Alfa Romeo Giulietta a konkurence: Co koupit s dvouspojkovou převodovkou?
Pro Alfu Romeo Giulietta s novou dvouspojkovou převodovkou jsme hledali konkurenty. Mnoho jich není – benzinový MultiAir má přímého soupeře jen v podobě Golfu 1,4 TSI. Dieselová Giulietta (125 kW) pak nalézá protivníka opět v nabídce Golfu, dále u sesterského SEATu a u Fordu.
Odhlédneme-li od typově odlišné Škody Octavia, zbývá na trhu už jediná možnost – Renault Mégane s výrazně slabším turbodieselem 1,5 dCi.
My se zaměříme výhradně na dvoulitry, a to o výkonu 125 kW. Výjimku představuje jen Ford Focus, jehož 2,0 TDCi má 103 kW. Jeho silnější verze (120 kW) se totiž na českém trhu nenabízí.
Jako výchozí bod bereme Giuliettu Distinctive. Ta nabízí slušný standard, který lze ale ještě řádně vylepšit. Příznivý je příplatek za bi-xenonová světla ve výši 15.500,- Kč, naopak navigace za 35 tisíc dnes patří k nejdražším nabídkám na trhu. Lze si samozřejmě dopřát větší kola (až 18palcová), mimo položek uvedených v tabulce i případně sportovní paket nebo kožené čalounění. Ukázkou rozmařilosti je působivý lak 8C Competizione za rovných 50 tisíc.
Golf GTD nabízí prakticky shodnou základní cenu a velmi podobný rozsah standardní výbavy. Navíc má tempomat a 17palcová kola, naopak připlácet se musí za dvouzónovou autoamtickou klimatizaci. Přes rozdílné výše příplatků je cena shodně vybaveného auta totožná s Giuliettou – cenový rozdíl 28 tisíc korun připadá na příplatek za pětidveřovou karoserii.
Vyzývavě působí nabídka Leonu FR. S motorem o výkonu 125 kW je dvouspojková převodovka standardem a takový vůz stojí méně než Alfa nebo VW. Kromě toho SEAT nabízí o něco bohatší základní výbavu, a tak po dorovnání s konfigurací Giulietty přináší výslednou cenu o 94 tisíc nižší.
Z cenového hlediska je nečekaným vítězem Focus Titanium. Zatímco ceny všech výše jmenovaných modelů začínají šestkou, Focus se pohybuje v pásmu o 100 tisíc níž. Po dorovnání výbavy je o 146 tisíc levnější než shodně nakonfigurovaná Alfa. To je jistě zajímavá kompenzace za fakt, že Focus není tak vyhraněně sportovní a má slabší motor.
Alfa Romeo, Ford, SEAT, Volkswagen - srovnání cen a výbav | ||||
Značka | Alfa Romeo | Ford | SEAT | Volkswagen |
Model | Giulietta Distinctive | Focus Trend | Leon FR | Golf GTD |
Motor | 2,0 JDTm (125 kW) | 2,0 TDCi (103 kW) | 2,0 TDI (125 kW) | 2,0 TDI (125 kW) |
Základní cena [Kč] | 652.000,- | 516.690,- | 638.900,- | 648.700,- |
Dvouspojková převodovka | 55.000,- | 50.000,- | S | 55.600,- |
Airbagy čelní, boční, okenní | S | S | S | S |
Airbag kolenní | - | - | - | S |
Bi-xenon světla, denní LED | 15.500,- | 29.900,- | 25.500,- | 31.600,- |
Dešť. a svět. senzor | S | S | S | S |
El. sklopná/samostmívací zrcátka | S / S | 5.400,- | - / S | - / S |
Karoserie 5 dveří | S | S | S | 26.800,- |
Klimatizace manuální | - | - | - | S |
Klimatizace automatická | S | S | S | 5.900,- |
Kožený multifunkční volant | S | S | S | S |
Kola litá, 16 palců | S | S | - | - |
Kola litá, 17 palců | 13.000,- | 6.000,- | S | S |
Metalický lak | 10.000,- | 13.900,- | 12.700,- | 13.600,- |
Multimédia - Bluetooth | 6.500,- | S | 7.500,- | 6.700,- |
Multimédia - navigace | 35.000,- | 24.100,- | 18.000,- | 17.300,- |
Parkovací senzory | 7.500,- | 8.000,- | S | 12.400,- |
Přední mlhovky | S | S | S | S |
Sportovní podvozek | 3.500,- | - | S | S |
Rádio CD/MP3 | S | S | S | S |
Rádio s USB | s Bluetooth | S | S | 4.000,- |
Tempomat | 2.500,- | S | S | S |
Vyhřívání P sedadel | 8.500,- | 8.900,- | 12.100,- | 15.100,- |
záruka | 5 let | 2 roky | 2 roky | 2 roky |
Cena při shodné výbava [Kč] | 809.000,- | 662.890,- | 714.700,- | 837.700,- |