Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 159 s novým motorem 2,0 JTDm (100 kW)

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Alfa 159 se během svého pětiletého života dočkala již několika většinou technických modernizací. Další nový agregát se objeví co nevidět.

Jedná se o přeplňovaný vznětový čtyřválec 2,0 JTDm ve verzi s výkonem 100 kW (136 k) ve 4000 min-1. Ten je kombinován se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Agregát splňuje emisní normu Euro 5, má turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a nabízí točivý moment 350 Nm v 1750 min-1. Je k dispozici pro obě karosářské verze, tedy jak sedan, tak i kombi Sportwagon.

Berlina s ním jede 202 km/h, z klidu na stovku akceleruje za 9,9 s a v kombinaci spotřebuje 6,6 l nafty na každých 100 km. Maximální rychlost praktičtější je o 2 km/h menší, sprint z 0 na 100 km/h o 0,2 s pomalejší a spotřeba o 0,2 l vyšší.

Drobným retuším v interiéru se Alfa 159 podrobila letos v květnu. Od stupně Distinctive je nově k mání černé nebo béžové čalounění v kombinaci látka/kůže, vnitřní prostor dále oživí chromované, nebo leskle černé doplňky. Zakrátko budou následovat nové balíčky výbav, které jsou celkem čtyři.

Pakety Comfort a Sport lze získat pro stupeň Progression. První doplňuje multimediální výbavu a k tomu přidává například tempomat, druhý sedmnáctipalcová kola titanové barvy, boční nástavce prahů, hliníkové pedály apod. Lze je také zkombinovat. Balíčky Comfort Plus a TI jsou určeny pro výbavu Distinctive. První obsahuje například navigaci, druhý ještě větší kola, sportovnější sedadla s Alcantarou a za další příplatek lze středovou konzolu a volant ozdobit karbonem.

Mimochodem, od stupně Progression je Alfa 159 modelového roku 2011 standardně dodávána s kontrolou stability, trakce a ASR, nechybí hill holder, brzdový asistent a celkem sedm airbagů (čelní, boční, okenní a řidičův kolenní).

Lehce inovovaná zástupkyně Alfy Romeo ve střední třídě se poprvé objeví na prestižní pařížské výstavě, která začíná 30. září 2010.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)