Alfa Romeo Giulia Veloce: Víme, kolik stojí potentní verze se čtyřkolkou
Alfa Romeo Giulia se na českém trhu prodává od léta, výrobce však postupně rozšiřuje nabídku tohoto dlouho očekávaného sedanu střední třídy. Na pařížském autosalonu se představila varianta Veloce vyplňující mezeru mezi konvenčními variantami a vrcholným modelem Quadrifoglio. Giulia Veloce už zná i české ceny.
Giulia Veloce bude nabízena s dvěma motory. Tradiční fanoušky značky potěší hlavně ten benzinový, kterým je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 280 koní (206 kW), který na českém trhu stojí 1.240.000 korun. Druhou nabízenou jednotkou je pak dobře známý 2,2litrový turbodiesel, avšak posílený na 210 koní (154 kW), který přijde 1.206.000 korun.
V obou případech je standardem osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol. Ten je pro Alfu tradičně nazvaný Q4, přičemž za standardních podmínek posílá veškerou sílu motoru na zadní kola. V případě ztráty adheze však umí na přední nápravu poslat až 60 % dostupné síly agregátu. Nastavení rozdělení točivého momentu mezi nápravy lze přitom upravit ovladačem Alfa DNA, který upravuje chování i dalších systémů auta. Systém využívá služeb aktivní rozdělovací převodovky a předního diferenciálu.
Přesné informace o výbavě Giulie Veloce zatím nemáme. Víme však, že automobil dostane dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém s 6,5“ dotykovou obrazovkou, tempomat nebo xenonové světlomety. Bezpečnost zvýší autonomní brzdění s rozpoznáním chodců nebo varování o opuštění jízdního pruhu.
Alfa Romeo Giulia – české ceny zážehových motorů | ||||
Motor | 2.0 Turbo | 2.0 Turbo Q4 | 2.9 V6 Biturbo | 2.9 V6 Biturbo |
Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 1995 | 2891 | 2891 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 147/5000 | 206/5250 | 375/6500 | 375/6500 |
Točivý moment [N.m/min] | 330/1750 | 400/2250 | 600/2500 | 600/2500 |
Převodovka | 8A | 8A | 6M | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 235* | ? | 307 | 307 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,7* | ? | 3,9 | 3,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,0* | ? | 8,5 | 8,2 |
Pohotovostní h. [kg] | 1429 | 1530 | 1580 | ? |
Cena Giulia [Kč] | 940.000 | - | - | - |
Cena Super [Kč] | 979.000 | - | - | - |
Cena Veloce [Kč] | - | 1.240.000 | - | - |
Cena QV [Kč] | - | - | 2.045.000 | 2.105.000 |
*Zatím odhadované hodnoty |
Automobil se každopádně od běžných variant liší sportovnějším vzhledem. Vpředu je přepracovaný nárazník, zatímco vzadu najdete výrazné koncovky výfukového systému po stranách difusoru. Z boku zaujmou 19palcová kola. Řidič využije služeb sportovně tvarovaného volantu a sportovního sedadla čalouněného kůží, o ozdobení kabiny se stará hliníkové obložení.
Vedle sportovně laděného modelu se Giulia brzy dočká i ekologické varianty Advanced Efficiency. Ta se odliší nízkotlakým EGR ventilem zvyšujícím účinnost motoru, sníženou karoserii o 5 mm, specifickými převodovými stupni nebo pneumatikami se sníženým valivým odporem, které zajistí snížení emisí oxidu uhličitého ze 109 g/km na 99 g/km. Pod kapotou této giulie se objeví 2,2litrový turbodiesel (132 kW) a osmistupňový automat. Naopak s kombíkem nepočítejte, jeho funkci má zastoupit chystaný crossover Stelvio.
Alfa Romeo Giulia – české ceny vznětových motorů | ||||||
Motor | 2.2D | 2.2D | 2.2D | 2.2D | 2.2D | 2.2D Q4 |
Zdvihový objem [cm3] | 2143 | 2143 | 2143 | 2143 | 2143 | 2143 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 100/4000 | 110/4000 | 110/4000 | 132/3750 | 132/3750 | 154/3500 |
Točivý moment [N.m/min] | 380/1500 | 380/1500 | 450/1750 | 380/1500 | 450/1750 | 470/1750 |
Převodovka | 6M | 6M | 8A | 6M | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 210 | 220 | 220 | 230 | 230 | ? |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,0 | 8,4 | 8,2 | 7,2 | 7,1 | ? |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,2 | 4,2 | 4,2 | 4,2 | 4,2 | ? |
Pohotovostní h. [kg] | 1374 | 1374 | 1445 | 1374 | 1445 | 1535 |
Cena Giulia [Kč] | 839.000 | 880.000 | - | - | - | - |
Cena Super [Kč] | - | 919.000 | 979.000 | 969.000 | 1.029.000 | - |
Cena Veloce [Kč] | - | - | - | - | - | 1.206.000 |