Alfa Romeo Giulia QV a Stelvio QV NRING: Podívejte se, jak jim to sluší na Nürburgringu!
Alfa Romeo prostřednictvím dvojice Stelvio Quadrifoglio NRING a Giulia Quadrifoglio NRING připomíná úspěchy svých závodních vozů i těchto nových modelů na slavné Severní smyčce Nürburgringu. Zatímco Giulia QV se tam v roce 2016 stala s časem 7:32 nejrychlejším sedanem, Stelvio QV od loňska zase vládne kategorii SUV, s časem 7:51,7.
Modely Stelvio Quadrifoglio NRING a Giulia Quadrifoglio NRING charakterizuje lak šedý lak karoserie Circuito, které je speciálně vyhrazen pouze pro tuto limitovanou edici. Specialitou edice je i karbonový znak na přídi, stejný materiál pak je použit rovněž na krytech vnějších zpětných zrcátek a dalších detailech zvenku a uvnitř.
Charakteristický vzhled doplňuje bohatá výbava, zahrnující standardně dodávaná sportovní sedadla Sparco s červeným obšitím a karbonovou skořepinou, palubní systém Alfa Connect 3D NAV s 8,8" obrazovkou, rozhraním Apple CarPlay a Andorid Auto a přijímačem DAB, hudební systém Harman Kardon nebo karbon-keramické brzdy, které jsou pro výchozí Giulii QV a Stelvio QV za příplatek.
Technika pod kapotou sedanu i SUV se nezměnila, což znamená zachování 2,9litrové V6 twin-turbo o výkonu 375 kW (510 k) a točivém momentu 600 N.m. Standardem pro edici NRING je osmistupňový automat a Stelvio QV samozřejmě disponuje pohonem všech kol.
Alfa Romeo vyrobí od každého modelu z této dvojice jen 108 exemplářů, jako připomínku letošního výročí 108 let od založení automobilky. Každý z vyrobených automobilů obdrží karbonovou plaketu s výrobním číslem, umístěnou na palubní desce. Výrobce tak konstatuje, že je novinka určena pro sběratele a nejvěrnější fanoušky značky.
Alfa Romeo na okruhu Nürburgring startovala mnohokrát již od 30. let a často zde také uspěla. Za volantem se střídaly hvězdy světového formátu jako například Tazio Nuvolari, který vyhrál Velkou cenu Německa v roce 1932 za volantem Alfy Romeo 8C 2300 Tipo Monza a tři roky později všechny deklasoval ve voze Tipo B-P3.
Mezi další nezapomenutelné okamžiky patří rok 1966, kdy se Gilulia Sprint GTA stala prvním vozem GT, který projel „Zeleným peklem" za méně než 10 minut, nebo rok 1975, kdy vůz 33 TT 12, za jehož volantem seděl Arturo Merzario, zvítězil v Německu krátce před tím, než zcela ovládl Světový šampionát sportovních vozů.
A v neposlední řadě stojí za zmínku datum 10. června 1993, kdy Nicola Larini na voze 155 V6 Ti vyhrál obě rozjížďky prestižního šampionátu DTM. Italský závodník tak zopakoval úspěch Nuvolariho a nechal za sebou kompletní pole německých automobilů.