Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 159 výrazně zlevňuje: Turbodiesely až o 90 tisíc Kč

Diskuze (125)
Prodej Alfy Romeo 159 na českém trhu v roce 2009 usnadní výrazně nižší ceny. Zatímco benzinové čtyřválce jsou nyní i o 40 tisíc Kč levnější, u turbodieselů dosahují slevy až na 90 tisíc Kč a benzinový šestiválec zlevnil o 60 až 114 tisíc Kč.

V nabídce jsou i nadále čtyři benzinové a tři dieselové motory, přeplňovaný čtyřválec 1,8 DI T-Jet se dostane do prodeje až v průběhu roku. I tak ale doznala struktura nabídky několika změn – zcela zmizel stupeň výbavy Sport, vrcholné provedení TI je naopak nově dostupné i s motorem 2,2 JTS a možnost automatických převodovek se rozšířila na výbavy Elegante a TI.

Základní provedení Basis je dostupné jen s nejslabšími motory. Benzinový 1,8 MPI (zde je to jediná možná výbava) s ní zlevnil o 20 tisíc Kč, osmiventilový turbodiesel 1,9 JTD o 30 tisíc Kč. Ve výbavě nechybí například sedm airbagů (kolenní airbag spolujezdce je možné mít za 5 tisíc Kč navíc), manuální klimatizace, volant nastavitelný ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo i na straně spolujezdce nebo zdaní loketní opěrka s průvlakem na lyže. Naopak je nutné si připlatit třeba za autorádio nebo palubní počítač.

Podstatně atraktivnější zlevnění Alfa připravila pro výbavu Medium – u benzinových motorů o 40 tisíc Kč, u turbodieselů o 60 tisíc Kč v případě osmiventilového a 89 tisíc Kč u šestnáctiventilového 1,9 JTD. Rozdíl mezi dvojicí vznětových agregátů je tak nyní 21 tisíc Kč a 1,9 JTD 8V Medium je nyní o pouhých 10 tisíc Kč dražší než stejný motor s výbavou Basis.

K Basis výbava Medium přidává autorádio s CD přehrávačem, elektrické stahování zadních oken, palubní počítač, přední mlhovky a stabilizační systém VDC společně s ASR, brzdovým asistentem a asistentem pro rozjezd v kopci. Vzhled interiéru vylepšují bíle podsvícené ukazatele a volant a hlavice řadicí páky potažené kůží.

Alfa Romeo 159 sedan - ceny na českém trhu (benzinové agregáty)
Motor1,8 MPI1,9 JTS2,2 JTS3,2 V6 JTS3,2 V6 JTS Q4
Převodovka5M6M6M (Selespeed)6M6M (Q-Tronic)
Válce/ventily4/44/44/46/46/4
Zdvihový objem [cm³]17961859219831953195
Nejvyšší výkon [kW při ot/min]103/6300118/6500136/6500191/6200191/6200
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ]175/3800190/4500230/4500322/4500322/4500
Průměrná spotřeba [l/100 km]7,68,79,2 (9,1)1111,4 (12,1)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,29,58,77,17,0 (7,2)
Max. rychlost [km/h]208197224250244
Cena Basis [Kč]579.000,-----
Cena Medium [Kč]-649.000,-689.000,---
Cena Elegante [Kč]--731.000,-
(781.000,-)
874.000,-950.000,-
(1.010.000,-)
Cena TI [Kč]--842.000,-
(892.000,-)
955.000,-1.031.000,-
(1.092.000,-)

Provedení Elegante zlevnilo s turbodiesely v rozpětí 85 až 90 tisíc Kč, benzinový šestiválec v této verzi je o 60 tisíc Kč levnější (s pohonem všech kol Q4 o 84 tisíc Kč). Alfa Romeo 159 Elegante tak s výjimkou verze 3,2 V6 Q4 s automatickou převodovkou stojí méně než milion korun.

Za příplatek 40 tisíc Kč Elegante k výbavě Medium přidává automatickou dvouzónovou klimatizaci, ovládání rádia na volantu, čalounění Alfatex, tempomat a možnost výběru z pěti designů 16- a 17palcových litých kol. Motor 2,2 JTS s převodovkou Selespeed má standardně řazení pod volantem, s automatickou převodovkou Q-Tronic je potřeba připlatit 10 tisíc Kč.

Image sportovně-luxusního auta naplňuje vrcholné provedení TI, které je s turbodiesely levnější o 84 až 87 tisíc Kč, motor 3,2 V6 zlevnil o 114 tisíc Kč. Exklusivně pro provedení TI jsou určeny hliníkové doplňky interiéru, prahové lišty a sportovní interiér – sportovní sedadla a kůží potažený sportovní volant s červeným obšitím není možné do nižších výbav přiobjednat. Standardem je také sportovní podvozek, hliníkové pedály a sportovní design přístrojů. Z komfortních prvků výbavy má TI například bi-xenonové světlomety a vyhřívání předních sedadel, připlatit je naopak nutné za tempomat.

Alfa Romeo 159 sedan - ceny na českém trhu (vznětové agregáty)
Motor1,9 JTD 8V1,9 JTD 16V2,4 JTD2,4 JTD Q4
Převodovka6M6M (Q-Tronic)6M (Q-Tronic)6M
Válce/ventily4/24/45/45/4
Zdvihový objem [cm³]1910191023872387
Nejvyšší výkon [kW při ot/min]88/4000110/4000154/4000154/4000
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ]280/2000320/2000400/1500400/1500
Průměrná spotřeba [l/100 km]5,95,9 (7,1)6,8 (7,9)7,2
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,79,2 (9,5)8,1 (8,3)8,3
Max. rychlost [km/h]193212 (209)231 (225)227
Cena Basis [Kč]629.000,----
Cena Medium [Kč]639.000,-660.000,---
Cena Elegante [Kč]-700.000,- (762.000,-)843.000,- (899.000,-)919.000,-
Cena TI [Kč]-812.000,- (873.000,-)954.000,- (1.015.000,-)1.030.000,-

Všechny vznětové motory jsou standardně vybaveny filtrem pevných částic. Kombi 159 Sportwagon je o 40 tisíc Kč dražší než sedan.

Diskuze (125)
3. 2. 2009 07:34
Re: 507
Nie, skôr naopak. Hrubosť a drzosť, to nie je žiadna výhra. Skôr bezmocnosť. ;-)
2. 2. 2009 18:05
Re: 507
Ten tě dostal, co?! >:D
2. 2. 2009 15:15
Re: 159 poklôn
Pravdu máš. Renault je proste Renault. Komu sa nepáči, nech si ide do kostola pre apoštola. Tam ich nájde rovno 12...
2. 2. 2009 14:20
Re: 159 poklôn
čo o to, zapadnúť by som kludne zapadol, ale za svoje prachy asi radšej nebudem IN a zostanem len spokojný :-!
Avatar - Plautus
2. 2. 2009 13:32
Re: 159 poklôn
to je to, čo tu mnohí nedokážu/nechcú pochopiť...pre nás to auto nemá gule, jednoducho auto pre suchárov, ktorí chcú byť výnimoční tým, že zapadnú do "strednej manažérskej vrstvy" >:D