Alfa Romeo Giulia: Vrcholem běžného modelu bude naftový šestiválec
Alfu Romeo Giulia zatím známe jen v nejsilnější variantě Quadrifoglio Verde, zkráceně QV, která má výkon 510 koní, zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině za 3,9 sekundy a na Severní smyčce Nürburgringu se může pochlubit skvělým časem 7 minut 39 sekund, což je o 13 sekund lepší, než srovnatelné BMW M4.
Většinu lidí ale budou zajímat spíše běžné varianty italského sedanu střední třídy, doposud však nebylo jasné, jaké motory vůz dostane. Nyní již víme, že všechny agregáty budou přeplňovány turbodmychadlem, aby splňovaly emisní normu Euro 6.
Benzinové jednotky zastupuje nový čtyřválcový dvoulitr, který bude dostupný ve třech verzích. Základ tvoří výkon 133 kW (180 k), střední cestou je varianta se 184 kW (250 k) a vrchol má podobu již pořádně vyladěná variace s 243 kW (330 k).
Pro evropský trh je však v této třídě mnohem důležitější spalování nafty, přičemž i v tomto ohledu má italská Giulia co nabídnout. V roce 2016 tak přijde čtyřválec o objemu 2.2 litru, a to rovněž ve třech verzích. Základ bude mít 99 kW (135 k), následovat jej má varianta se 133 kW (180 k) a vrcholem pro daný objem bude výkon 154 kW (210 koní).
Zájemci o rychlý vůz na delší vzdálenosti pak pravděpodobně sáhnou po třílitrovém šestiválcovém dieselu se dvěma turbodmychadly, ten totiž nabídne celých 250 kW (340 koní), což bude jistě přinese více než zajímavou dynamiku.
První běžné verze se mají na evropský trh dostat v únoru roku 2016, přičemž má jít zejména o čtyřválcový diesel. Spolu s ním se k zákazníkům dostane také již představená vrcholná benzinová varianta. Očekává se rovněž, že k některým motorizacím bude dostupný pohon všech kol, ve standardu jsou poháněna kola zadní nápravy.