Alfa Romeo 159: Dva nové motory se představí v Ženevě
Loňský autosalon v Ženevě byl místem premiéry modernizované Alfy Romeo 159, která se zde představila s řadou drobných kosmetických změn a přepracovaným podvozkem, u nějž došlo na bohaté využití hliníku. Model 159 má od loňského roku nová hliníková ramena přední nápravy, odlehčené stabilizátory a čtyřválcové modely mají jednodílné hliníkové brzdiče na předních kolech. Všechny tyto úpravy mají přispět k celkovému odlehčení vozu o 45 kg.
V letošním roce má pozornost zákazníků přilákat k ženevskému stánku italské automobilky dvojice nových pohonných jednotek. První z nich je již v lednu avizovaný přeplňovaný čtyřválec 1,8 Di Turbo Jet, o němž padly první zmínky ve spojení s novou Lancií Delta a u Alfy Romeo se má skrývat pod označením TBi. Tento motor má být vybaven přímým vstřikováním paliva, dvěma turbodmychadly a variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Výsledkem bude výkon 147 kW (200 k), relativně nízká spotřeba a splnění podmínek Euro 5. Standardně má tento motor spolupracovat s šestistupňovou manuální převodovkou a za příplatek by měla být k dispozici i nová sekvenční automatická převodovka Aisin.
Druhou novinku pod kapotou Alfy Romeo má představovat nová verze motoru 1,9 JTDm 16V. Tento přeplňovaný vznětový čtyřválec je v současnosti nabízen s výkonem 110 kW (150 k) a v Ženevě má být odhalena verze s výkonem 125 kW (170 k), která se zařadí pod pětiválec 2,4 JTDm (154 kW/210 k). Zájemci o vznětové motory tak budou moci volit jednu ze čtyř motorizací, protože na dolním konci nabídky je ještě čtyřválec 1,9 JTD 8V (88 kW/120 k).
Zákazníci toužící po benzinových motorech mají mít k dispozici kromě nového motoru TBi i současnou nabídku, která zahrnuje čtyřválce 1,8 MPI (103 kW/140 k), 1,9 JTS (118 kW/160 k), 2,2 JTS (136 kW/185 k) a šestiválec 3,2 V6 JTS (191 kW/260 k).