Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulia Veloce: Víme, kolik stojí potentní verze se čtyřkolkou

David Bureš
Diskuze (7)
Nová verze giulie je dostupná s benzinovým dvoulitrem a 2,2litrovým turbodieselem. Standardem je automat a pohon všech kol.

Alfa Romeo Giulia se na českém trhu prodává od léta, výrobce však postupně rozšiřuje nabídku tohoto dlouho očekávaného sedanu střední třídy. Na pařížském autosalonu se představila varianta Veloce vyplňující mezeru mezi konvenčními variantami a vrcholným modelem Quadrifoglio. Giulia Veloce už zná i české ceny.

Giulia Veloce bude nabízena s dvěma motory. Tradiční fanoušky značky potěší hlavně ten benzinový, kterým je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 280 koní (206 kW), který na českém trhu stojí 1.240.000 korun. Druhou nabízenou jednotkou je pak dobře známý 2,2litrový turbodiesel, avšak posílený na 210 koní (154 kW), který přijde 1.206.000 korun.

V obou případech je standardem osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol. Ten je pro Alfu tradičně nazvaný Q4, přičemž za standardních podmínek posílá veškerou sílu motoru na zadní kola. V případě ztráty adheze však umí na přední nápravu poslat až 60 % dostupné síly agregátu. Nastavení rozdělení točivého momentu mezi nápravy lze přitom upravit ovladačem Alfa DNA, který upravuje chování i dalších systémů auta. Systém využívá služeb aktivní rozdělovací převodovky a předního diferenciálu.

Přesné informace o výbavě Giulie Veloce zatím nemáme. Víme však, že automobil dostane dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém s 6,5“ dotykovou obrazovkou, tempomat nebo xenonové světlomety. Bezpečnost zvýší autonomní brzdění s rozpoznáním chodců nebo varování o opuštění jízdního pruhu.

Alfa Romeo Giulia – české ceny zážehových motorů
Motor2.0 Turbo2.0 Turbo Q42.9 V6 Biturbo2.9 V6 Biturbo
Zdvihový objem [cm3]1995199528912891
Válce/ventily4/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min]147/5000206/5250375/6500375/6500
Točivý moment [N.m/min]330/1750400/2250600/2500600/2500
Převodovka8A8A6M8A
Max. rychlost [km/h]235*?307307
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,7*?3,93,9
Komb. spotřeba [l/100 km]6,0*?8,58,2
Pohotovostní h. [kg]142915301580?
Cena Giulia [Kč]940.000---
Cena Super [Kč]979.000---
Cena Veloce [Kč]-1.240.000--
Cena QV [Kč]--2.045.0002.105.000
*Zatím odhadované hodnoty

Automobil se každopádně od běžných variant liší sportovnějším vzhledem. Vpředu je přepracovaný nárazník, zatímco vzadu najdete výrazné koncovky výfukového systému po stranách difusoru. Z boku zaujmou 19palcová kola. Řidič využije služeb sportovně tvarovaného volantu a sportovního sedadla čalouněného kůží, o ozdobení kabiny se stará hliníkové obložení.

Vedle sportovně laděného modelu se Giulia brzy dočká i ekologické varianty Advanced Efficiency. Ta se odliší nízkotlakým EGR ventilem zvyšujícím účinnost motoru, sníženou karoserii o 5 mm, specifickými převodovými stupni nebo pneumatikami se sníženým valivým odporem, které zajistí snížení emisí oxidu uhličitého ze 109 g/km na 99 g/km. Pod kapotou této giulie se objeví 2,2litrový turbodiesel (132 kW) a osmistupňový automat. Naopak s kombíkem nepočítejte, jeho funkci má zastoupit chystaný crossover Stelvio.

Alfa Romeo Giulia – české ceny vznětových motorů
Motor2.2D2.2D2.2D2.2D2.2D2.2D Q4
Zdvihový objem [cm3]214321432143214321432143
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]100/4000110/4000110/4000132/3750132/3750154/3500
Točivý moment [N.m/min]380/1500380/1500450/1750380/1500450/1750470/1750
Převodovka6M6M8A6M8A8A
Max. rychlost [km/h]210220220230230?
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,08,48,27,27,1?
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,24,24,24,2?
Pohotovostní h. [kg]137413741445137414451535
Cena Giulia [Kč]839.000880.000----
Cena Super [Kč]-919.000979.000969.0001.029.000-
Cena Veloce [Kč]-----1.206.000

David Bureš
Diskuze (7)
8. 10. 2016 19:07
Re: ztráta adheze
...A kam se ztratí těch zbývajících 40% síly ??....
v klidu Kalousku, zůstane na zadní nápravě. Jestli chlastáš jako Tvůj jmenovec z TOPky tak to stejně ale nepochopíš ;-)
8. 10. 2016 14:19
Re: To zas bude na okreskách pretekárov!!!
Přesně, s takovýma kecama by jam2015 přesně zapadl do diskuse na Novinkach.cz, ale toto je sakra auto.cz! >:D >:D >:D
Avatar - twistedTSD
8. 10. 2016 13:50
Re: To zas bude na okreskách pretekárov!!!
Když dovolíš, nasměroval na web, kde se jistě setkáš s větším pochopením: [odkaz]
8. 10. 2016 10:51
To zas bude na okreskách pretekárov!!!
;-\ ;-\
8. 10. 2016 07:29
ztráta adheze
".... V případě ztráty adheze však umí na přední nápravu poslat až 60 % dostupné síly agregátu..."
A kam se ztratí těch zbývajících 40% síly ?? :-)