T-Jet
Samozřejmě. Jen jsem chtěl poopravit to "obecné" tvrzení, že tato 1.8T je výkonově na 2.0 TFSI. Nechci toto "vyladěné" TFSI ani porovnávat s 1.8T od Fiatu. Jak už psal kolega nademnou, S3 je dosti specifické, kdežto tato 1.8 je pro "běžné" modely. Uvidíme, jaká přijde "časem" vrcholná verze. Každopádně krok správným směrem.