Alfa Romeo 159 výrazně zlevňuje: Turbodiesely až o 90 tisíc Kč
V nabídce jsou i nadále čtyři benzinové a tři dieselové motory, přeplňovaný čtyřválec 1,8 DI T-Jet se dostane do prodeje až v průběhu roku. I tak ale doznala struktura nabídky několika změn – zcela zmizel stupeň výbavy Sport, vrcholné provedení TI je naopak nově dostupné i s motorem 2,2 JTS a možnost automatických převodovek se rozšířila na výbavy Elegante a TI.
Základní provedení Basis je dostupné jen s nejslabšími motory. Benzinový 1,8 MPI (zde je to jediná možná výbava) s ní zlevnil o 20 tisíc Kč, osmiventilový turbodiesel 1,9 JTD o 30 tisíc Kč. Ve výbavě nechybí například sedm airbagů (kolenní airbag spolujezdce je možné mít za 5 tisíc Kč navíc), manuální klimatizace, volant nastavitelný ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo i na straně spolujezdce nebo zdaní loketní opěrka s průvlakem na lyže. Naopak je nutné si připlatit třeba za autorádio nebo palubní počítač.
Podstatně atraktivnější zlevnění Alfa připravila pro výbavu Medium – u benzinových motorů o 40 tisíc Kč, u turbodieselů o 60 tisíc Kč v případě osmiventilového a 89 tisíc Kč u šestnáctiventilového 1,9 JTD. Rozdíl mezi dvojicí vznětových agregátů je tak nyní 21 tisíc Kč a 1,9 JTD 8V Medium je nyní o pouhých 10 tisíc Kč dražší než stejný motor s výbavou Basis.
K Basis výbava Medium přidává autorádio s CD přehrávačem, elektrické stahování zadních oken, palubní počítač, přední mlhovky a stabilizační systém VDC společně s ASR, brzdovým asistentem a asistentem pro rozjezd v kopci. Vzhled interiéru vylepšují bíle podsvícené ukazatele a volant a hlavice řadicí páky potažené kůží.
Alfa Romeo 159 sedan - ceny na českém trhu (benzinové agregáty) | |||||
Motor | 1,8 MPI | 1,9 JTS | 2,2 JTS | 3,2 V6 JTS | 3,2 V6 JTS Q4 |
Převodovka | 5M | 6M | 6M (Selespeed) | 6M | 6M (Q-Tronic) |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 6/4 |
Zdvihový objem [cm³] | 1796 | 1859 | 2198 | 3195 | 3195 |
Nejvyšší výkon [kW při ot/min] | 103/6300 | 118/6500 | 136/6500 | 191/6200 | 191/6200 |
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ] | 175/3800 | 190/4500 | 230/4500 | 322/4500 | 322/4500 |
Průměrná spotřeba [l/100 km] | 7,6 | 8,7 | 9,2 (9,1) | 11 | 11,4 (12,1) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,2 | 9,5 | 8,7 | 7,1 | 7,0 (7,2) |
Max. rychlost [km/h] | 208 | 197 | 224 | 250 | 244 |
Cena Basis [Kč] | 579.000,- | - | - | - | - |
Cena Medium [Kč] | - | 649.000,- | 689.000,- | - | - |
Cena Elegante [Kč] | - | - | 731.000,- (781.000,-) | 874.000,- | 950.000,- (1.010.000,-) |
Cena TI [Kč] | - | - | 842.000,- (892.000,-) | 955.000,- | 1.031.000,- (1.092.000,-) |
Provedení Elegante zlevnilo s turbodiesely v rozpětí 85 až 90 tisíc Kč, benzinový šestiválec v této verzi je o 60 tisíc Kč levnější (s pohonem všech kol Q4 o 84 tisíc Kč). Alfa Romeo 159 Elegante tak s výjimkou verze 3,2 V6 Q4 s automatickou převodovkou stojí méně než milion korun.
Za příplatek 40 tisíc Kč Elegante k výbavě Medium přidává automatickou dvouzónovou klimatizaci, ovládání rádia na volantu, čalounění Alfatex, tempomat a možnost výběru z pěti designů 16- a 17palcových litých kol. Motor 2,2 JTS s převodovkou Selespeed má standardně řazení pod volantem, s automatickou převodovkou Q-Tronic je potřeba připlatit 10 tisíc Kč.
Image sportovně-luxusního auta naplňuje vrcholné provedení TI, které je s turbodiesely levnější o 84 až 87 tisíc Kč, motor 3,2 V6 zlevnil o 114 tisíc Kč. Exklusivně pro provedení TI jsou určeny hliníkové doplňky interiéru, prahové lišty a sportovní interiér – sportovní sedadla a kůží potažený sportovní volant s červeným obšitím není možné do nižších výbav přiobjednat. Standardem je také sportovní podvozek, hliníkové pedály a sportovní design přístrojů. Z komfortních prvků výbavy má TI například bi-xenonové světlomety a vyhřívání předních sedadel, připlatit je naopak nutné za tempomat.
Alfa Romeo 159 sedan - ceny na českém trhu (vznětové agregáty) | ||||
Motor | 1,9 JTD 8V | 1,9 JTD 16V | 2,4 JTD | 2,4 JTD Q4 |
Převodovka | 6M | 6M (Q-Tronic) | 6M (Q-Tronic) | 6M |
Válce/ventily | 4/2 | 4/4 | 5/4 | 5/4 |
Zdvihový objem [cm³] | 1910 | 1910 | 2387 | 2387 |
Nejvyšší výkon [kW při ot/min] | 88/4000 | 110/4000 | 154/4000 | 154/4000 |
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ] | 280/2000 | 320/2000 | 400/1500 | 400/1500 |
Průměrná spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 5,9 (7,1) | 6,8 (7,9) | 7,2 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,7 | 9,2 (9,5) | 8,1 (8,3) | 8,3 |
Max. rychlost [km/h] | 193 | 212 (209) | 231 (225) | 227 |
Cena Basis [Kč] | 629.000,- | - | - | - |
Cena Medium [Kč] | 639.000,- | 660.000,- | - | - |
Cena Elegante [Kč] | - | 700.000,- (762.000,-) | 843.000,- (899.000,-) | 919.000,- |
Cena TI [Kč] | - | 812.000,- (873.000,-) | 954.000,- (1.015.000,-) | 1.030.000,- |
Všechny vznětové motory jsou standardně vybaveny filtrem pevných částic. Kombi 159 Sportwagon je o 40 tisíc Kč dražší než sedan.