Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulia QV a Stelvio QV NRING: Podívejte se, jak jim to sluší na Nürburgringu!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Alfa Romeo představila limitovanou edici NRING již na letošním autosalonu v Ženevě, ale nyní zveřejnila záběry, které odhalují, jak moc to těmto modelům sluší na závodním okruhu, po němž mají své označení.

Alfa Romeo prostřednictvím dvojice Stelvio Quadrifoglio NRING a Giulia Quadrifoglio NRING připomíná úspěchy svých závodních vozů i těchto nových modelů na slavné Severní smyčce Nürburgringu. Zatímco Giulia QV se tam v roce 2016 stala s časem 7:32 nejrychlejším sedanem, Stelvio QV od loňska zase vládne kategorii SUV, s časem 7:51,7.

Modely Stelvio Quadrifoglio NRING a Giulia Quadrifoglio NRING charakterizuje lak šedý lak karoserie Circuito, které je speciálně vyhrazen pouze pro tuto limitovanou edici. Specialitou edice je i karbonový znak na přídi, stejný materiál pak je použit rovněž na krytech vnějších zpětných zrcátek a dalších detailech zvenku a uvnitř.

Video se připravuje ...

Charakteristický vzhled doplňuje bohatá výbava, zahrnující standardně dodávaná sportovní sedadla Sparco s červeným obšitím a karbonovou skořepinou, palubní systém Alfa Connect 3D NAV s 8,8" obrazovkou, rozhraním Apple CarPlay a Andorid Auto a přijímačem DAB, hudební systém Harman Kardon nebo karbon-keramické brzdy, které jsou pro výchozí Giulii QV a Stelvio QV za příplatek.

Technika pod kapotou sedanu i SUV se nezměnila, což znamená zachování 2,9litrové V6 twin-turbo o výkonu 375 kW (510 k) a točivém momentu 600 N.m. Standardem pro edici NRING je osmistupňový automat a Stelvio QV samozřejmě disponuje pohonem všech kol.

Alfa Romeo vyrobí od každého modelu z této dvojice jen 108 exemplářů, jako připomínku letošního výročí 108 let od založení automobilky. Každý z vyrobených automobilů obdrží karbonovou plaketu s výrobním číslem, umístěnou na palubní desce. Výrobce tak konstatuje, že je novinka určena pro sběratele a nejvěrnější fanoušky značky.

Alfa Romeo na okruhu Nürburgring startovala mnohokrát již od 30. let a často zde také uspěla. Za volantem se střídaly hvězdy světového formátu jako například Tazio Nuvolari, který vyhrál Velkou cenu Německa v roce 1932 za volantem Alfy Romeo 8C 2300 Tipo Monza a tři roky později všechny deklasoval ve voze Tipo B-P3.

Mezi další nezapomenutelné okamžiky patří rok 1966, kdy se Gilulia Sprint GTA stala prvním vozem GT, který projel „Zeleným peklem" za méně než 10 minut, nebo rok 1975, kdy vůz 33 TT 12, za jehož volantem seděl Arturo Merzario, zvítězil v Německu krátce před tím, než zcela ovládl Světový šampionát sportovních vozů.

A v neposlední řadě stojí za zmínku datum 10. června 1993, kdy Nicola Larini na voze 155 V6 Ti vyhrál obě rozjížďky prestižního šampionátu DTM. Italský závodník tak zopakoval úspěch Nuvolariho a nechal za sebou kompletní pole německých automobilů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)

Doporučujeme

Avatar - white label
16. 6. 2018 19:08
Re: Moc nesluší
Černé jsou na Stelviu, na Giulii jsou šedé, tam je to v pohodě...
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
16. 6. 2018 13:10
Re: Doufejme
:yes: :-!
Avatar - petr164
16. 6. 2018 12:39
Doufejme
Snad se podaří opět dostat Alfy na závodní okruhy ve špičkové kondici, tak jako to bývávalo kdysi. Snad si Giulii na strá kolena pořídím.
Avatar - speedfred
16. 6. 2018 11:00
Re: Moc nesluší
hmm ,stojace QV má vysunutý splliter ? Asi sa pohral s tým nejaký SW guru alebo to už je rozbité ? >:D
Avatar - Hammunasakra
16. 6. 2018 10:00
Re: Moc nesluší
Souhlas že tmavý kola sou často docela problém = aspoň ze začátku = nevim proč ale dýl se na ně zvyká. Na jednom autě je mám :-)